וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר: "קובי שבתאי מנסה להתחבב על הקפליניסטים"

עודכן לאחרונה: 19.6.2024 / 13:38

בראיון ל-104.5FM התייחס השר למתיחות עם המפכ"ל היוצא קובי שבתאי, ולבג"ץ המתנהל בעקבות העתירות נגד תיקון פקודת המשטרה ביוזמתו. בתוך כך, אמר כי "במדינה דמוקרטית המשטרה כפופה לשר הממונה עליה. אם הוא חושב שעצמאות המשטרה נפגעת איפה הוא היה בשנה וחצי האחרונות?"

בווידאו: בן גביר: "שומר חומות 2 בפתח - נעלה משכורות לכל השוטרים"/צילום: רוני כנפו

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התראיין היום (רביעי) ל-104.5FM בתוכנית של גדי נס, ותקף את המפכ"ל היוצא קובי שבתאי. השר לביטחון לאומי אמר כי הוא "מנסה להתחבב על הקפלניסטים", והוסיף כי הוא שוקל אם להגיע לטקס הפרידה משבתאי. בנוסף, ביום שני שלח ליועמ"שית מכתב חריף, בו תקף בן גביר בחריפות את היועמ"שית והמפכ"ל, וטען כי בהרב מיארה החזיקה בתגובת המפכ"ל לבג"ץ במשך 3 שבועות אך לא הציגה לו אותה ולא ביקשה את תגובותו, לדבריו "ממניעים זרים ופסולים".

עוד טען השר כי "במדינה דמוקרטית המשטרה כפופה לשר הממונה עליה", וסיפר בהמשך השיחה כי "אמרו לי 'בג"ץ יפסוק נגדך' עניתי להם 'מה זה מגרש ביתי של השמאל?'. החוק קובע שאנחנו מדינה דמוקרטית ויש ממשלה בישראל. גיליתי לתדהמתי שלא הורסים בתים בנגב ובגליל, ואמרתי שלא יקום ולא יהיה. אתם תאכפו את החוק גם שם. אם את הדברים האלה אני כשר לא מוסמך לעשות, מה כן?"

לדבריו, "היום מבינים שאם היו נותנים לי להקים את המשמר הלאומי בזמן אמת היו לנו יותר מאלף ללוחמים עם נשקים ארוכים בדרום באותו זמן. אני את שלי עושה, באתי להשפיע ולשנות. גם בנושא ניהול המלחמה אמרתי לרה"מ - אני רוצה להשפיע ולשנות".

בתוך כך, השר הוסיף למתוח ביקורת על התנהלות הממשלה והצבא, ואמר כי "אני רוצה להשתתף בניהול המלחמה כי יש כאן הפקרות מחולטת. הייתי בסיורים בצפון, אתה רואה חבל ארץ שנעלם לך מול העיניים - לא מקבל את זה, לא יכול להיות מצב שבו במדינת ישראל אנחנו רק סופגים וסופגים והצד השני יישן בשקט בלילה- איפה הכוח שלנו?", תהה השר.

לאחר שנשאל על הביקורת והעקיצות שקיבל מהרמטכ"ל לגבי המבצעים שפיקד עליהם, המשיך לתקוף את החלטות הדרג הצבאי ואמר כי אני אומר הרבה פעמים לרמטכ"ל בוא נעשה פעולות בצפון, ננהל מלחמה ונלך ברפיח עד הסוף, ואין דבר כזה 'מסדרון הומניטרי' שחסין מפני האש של צה"ל -לא מבין את זה. רק מדינת ישראל מנהלת מלחמה ביחד אחת ונותנת למחבלים לעבור במסדרון ההומניטרי ביד שנייה. אם מישהו חושב שהוא עוצר מלחמה ומרים דגל לבן- אני לא שם, נלך לבחירות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, איתמר בן גביר. פלאש 90, עיבוד תמונה
"אני רוצה להשתתף בניהול המלחמה כי יש כאן הפקרות מחולטת". שבתאי ובן גביר/עיבוד תמונה, פלאש 90

כשנשאל על השתתפותו בטקס סיום התפקיד של המפכ"ל קובי שבתאי המתקיים בחודש הבא, השיב כי "עוד מוקדם להגיד. המפכ"ל בכל השנה האחרונה יישם את המדיניות שלי עד ועדת מירון הוא באמת היה מאוד ממושמע, התחבר למה שאמרתי. הבעיה הייתה אחרי ועדת מירון- הוא נחבא אחרי שאמרו שצריך להדיח אותו. אני לא רוצה להבטיח שאשתתף בטקס הסיום, כן אשקול את הדברים. אני אומר דבר מאוד פשוט עם ישראל באמת צריך להעריך את קובי שבתאי, אדם שהשקיע עשרות שנים בביטחון הלאומי של מדינת ישראל".

בסיום דבריו אמר כי "צר לי שבשבועות האחרונים הוא מנסה להתחבר לקפלן, להתחבב על הקפלניסטים- זו טעות במחינתו אני חושב, הרי איפה הוא היה בכל השנה וחצי האחרונות? אם הוא חושב שעצמאות המשטרה נפגעת, איפה הוא היה?- הוא לא היה כי הוא ידע היטב שהמשטרה מתפתחת, שהוא קיבל דברים שמעולם לא היו במשטרה, שתשעה מיליארד שקלים הבאתי למשטרה".

איתמר בן גביר בזירת פיגוע, מעלה אדומים,22 בפברואר 2024. ג'מאל עוואד, פלאש 90
"צר לי שבשבועות האחרונים הוא מנסה להתחבר לקפלן". איתמר בן גביר/פלאש 90, ג'מאל עוואד

לאחר דברי המפכ"ל היום בועידת העתיד באוניברסיטת תל אביב, בהם מתח ביקורת על התנהלותו של בן גביר, אמר כי "אני שומע שמפכ"ל המשטרה בכל מיני פורומים מדבר ואומר כל מיני דברים. צריך להודות, מפכ"ל המשטרה בשנה האחרונה קיים את המדיניות שלי, עמד בציפיות שלי לקיים את המדיניות ונענה לכל פניותיה. זה נכון, שאחרי וועדת מירון שקבעה והדיחה אותו, פתאום הוא שינה את הטון ואני חושב שהטון הנוכחי זה איזהו רצון להצטרף למחנה קפלן. שיהיה בריא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully