וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סיבוב הסכין בגב": משפחות שכולות נגד אות הנשיא לארגון של אחים לנשק

עודכן לאחרונה: 19.6.2024 / 22:53

בין הזוכים באות הנשיא להתנדבות נמצא גם ארגון החמ"ל האזרחי - שלוחה של ארגון אחים לנשק. משפחות שכולות פנו לנשיא בטענה כי הבחירה בהן מעמיקה את כאבן: "ארגון שהשתמש בביטחון ישראל ככלי מיקוח פוליטי"

בווידאו: ביקור רבנים מהציונות הדתית בחמ"ל האזרחי של "אחים לנשק" 03.12.23/החמ"ל האזרחי אחים לנשק

עשרות משפחות שכולות פנו היום (ראשון) לנשיא המדינה, יצחק הרצוג, בדרישה לחזור בו מההחלטה לתת ל"חמ"ל האזרחי", הידוע כשלוחה של ארגון אחים לנשק, את אות ההתנדבות של בית הנשיא. במכתב, שעליו חתמו 85 משפחות שכולות ממלחמת חרבות ברזל, מציינות המשפחות כי ההחלטה להעניק לארגון את הפרס מעמיקה אצלן את הכאב לאחר שעשה שימוש בוטא בביטחון מדינת ישראל.

לפני כמה ימים פרסם בית הנשיא את רשימת "אות הנשיא להתנדבות" לשנת תשפ"ד, ובהם אנשים פרטיים, ארגונים וחמ"לים שלפיו "גילו רוח התנדבות יותרת דופן ופעלו לחיזוק חוסנו של העורף הישראלי בשגרה ובחירום".

במכתב שעליו חתמו המשפחות נכתב, "אנו, אלמנות, יתומים, הורים, אחים ואחיות שכולים ממלחמת 'חרבות ברזל', כואבים ופגועים מפרסום כוונתך להעניק את אות ההתנדבות לארגון 'אחים לנשק' הפועל גם תחת השם 'חמ"ל אזרחי'. ארגון אחים לנשק פגע בביטחון המדינה באופן בוטה וגלוי. הארגון הפך את צבא הגנה לישראל ובטחון אזרחי ישראל לכלי מיקוח להשגת יעדיו הפוליטיים".

עוד נכתב כי מדובר בארגון שנוי במחלוקת, "בני משפחתנו ששירתו בסדיר, בקבע ובמילואים, שיצאו להגן על אזרחי ישראל, הופקרו על ידי 'אחים לנשק' כשאלו קראו לסרב למלא תפקידים חיוניים לשמירה על חיילינו ואזרחינו. הבחירה שלך כנשיא המדינה, האמון על אחדות העם, להעניק את אות ההתנדבות לארגון כל כך שנוי במחלוקת, שחלקו רב בהחלשת החוסן הלאומי ובזריעת הפירוד בעם, הינה מקוממת ביותר!"

מפגש רבנים ורבניות מהציונות הדתית עם אחים לנשק. החמ"ל האזרחי אחים לנשק, אתר רשמי
"חלקו רב בהחלשת החוסן הלאומי ובזריעת הפירוד בעם". תנועת אחים לנשק במפגש עם רבנים מהציונות הדתית/אתר רשמי, החמ"ל האזרחי אחים לנשק

"אנו, כמשפחות שכולות, חשים שבחירתך מעמיקה את כאבנו, וזורה מלח על הפצעים המסרבים להגליד. לא נוכל להחשות על הוקרה ונרמול של ארגון שעשה שימוש בביטחון ישראל, ככלי מיקוח פוליטי. אנו פונים אליך מדם ליבנו, בכאב, לחזור בך מהענקת אות ההתנדבות לארגון 'אחים לנשק - החמ"ל האזרחי', ולהעניקו לאנשים ולגופים שפעילותם נקייה מאג'נדה פוליטית, ושאין חולק על טוהר כוונותיהם ופעילותם. התפלאנו מתגובתך הטוענת את שייכות הארגונים לגופים שונים. ארגון 'החמ"ל האזרחי' משויך באופן מובהק וגלוי לארגון אחים לנשק, זכיה שלו בפרס תיתן כוח וכבוד לארגון אחים לנשק העומד בראשו", נכתב במכתב לנשיא המדינה.

אשר גדליה. אחיו של יוסף גדליה, לוחם דובדבן שנפל ב-7 באוקטובר ומכותבי המכתב, אמר כי "ארגון אחים לנשק תחת השם 'חמ"ל אזרחי' מועמד לקבל פרס על התנדבות מהנשיא. אותי זה מטלטל ואני מרגיש שזה סיבוב הסכין בגב של אחי. החומרה פה היא נרמול בקנה מידה לאומי של ארגון תומך בהפסקת התנדבות כלשונם או כמו שרבים קוראים לזה - סרבנות, שעושה שימוש פוליטי בצבא והחזקת מדינת ישראל כבת ערובה. אני לא מתכוון לשתוק על הדבר הזה. על מי שאמר לאחי תוך כדי שהוא משרת בקבע בדובדבן ועושה כל לילה פעילויות, שאם הוא צריך חיל אוויר שילך לחפש, שאם הוא צריך מודיעין מדויק בעיה שלו. אנחנו קוראים לנשיא לחזור בו מההחלטה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מפגש רבנים ורבניות מהציונות הדתית עם אחים לנשק. החמ"ל האזרחי אחים לנשק, אתר רשמי
"בני משפחתינו הופקרו על ידי אחים לנשק". תנועת אחים לנשק במפגש עם רבנים מהציונות הדתית/אתר רשמי, החמ"ל האזרחי אחים לנשק

מבית הנשיא נמסר בתגובה: "אות הנשיא להתנדבות ניתן לכמה ארגונים ואנשים פרטיים וכן מוענק במשותף כמעשה הוקרה לשורת חמ"לים שפעלו בחודש הראשון למלחמה בתרומה ייחודית למערכה וחיזוק העורף והמילואים. בין החמ"לים שמקבלים את ההוקרה גם "החמ"ל האזרחי" שאלפי מתנדבים מטעמו תרמו ופעלו בשבועות הראשונים למלחמה בסיוע אזרחי לערי הדרום - שדרות, אופקים, נתיבות, אשקלון ועוד".

"יודגש ויובהר כי אין קשר בין מתן האות לחמ"ל האזרחי שהוא גוף נפרד ופעילותו מנוהלת בנפרד מפעילותם של ארגון אחים לנשק.הבין החמ"לים הזוכים בפרס ניתן למצוא גם את החמ"ל האזרחי הירושלמי, החמ"ל החרדי של שי גראוכר, חמ"ל המילואים של אפרת דאום ,החמ"ל היהודי-ערבי ועוד. בין מקבלי האותות עצמם ניתן למצוא את ארגון השומר החדש, הגל שלי ועוד".


מטעם ארגון "החמ"ל האזרחי" או "אחים לנשק" טרם נמסרה תגובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully