וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהדף ונגרר בכוח: רופא שהעניק סיוע לאישה בהפגנה בתל אביב הותקף על ידי שוטרים

עודכן לאחרונה: 9.6.2024 / 13:39

בתיעוד נראה הרופא מטפל באישה עד ששוטרת מנסה לתפוס אותה. בתגובה הוא מסיט את ידה ממנה, מה שהביא את השוטרים לעצור אותו באלימות. מפגינה במקום: "השוטרת איבדה את זה, ראינו שהשתמשה בטייזר על הרופא". בארגוני הרופאים גינו: "אם המקרה לא יחקר, נפתח בצעדים ארגוניים"

אנשי שמאל וערבים הפגינו נגד ״הטבח בנוציראת״ בחיפה, 5 מוחים נעצרו/יואב איתיאל

רופא הותקף אמש (שבת) על ידי שוטרים במהלך ההפגנות למען שחרור החטופים והפלת הממשלה בתל אביב. בתיעוד מהאירוע נראה הרופא, ד"ר אודי בהרב, שלבש אפוד מזהה, כורע ליד אישה ומעניק לה סיוע בשעה שקהל של מפגינים ושוטרים עומדים סביבם. שוטרת שעמדה לידם נראית מנסה לתפוס את זרועה של המטופלת, אלא שהרופא הסיט את ידה. בתגובה פנתה אליו השוטרת וניסתה לעצור אותו, והם החלו לדחוף זה את זה, עד ששוטרים רבים נוספים הצטרפו אליה וניסו לעצור אותו בכוח, וגררו אותו מהמקום.

מפגינה שנכחה באירוע סיפרה: "ראו שהשוטרת שהתעמתה עם הרופא פשוט איבדה את זה. לפני העימות איתו היא דחפה אותי ואת האישה כשהיינו על הרצפה, גם כשביקשתי ממנה להפסיק ולעזור לאישה לקום".

לדבריה, "בן הזוג שלי ראה שהיא השתמשה בטייזר על הרופא, ואז השוטרים עצרו אותו והוציאו אותו משם בכוח". היא הוסיפה: "מה שמדהים הוא שעמדנו על המדרכה, ולא על הכביש איפה שהייתה המכת"זית, כשממולנו יש את ההפגנה של הביביסטים שמקללים אותנו ומאיימים עלינו, ולהם השוטרים לא עשו כלום".

בארגוני הרופאים הביעו זעזוע בעקבות האירוע ותיעודו. "ד"ר בהרב לבש מדים הידועים למשטרה כמדים של צוות רפואי מתנדב לטיפול בפצועים בהפגנות", מסר ארגון החלוקים הלבנים, שקרא למח"ש לפתוח בחקירה מיידית ולעצור את השוטרים.

בארגון "אין בריאות נפש בלי דמוקרטיה" הצטרפו לגינוי של האירוע, והוסיפו כי "גם נשות בריאות הנפש שלבשו אפודים מזהים נהדפו באלימות על ידי שוטרים עבריינים". עוד אמרו: "מערכת הבריאות לא תוכל לעבוד מחר כסדרה, כאשר צוות רפואי מותקף בזמן עבודתו, על ידי שוטרים".

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, מסר הבוקר: "התמונות שראינו אמש מההפגנה בת"א מטרידות ביותר ודורשות חקירה מיידית ובלתי תלויה. לא יעלה על הדעת שרופא המזוהה כאיש צוות רפואי, הלבוש בווסט אדום, ייגרר באלימות שעה שהוא מעניק טיפול רפואי למפגין פצוע. כל בר-דעת שצופה בתיעוד הזה חייב להזדעזע. קורא למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לגנות לאלתר את התנהלות השוטרים בשטח ולעמוד על כך מקרוב שאירוע כל כך חמור לא יחזור על עצמו. במקביל, אנו דורשים חקירה בלתי תלויה של האירוע, על מנת למצות את ההליכים עם האחראים בשטח ובדרג הפיקודי. ככל שלא נראה תגובה מהירה והולמת, לא נהסס לפתוח בצעדים ארגוניים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
תיעוד של רופא מותקף על ידי שוטרים במהלך ההפגנות בתל אביב, 9 ביוני 2024. וואלה, אתר רשמי
תיעוד מתוך האירוע אמש/אתר רשמי, וואלה

גם במערכת הפוליטית התייחסו לאירוע החריג. שר הבריאות אוריאל בוסו מסר בתגובה: "אני רואה בחומרה את המעצר של הרופא ד"ר אודי בהרב בעודו מטפל במפגינה שנפצעה בתל אביב. גם בעת לחץ והתלהטות יצרים, הצלת חיים וכל טיפול רפואי קודמים למחויבות של השוטרים לשמור על הסדר הציבורי. אני קורא למפקדים לחקור את האירוע, לחדד את הנהלים ולוודא שמה שראינו אמש לא יקרה שוב".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מסר: "הטענות באשר לאלימות מצד המשטרה, בדגש על המעצר של רופא בזמן שהעניק טיפול רפואי בהפגנה אתמול בתל אביב - מדאיגות וחייבות להיבדק ולהיחקר. יש לנו שוטרים מצוינים - אבל עליהם ובעיקר על מפקדי המשטרה לזכור שתפקידם לשמור על האזרחים, ולאפשר את חופש ההפגנה. המפקדים צריכים לנהוג לפי החוק ולא לפי רוח השר".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף: "זו לא המשטרה של בן גביר, אלא של אזרחי ישראל. המפגינים האלה הם טובי האזרחים שלנו והתנהלות המשטרה חצתה כל גבול. השוטרים והמפקדים המעורבים צריכים להיות מוזמנים לבירור ולהיענש. בלי הנחות". הוא הוסיף: "אנחנו נקים מרכז תיעוד מסודר של התנהלות המשטרה מול המפגינים כדי לוודא שהמידע לא 'הולך לאיבוד'".

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר באירוע על רקע הפגנה בלתי חוקית שהתרחשה בצומת עזריאלי בת"א, לאחר קרות האירוע נפתחה חקירה במח"ש והחומרים הועברו לטיפולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully