וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר תוקף את שבתאי: "איבד את החשק לעבוד ומתרשל בתפקידו"

עודכן לאחרונה: 17.6.2024 / 16:01

השר תקף בחריפות את המפכ"ל, וטען כי מאז שפורסם דו"ח מירון הוא "איבד את החשק לעבוד". במכתב ששלח ליועמ"שית לקראת הדיון בבג"ץ על תיקון חוק פקודת המשטרה, טען בן גביר כי בהרב מיארה החזיקה בתגובתו של שבתאי במשך 3 שבועות, ולא הציגה לו אותה "ממניעים זרים ופסולים"

בן גביר לבן דודה של החטופה כרמל גת בכנס מוניאקספו : "תפסיק להיות שמאלן"/לפי סעיף

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר שיגר היום (שני) מכתב חריף ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, לקראת הדיון שייערך מחר בבג"ץ על תיקון חוק 'פקודת המשטרה' (חוק בן גביר). במכתבו תקף בן גביר בחריפות את היועמ"שית והמפכ"ל, וטען כי בהרב מיארה החזיקה בתגובת המפכ"ל לבג"ץ במשך 3 שבועות אך לא הציגה לו אותה ולא ביקשה את תגובותו, לדבריו "ממניעים זרים ופסולים".

בהמשך תקף בן גביר את רב ניצב קובי שבתאי: "למעשה מאז פרסום דו"ח ועדת מירון שמצא אותו אחראי באופן אישי - מר קובי שבתאי כבוי ואיבד את החשק לעבוד. כאשר אני הגעתי לאירועי ההילולה במירון, וגיליתי שהמפכ"ל היוצא אינו נוכח וכלל לא מצוי בסוד העניינים וקבלת ההחלטות".

איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. צילום: חיים גולדברג/פלאש 90, עיבוד תמונה
איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי/עיבוד תמונה, צילום: חיים גולדברג/פלאש 90

כזכור, בחודש מרץ האחרון אמרה היועמ"שית כי יש לבטל את 'חוק בן גביר'. החוק, או בשמו האחר 'תיקון פקודת המשטרה', אשר מרחיב את סמכויותיו של השר לביטחון לאומי על המשטרה, ועשוי לאפשר לו לפעול כמעין "מפכ"ל על".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. רויטרס
היועמ"שית גלי בהרב מיארה/רויטרס

לפי תזכיר החוק המקורי, אותו ניסח בן גביר, המפכ"ל יהיה נתון למרות הממשלה וכפוף לשר, ולצד זאת הוא הדרג הפיקודי העליון במשטרה. בתחום החקירות, השר הממונה יהיה רשאי להתוות מדיניות כללית, לאחר ששמע את עמדת היועץ המשפטי לממשלה והתייעצות עם המפכ"ל וצוותו, וכן יוסמך להתוות מדיניות ולקבוע עקרונות כלליים בנוגע למשך זמן הטיפול בתיקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully