וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: מאוכזבים מאוד מסרטון ההאשמות של נתניהו, לא יודעים מה עבר לו בראש

עודכן לאחרונה: 20.6.2024 / 20:48

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי התייחס לסרטון בו האשים נתניהו את ממשל ביידן במניעת נשק לישראל, והביע את תדהמת ארה"ב מדבריו: "הסרטון תמוה מאוד. הטענה שהפסקנו לעזור בצורכי ההגנה פשוט לא נכונה". נתניהו הגיב לו: "מוכן לספוג התקפות אישיות ובלבד שישראל תתחמש"

נתניהו תוקף את הממשל האמריקני: אמרתי לבלינקן שעיכוב משלוחי הנשק לישראל בלתי נתפש/לשכת ראש הממשלה

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי התייחס היום (חמישי) לסרטון שפרסם נתניהו שלשום, בו האשים את ממשל ביידן בעיכוב משלוחי נשק לישראל. קירבי מסר כי המדינה לא ידעה על הסרטון שעומד להגיע, וכי "הדברים של נתניהו היו לא נכונים".

בתוך כך, אמר כי הממשל הדגיש את תמיהתו מהסרטון של ראש הממשלה, "אכזב אותנו מאוד, ואנו מודאגים לגבי מידת הדיוק של מה שנאמר". כמו כן, הוסיף הדובר: "תשאלו אותו למה הוא אמר את זה, לא יודע מה עבר לו בראש. לא היתה אף מדינה אחרת שעשתה יותר ושתמשיך לעשות כדי להגן על ישראל".

בעקבות הדברים חזר והדגיש נתניהו בחשבון X שלו: "אני מוכן לספוג התקפות אישיות ובלבד שישראל תקבל מארה"ב את התחמושת שהיא זקוקה לה במלחמה על קיומה".

ג'ון קירבי עם הדיסקית למען השבת החטופים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"תשאלו אותו למה הוא אמר את זה, לא יודע מה עבר לו בראש". ג'ון קירבי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מוקדם יותר ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס לתגובת ארצות הברית: "כשדובר הבית הלבן אומר שראש
ממשלת ישראל הוא 'מביך' שומעים את זה בריאד, שומעים את זה במוסקבה, בבייג'ינג, בטוקיו, בקהיר ועמאן.

"במקומות האלה כולם מגיעים לאותה מסקנה - ישראל כבר אינה בעלת הברית הקרובה ביותר של ארה"ב. זה הנזק שגורם לנו נתניהו. זה חוסר האחריות הנורא שלו ואלה תוצאותיו".

בנימין נתניהו לאחר אישור חוק הפטור מגיוס לבני ישיבות, 11 ביוני 2024. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
נתניהו/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בסרטון שפרסם בשפה האנגלית, רה"מ אמר שלא ייתכן שארה"ב לא שחררה את משלוחי הנשק, "אמרתי לשר החוץ בלינקן שזה בלתי נתפש שבחודשים האחרונים הממשל האמריקני עיכוב משלוחי נשק ותחמושת לישראל", תקף נתניהו. "בלינקן אמר לי שהממשל פועל יום ולילה כדי להסיר את צווארי הבקבוק. אני בהחלט מקווה שזה המצב. זה צריך להיות המצב".

בלינקן הגיב שלשום על דברי נתניהו גם כן ואמר כי "חשוב מאוד לזכור שהיחסים הביטחוניים שלנו עם ישראל רחבים יותר מרק המלחמה בעזה. יש לישראל אתגרים מאיראן, חיזבאללה והחותים וארגונים נוספים שנלחמים בה. הנשיא היה ברור שיעשה הכל כדי שלישראל יהיה מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה מהאיומים האלה - אנחנו מחויבים לזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully