וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית נגד השר לביטחון לאומי: יש לבטל את "חוק בן גביר"

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 21:44

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה יצאה נגד השר ואמרה כי יש לבטל את "חוק בן גביר". החוק ירחיב את סמכויותיו של השר לביטחון לאומי על המשטרה, ועשוי לאפשר לו לפעול כמעין "מפכ"ל על". האגודה לזכויות האזרח: "המשטרה נרמסה והפכה כלי שרת בידיו של שר לאומני"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מגיב לאחר הדיון בעניינו בבג"ץ/ביני אשכנזי

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה יצאה היום (חמישי) נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ואמרה כי יש לבטל את "חוק בן גביר". החוק, או בשמו האחר "תיקון פקודת המשטרה", ירחיב את סמכויותיו של השר לביטחון לאומי על המשטרה, ועשוי לאפשר לו לפעול כמעין "מפכ"ל על".

לפי תזכיר החוק המקורי, אותו ניסח בן גביר, המפכ"ל יהיה נתון למרות הממשלה וכפוף לשר, ולצד זאת הוא הדרג הפיקודי העליון במשטרה. בתחום החקירות, השר הממונה יהיה רשאי להתוות מדיניות כללית, לאחר ששמע את עמדת היועץ המשפטי לממשלה והתייעצות עם המפכ"ל וצוותו, וכן יוסמך להתוות מדיניות ולקבוע עקרונות כלליים בנוגע למשך זמן הטיפול בתיקים.

מהאגודה לזכויות האזרח שעתרה לביטול פקודת המשטרה נמסר בתגובה: "מברכים על עמדת היועמ"שית. כמו בתאונת רכבת קשה ראינו לנגד עינינו כיצד נרמסה המשטרה מאז עבר החוק לתיקון פקודת המשטרה, והיא הפכה כלי שרת בידיו של שר לאומני וקיצוני. אנו מקווים כי בג"ץ יפסול את החוק ויאפשר למשטרה לחזור ולמלא את תפקידה ללא פוליטיזציה והנחיות מגורמים פוליטיים".

מועמד עוצמה יהודית איתמר בן גביר בדיון לפסילת מועמדותו בבית המשפט העליון, 14 במרץ 2019. רויטרס
רוצה לשמש כ"מפכ"ל על". בן גביר בדיון בבית המשפט/רויטרס

בחודש יוני האחרון בג"ץ הוציא צו על תנאי נגד החוק, בו נמסר כי על המדינה להשיב לעתירה בתוך 90 יום. בית המשפט קבע כי על השר איתמר בן גביר והיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה להסביר מדוע עליו לא לבטל את החוק השנוי במחלוקת. היום, הודיע היועמ"שית כי היא נגד החוק ויש לבטלו.

כשדיבר בפני השופטים, השר בן גביר טען כי העתירה לבג"ץ היא "אישית" נגדו. "אני לא מוכן לכתוב ממלכתיות ליד החוק רק בגלל שזה אני - בן גביר. למה מסגלוביץ' (סגן השר לשעבר - ב"א) לא ביקשו לכתוב ליד החוק שהמשטרה תפעל בממלכתיות? כל הבקשות והעתירות האלה, מטרתם לפגוע בלגיטימיות שלי להיות שר. אי אפשר שאני אהיה שר ואז יכניסו לי כל מיני דברים, אני ממלכתי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בכנס סיכום שנת 2022, המכללה הלאומית לשוטרים, בית שמש, 15 בינואר 2023. ראובן קסטרו
האגודה לזכויות האזרח: "המשטרה נרמסה והפכה כלי שרת בידיו של שר לאומני". בן גביר והמפכ"ל שבתאי/ראובן קסטרו

בתגובה להחלטת בית המשפט בחודש יוני, השר בן גביר קרא להעביר את הרפורמה "עכשיו". לטענתו, "שופטי בית המשפט העליון שוב מוכיחים שהם סבורים שהם מחוקקי על, מעל כנסת ישראל". בהמשך, פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "הגיע הזמן להעביר את הרפורמה במלואה, בלי להיכנע, בלי למצמץ. בוא נראה את כל החתרנים, את אלה שהצביעו מאחורי הפרגוד לטובת קארין אלהרר אם הם יעזו להצביע נגד הרפורמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully