וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הביקורת מימין: נשיא המדינה העניק אות הוקרה לחמ"ל ההתנדבות האזרחי של אחים לנשק

עודכן לאחרונה: 19.6.2024 / 23:22

הנשיא הרצוג קיים הערב את טקס הענקת אות ההתנדבות ל-20 יחידים וגופים אזרחיים שפעלו בתחילת המלחמה, בהם גם ה'חמ"ל האזרחי" של ארגון אחים לנשק. על הרצוג הופעלו לחצים מצד משפחות שכולות מימין לבטל את הבחירה בארגון שמוביל את המחאה נגד הממשלה

שיירת מחאה בדרך לירושלים/אחים לנשק

ברקע מחאות מימין, הנשיא יצחק הרצוג העניק הערב (רביעי) את אות ההתנדבות לחמ"ל האזרחי של ארגון אחים לנשק, לצד ארגונים וזוכים נוספים.

שירי מאירזון, ואל"ם במיל' צחי גנור, הם שקיבלו את האות קיבלו בשם החמ"ל האזרחי. מאירזון הובילה בפרוץ המלחמה מערך התנדבות לסיוע למפעלים ברחבי הארץ שפעילותם נפגעה בשל המלחמה, בעוד אל"ם גנור מלווה מטעם החמ"ל את המועצה האזורית שדות נגב ותושביה המפונים מביתם, בתהליך השיבה הביתה ובחיזוק הקהילתיות והמנהיגות במועצה.

הועדה הבוחרת ובית הנשיא נימקו את בחירתם להעניק את הפרס לחמ"ל האזרחי ומסרו, "אות הנשיא להתנדבות מוענק ל'אחים ואחיות לישראל - חמ"ל אזרחי' על פועלם למען חיילי צה"ל ומפוני יישובי הצפון ומערב הנגב במהלך המלחמה. פעילותו של 'אחים ואחיות לישראל - חמ"ל אזרחי היא דוגמה לרוח ההתנדבות שזכתה להערכה עמוקה ושבחים רבים מראשי רשויות ואזרחים רבים".

הזוכים באות ההתנדבות של נשיא המדינה. דוברות בית הנשיא, אתר רשמי
"חמ"ל אזרחי היא דוגמה לרוח ההתנדבות שזכתה להערכה עמוקה". הזוכים באות ההתנדבות של נשיא המדינה/אתר רשמי, דוברות בית הנשיא

לפני כשבוע עשרות משפחות שכולות פנו לנשיא הרצוג, בדרישה לחזור בו מההחלטה לתת ל'חמ"ל האזרחי', הידוע כשלוחה של ארגון אחים לנשק, את אות ההתנדבות של בית הנשיא. במכתב, שעליו חתמו 85 משפחות שכולות ממלחמת חרבות ברזל, מציינות המשפחות כי ההחלטה להעניק לארגון את הפרס מעמיקה אצלן את הכאב לאחר שעשה שימוש בוטא בביטחון מדינת ישראל.

במכתב שעליו חתמו המשפחות נכתב, "אנו כואבים ופגועים מפרסום כוונתך להעניק את אות ההתנדבות לארגון 'אחים לנשק' הפועל גם תחת השם 'חמ"ל אזרחי'. ארגון אחים לנשק פגע בביטחון המדינה באופן בוטה וגלוי. הארגון הפך את צבא הגנה לישראל ובטחון אזרחי ישראל לכלי מיקוח להשגת יעדיו הפוליטיים".

עוד נכתב כי מדובר בארגון שנוי במחלוקת, "בני משפחתנו ששירתו בסדיר, בקבע ובמילואים, שיצאו להגן על אזרחי ישראל, הופקרו על ידי 'אחים לנשק' כשאלו קראו לסרב למלא תפקידים חיוניים לשמירה על חיילינו ואזרחינו".

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
פעילי אחים לנשק הפגינו מחוץ לביתה של מירי רגב, ראש העין, 27 במאי 2024. אחים לנשק, אתר רשמי
"כואבים ופגועים מפרסום כוונתך להעניק את אות ההתנדבות לארגון 'אחים לנשק'". פעילי אחים לנשק הפגינו מחוץ לביתה של מירי רגב/אתר רשמי, אחים לנשק

מלבד 'החמ"ל האזרחי', הזוכים באות ההתנדבות הערב הם: ואחיד אלהוזייל, סמי אלקרינאוי, פלאח אמל, סולומון ביטון, דפנה בסטר סיגל, יהלומה זכות, זוהר חוברה, חיים עוטר, 'אלון ואלה', 'הגל שלי', 'השומר החדש', 'נשים אתיופיות מעצימות', 'רוח נשית', החמ"ל האזרחי הירושלמי, חמ"ל המילואים של אפרת דאום, החמ"ל החרדי, החמ"ל היהודי ערבי המשותף, החמ"ל של דורון אלבז יחד עם עמותת "100 אחוז אהבת חינם לכוחות הביטחון" והחמ"ל של טל הובר.

במעמד הטקס, נשיא המדינה הרצוג נשא דברים, "דווקא בעת הזאת: כשלעיתים נקיטת עמדה מיידית ללא בדיקה; כשאי הקשבה לאחר ותקיפתו לגופו של אדם ולא לגופו של עניין; כששימוש ברשתות חברתיות בלי שמץ של אחריות - רק מתוך רצון להכפיש; כשכל אלה הפכו למכת מדינה של ממש - אנחנו נותנים לכך תשובה", אמר הרצוג בנאומו. "כאן ועכשיו! כולכם באים ממקומות שונים, כולכם חיים במקומות שונים - לפני המלחמה, וגם כעת, כולכם עם השקפות ואמונות שונות; אבל כולכם התנדבתם! באתם ונתתם מעצמכם למען האחר בתקופה הקשה, אפילו הנוראית, שפקדה ופוקדת אותנו. על כך - על הנתינה, ההתנדבות וההירתמות הזאת - בשעתנו הקשה מכל - ניתן לכם היום אות הנשיא להתנדבות! זוהי מהותו ואין בלתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully