וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע איומי דרעי לפירוק הממשלה: הקואליציה מחליפה את הח"כים בליכוד שמתנגדים לחוק הרבנים

עודכן לאחרונה: 18.6.2024 / 20:39

בעוד בהרכב הקואליציה הנוכחי אין רוב להעביר את החוק, יו"ר הקואליציה אופיר כ"ץ הודיע לטלי גוטליב ומשה סעדה המתנגדים שהם יוחלפו בקריאה הראשונה. בעוד החלפתם של שני הח"כים תגרום לאישור החוק בועדה, עוד אין פתרון להעברת החוק במליאה, שם מתנגדים רבים נוספים

ראשי הערים מהליכוד נגד חוק הרבנים: "לא ניתן לחוק הזה לעבור"/ערוץ הכנסת

ההצבעה על החוק לבחירת רבני ערים לקריאה ראשונה בוועדת חוקה נקבעה למחר (רביעי) ב-08:30 בבוקר, כשבהרכב הקואליציה הנוכחי, עדיין אין רוב לאישור החוק בשל התנגדות ח"כים בליכוד ובעוצמה יהודית.

יו"ר הקואליציה אופיר כ"ץ הודיע לפני זמן קצר לח"כ טלי גוטליב ומשה סעדה (ליכוד), שמתנגדים לחוק הרבנים, כי הם יוחלפו בוועדת חוקה לקראת ההצבעה מחר על החוק בקריאה ראשונה על ידי ח"כ צגה מלקו, ועל ידיו, ראש הקואליציה כ"ץ

אריה דרעי, 2 בפברואר 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
חוק שהוקפא עקב המלחמה, ומקודם עכשיו שוב לדרישת ס"ש. יו"ר ס"ש אריה דרעי/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

חוק הרבנים, שמקודם לדרישת ש"ס, יאפשר לשר הדתות שליטה במינויים של יותר מאלף רבני ערים, יישובים ושכונות ויגדיל את כמות הרבנים שמקבלים משכורת פי יותר משלושה. הוא אושר בקריאה טרומית בקיץ שעבר אך קידומו הוקפא בגלל המלחמה, אך בש"ס שבים ולוחצים לאשרו. בקואליציה ניסו לקדם את החוק, של יור ועדת חוקה שמחה רוטמן וחכ ארז מלול משס כבר לפני שלושה חודשים אך לאור ההתנגדות של המחנה הממלכתי, שהיתה חברה עדיין בממשלה, הוא נדחה. אחרי פרישת גנץ יו"ר ש"ס אריה דרעי דרש לקדם את החוק לאלתר, אך ההצבעה שהיתה אמורה להתקיים היום בועדת חוקה לקריאה ראשונה נדחתה בגלל התנגדות הח"כים בליכוד ועוצמה יהודית החברים בוועדה.

החלפתם של גוטליב וסעדה נועדה לסלול את הדרך לאישור החוק בוועדה אך עדיין לא פותרת את בעיית המליאה. ח"כים נוספים מהליכוד- דן אילוז, עמית הלוי, ואלי דלל, והשרים ניר ברקת ועמיחי שיקלי - שאינם חברי כנסת - כבר הודיעו כי הם מתנגדים לחוק - מה שיקשה על גיוס רוב בהמשך הליך החקיקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
השר איתמר בן גביר. יונתן זינדל, פלאש 90
"דיל פוליטי בין ועדת חוקה למנסור עבאס". יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

לפי גורמים בקואליציה, בש"ס פועלים מול הח"כים הערביים בניסיון לשכנע אותם להיעדר מההצבעה על החוק כדי להבטיח רוב לאישורו. בעוצמה יהודית, שמתנגדים לחוק, תקפו ומסרו: "עוצמה יהודית לא תתן יד לדיל פוליטי בין נתניהו ודרעי לחבר ועדת חוקה מנסור עבאס שהסכים להימנע בהצבעה על חוק הרבנים של ש"ס. מקווים שגם בליכוד לא יתנו יד לדיל כזה".

בש"ס הוציאו הכחשה להודעת עוצמה יהודית בה נכתב: "מדובר בשקר מוחלט. ש"ס לא עשתה שום הסכם עם אף מפלגה ערבית או כל מפלגה מסיעות האופוזיציה לתמיכה בחוק הרבנים, ומצפה להעביר את החוק בתמיכת 64 אצבעות הקואליציה בלבד. איתמר בן גביר כדרכו הנלוזה מפיץ שקרים במטרה לסחוט את ש"ס לקבל מינוי רבנים שהוא חפץ בהם, או מינוי רב ראשי כזה או אחר, בניגוד לכללים. מהלך זה לא יצלח.
ש"ס מצפה שההסכם הקואליציוני שנחתם עמה יקוים, ואם איתמר בן גביר החליט להפר משמעת קואליציונית ולהצביע נגד החוק - האחריות תהיה עליו בלבד".

בעוצמה יהודית אף השיבו לתגובת ש"ס: "ש"ס מתורגלים בדילים בעייתיים עם מפלגות תומכות טרור עוד מימי אוסלו. עוצמה יהודית לא תיתן יד לדיל ביבי-דרעי-עבאס".

איתמר בן גביר. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
דורש כניסה לקבינט המצומצם, בתמורה לתמיכה בחוק הרבנים. איתמר בן גביר/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר דורש מראש הממשלה בנימין נתניהו לצרפו לקבינט מצומצם של קבלת החלטות בענין המלחמה כתנאי לתמיכתו בחוק הרבנים. בסביבת בן גביר אומרים כי הוא העלה את הדרישה בשיחות עם נתניהו ביממה האחרונה ואף הבהיר כי הוא דורש הצהרה פומבית רשמית בנושא.

בתחילת השבוע נתניהו הודיע כי הוא מבטל את קבינט המלחמה המצומצם שהוקם עם כניסת המחנה הממלכתי לממשלה וכי יגביר את ישיבות הקבינט המדיני ביטחוני, אך בסביבתו הדגישו כי הוא ימשיך לכנס התייעצויות ביטחוניות רגישות בפורום מצומצם עם שר הביטחון, השר רון דרמר ויו"ר ש"ס אריה דרעי. בסביבת בן גביר אומרים שדרעי הוא בין המתנגדים לצירופו של בן גביר לפורום המצומצם וכי אם חוק הרבנים חשוב לו עליו להסיר את התנגדותו.

טלי גוטליב, דיון בג"ץ הנבצרות, ביהמ"ש העליון, 28 בספטמבר 2023. צילום: ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
"מחוקקים בזמן מלחמה את חוק הג'ובים המושחת". ח"כ טלי גוטליב/עיבוד תמונה, צילום: ראובן קסטרו

ח"כ גוטליב הגיבה, "עוד לא יבש הדיו על פרסומי הקודם, וח"כ אופיר כ"ץ כבר הודיע לי שהוא מוציא אותי מוועדת חוקה!", כתבה גוטליב בחשבון ה-X שלה. "אין לו סמכות לעשות זאת בלי וועדת הכנסת אבל הוא עושה זאת בכל זאת. בוחרי הליכוד, אני מתביישת שיו"ר הקואליציה אופיר כ"ץ הוא פיון של דרעי ונתניהו. משרתם של אדונים שני אדונים. בידיים שלכם לבחור חברי כנסת אמיצים שעובדים עבורכם ולא עבור אריה דרעי וסמוטריץ' שמחוקקים בזמן מלחמה את חוק הג'ובים המושחת. גועל נפש!!".

ח"כ משה סעדה תקף גם הוא, "‏כפי שהודעתי כבר אתמול - אני מתנגד לחוק הרע הזה ולעיתוי הרע שהוא מובא בו, ושום סנקציה או הפחדה לא ישנו את עמדתי האידיאולוגית", כתב בחשבון ה-X שלו. "לא אקבל מצב בו בשעת מלחמה מובא חוק שמטרתו לייצר מאות משרות רבניות. ואם לא די בכך, בגלל הכניעה למפלגת ש"ס, בני הציונות הדתית חובשי הכיפות הסרוגות שמחרפים נפשם בשדה הקרב, לא יהיו יכולים להתמנות לתפקידי רבני עיר. מצב זה הוא בלתי מתקבל על הדעת".

"ראינו היום בועדת חוקה ראשי ערים, גם כאלו המייצגים את מפלגת הליכוד, שזועקים כנגד העוולה שהחוק הזה מייצר ואני גאה לעמוד לצידם ולצד רוב הציבור גם במחיר הדחה מהועדה. מתחילת המלחמה אני מבקר את הממשלה בכל פעם שהיא סוטה מהערכים בהם אני ורובם של מצביעי הימין דוגלים בהם, ואמשיך למלא את תפקידי ללא מורא".

חבר הכנסת יאיר לפיד בדיון על חוק הגיוס. דוברות הכנסת -נועם מושקוביץ, אתר רשמי
"שתשרף המדינה העיקר שיהיו עוד רבנים". יו"ר האופוזיציה לפיד/אתר רשמי, דוברות הכנסת -נועם מושקוביץ

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הצטרף גם הוא לביקורת: "כמה רחוק מוכן נתניהו לזחול בשביל החרדים בשביל לשמור על הקואליציה שלו. כמה חברי כנסת בליכוד עוד ימשיכו לספוג בשביל החרדים. השתמטות. ג'ובים. אין גבול. שתשרף המדינה העיקר שיהיו עוד רבנים".

"מפלגת הליכוד ירדה מהפסים סופית", הוסיפה מרכזת האופוזיציה ח"כ מרב בן ארי, "כל הערכים שלה נמכרו היום למרבה במחיר ונזרקו לפח בגלל דרעי והג'ובים שלו. אם יש שם עוד אנשים עם ערכים שיעצרו את הטירוף הזה, זה לא הזמן למינוי רבנים, זה לא הזמן להשתמט מצה"ל! לא ככה מנצחים! הזיה!".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הגיב גם הוא לדברים, "פרוטקשן לאור יום. חוק הג'ובים משמעותו, גביית עוד כספים מהציבור שנושא בנטל והעברתו למקורבים - כל זאת תחת חסות דמי הפרוטקשן שנתניהו התחייב להעביר לדרעי בכדי להישאר בשלטון כראש ממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully