וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבתאי במתקפה חסרת תקדים על בן גביר: "השר מנסה להפר בצורה בוטה את האיזון המתבקש בין הדרגים"

עודכן לאחרונה: 19.6.2024 / 12:28

בכנס באוניברסיטת ת"א בהשתתפות בכירים מדיניים ואנשי אקדמיה, נאם המפכ"ל היוצא ומתח ביקורת חריפה על התנהלות השר לביטחון לאומי. בתוך כך, אמר שבתאי כי "פעלתי בכפיפות ל-3 שרים. את עמדתי אמרתי בחדרים סגורים - גם אם הארגון עליו אני מופקד ואני משלמים על כך מחיר"

בווידאו: בן גביר: "שומר חומות 2 בפתח - נעלה משכורות לכל השוטרים"/צילום: רוני כנפו

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי נאם היום (רביעי) בכנס "ועידת עתיד ישראל" באוניברסיטת ת"א ודיבר על התנהלות המשטרה והיחסים המתוחים בינה לבין הממשלה, והשר הממונה עליה, "המשטרה במדינה דמוקרטית חייבת להיות חפה מכל סממן פוליטי. היא חייבת להישאר נטויה הטיה פוליטית כזאת או אחרת. רק כל תובטח עצמאות המשטרה", אמר שבתאי. לאחר דבריו קרא איש מהקהל לעברו ואמר כי "אתה פוחד מהאיש הזה".

בתוך כך, הדגיש את החשיבות של עצמאותה של המשטרה ואמר כי "הדרך להימנע מכך היא רק אם תישמר הפרדה ברורה בין הדרג הפוליטי לגורם הסמכות. כל חיי ניהלתי עשרות מבצעים. זו שליחות שינקתי מבית. זאת מחויבות אישית עמוקה שלא תסתיים כשאפשוט את המדים".

קובי שבתאי מפכ"ל משטרת ישראל בועידת תל אביב "עתיד ישראל" , אוניברסיטת תל אביב, 19 ביוני 2024. אורי סלע
"השר מפר בצורה בוטה את האיזון המתבקש בין הדרגים". קובי שבתאי/אורי סלע

לאחר מכן, מתח ביקורת על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ואמר כי "פעלתי בכפיפות לשלושה שרים, לכל אחד תפיסת עולם שונה. לצערי, בעיקר בשנה החולפת, מתרבים הניסיונות של השר להפר בצורה בוטה את האיזון המתבקש בין הדרגים. הניסיונות לצייר את האירוע כנושא שעלה בחודש האחרון, את עמדתי המקצועית אמרתי בחדרים סגורים. גם אם הארגון עליו אני מופקד ואני באופן אישי משלמים על כך מחיר כבד. לא הייתי פועל אחרת וכך אני מצפה מהבאים אחריי".

"מדינת ישראל חווה טלטלות רבות מבית ומחוץ", אמר שבתאי. "עלינו כחברה לשאוב השראה מהערכים, עוז הרוח, האחדות והמסירות שמפגינים הלוחמים שנאבקים על ביטחוננו וחוסננו. היום יותר מתמיד חלה עלינו חובה מוסרית להישיר מבט למציאות חיינו שעצב וששון שזורים בה ולשאול עצמנו מה אנחנו יכולים לעשות לאיחוי הקרע, איחוד השורות, אחד אנו". כששבתאי שיבח את פעילות המשטרה ב-7 באוקטובר, מהקהל נשמעה קריאה "למה לא באו לעזור להם?"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
בן גביר מגיב למתקפה של שבתאי: "הוא רוצה להצטרף למחנה קפלן, שיהיה בריא"/מערכת וואלה

תגובת בן גביר

השר בן גביר התייחס לדברי המפכ"ל בטקס סיום קורס לסיירי ביטחון קהילתי חרדים. "בימים האחרונים יש כל מיני קולות שמדברים על עצמאות המשטרה", אמר. "רק ברפובליקת בננות, המשטרה עצמאית לעשות כל מה שהיא רוצה. במדינה דמוקרטית, הדרג המדיני הוא מתווה את המדיניות של המשטרה. ככה היה, וכך זה ימשך".

"אני שומע שמפכ"ל המשטרה בכל מיני פורומים מדבר ואומר כל מיני דברים, שאלתי את עצמי איפה היו הדיבורים האלה בשנה האחרונה? לא שמעתי מהם", המשיך. צריך להודות, מפכ"ל המשטרה בשנה האחרונה קיים את המדיניות שלי, עמד בציפיות שלי לקיים את המדיניות ונענה לכל פניותיה. זה נכון, שאחרי וועדת מירון שקבעה והדיחה אותו, פתאום הוא שינה את הטון ואני חושב שהטון הנוכחי זה איזהו רצון להצטרף למחנה קפלן. שיהיה בריא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully