וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: "תיעוד הרופא שנעצר בכוח ע"י השוטרים בהפגנה - מטריד ומחייב בדיקה"

עודכן לאחרונה: 9.6.2024 / 17:20

בתיעוד שהופץ מההפגנה נגד הממשלה ובעד עסקת חטופים, נראה רופא מטפל במפגינה -כששוטרי מג"ב עוצרים אותו באלימות. "התיעוד הקשה מצטרף לפניות קודמות מאזרחים שסובלים מתופעה דומה. אף אחד לא מעל החוק", אמר הנשיא

הנשיא הרצוג: אין מצווה גדולה מפדיון שבויים. אגבה את נתניהו אם תהיה עסקה/דוברות בית הנשיא

הנשיא יצחק הרצוג נאם היום (ראשון) בטקס יום האחדות שהתקיים בבית הנשיא בירושלים, והתייחס בין היתר למעצר האלים של הרופא במהלך ההפגנות למען שחרור החטופים והפלת הממשלה בתל אביב. הרצוג אמר כי "התמונה של הרופא שנעצר בכוח הזרוע על ידי המשטרה בהפגנה אמש, בעת שהעניק טיפול רפואי, מטרידה אותי מאוד ומחייבת בדיקת עומק מקיפה".

עוד הוסיף הנשיא כי אירוע זה "מצטרף לתמונות, פניות ותלונות המגיעות לפתחי בתקופה האחרונה, מקרב אזרחים מקבוצות שונות באוכלוסיה ומגוונות, שסובלים מתופעה דומה. אני מבקש להיות ברור: החוק הוא מעל הכל; ועל כולם לכבד את החוק, ובכלל - לגלות אחריות, במיוחד בתקופה זו.

בתיעוד מהאירוע נראה הרופא, ד"ר אודי בהרב, שלבש אפוד מזהה, כורע ליד אישה ומעניק לה סיוע בשעה שקהל של מפגינים ושוטרים עומדים סביבם. שוטרת שעמדה לידם נראית מנסה לתפוס את זרועה של המטופלת, אלא שהרופא הסיט את ידה. בתגובה פנתה אליו השוטרת וניסתה לעצור אותו, והם החלו לדחוף זה את זה, עד ששוטרים רבים נוספים הצטרפו אליה וניסו לעצור אותו בכוח, וגררו אותו מהמקום.

הנשיא הדגיש את אחריות השוטרים לנהוג באיפוק כלפי המפגינים ואמר כי "על זרועות המדינה ושליחיה - מוטלת תמיד אחריות גדולה יותר. אין ספק שהשמירה על החוק, הסדר וביטחון הציבור היא אתגר משטרתי עצום בעת הזאת, ואני מעריך מאוד את המסירות וההקרבה של השוטרים בכל אתר ואתר, ואני אומר זאת לא אחת. אבל אני סבור שעל המשטרה להפנים את הביקורת, ולדאוג למימוש אחריותה בכלים רגישים ומידתיים. במיוחד בעת המתוחה והכואבת הזאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
נשיא המדינה יצחק הרצוג. דוברות בית הנשיא,
"החוק הוא מעל הכל; ועל כולם לכבד את החוק". יצחק הרצוג/דוברות בית הנשיא

בתוך כך, התייחס הנשיא גם למבצע ההירואי בו שוחררו ארבעת החטופים - נועה ארגמני, שלומי זיו, אנדריי קוזלוב ואלמוג מאיר ג'אן: "הכאב של משפחות החטופים, והרצון הבוער להשיב את כולן וכולם הביתה, הם קונצנזוס לאומי מוחלט, בעל עדיפות ודחיפות עליונה. פרץ הרגשות ודמעות השמחה שראינו אתמול, בכל רחבי העם והארץ ובכל העולם - מקצה לקצה, מוכיח מעבר לכל ספק שהחברה הישראלית לא אדישה, החברה הישראלית לא שוכחת, החברה הישראלית מחויבת כל כולה - להשיב בנות ובנים לגבולם! פידיון שבויים הוא מצווה שאין גדולה ממנה, והשבתם - באמצעים ביטחוניים ומדיניים כאחד - היא צו עליון, כחלק מהחוזה המחייב ביותר בין המדינה לאזרחיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully