וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים בליכוד מאיימים לסכל את חוק הרבנים: "אין לו מקום בעת הזו, תתעשתו"

עודכן לאחרונה: 17.6.2024 / 11:05

בוועדת חוקה צפויים לדון מחר בהצעת החוק שמקדמת ש"ס, שתעניק לשר הדתות שליטה במאות מינויים של רבני ערים ויגדיל את התקצוב שלהם, אך בקואליציה נערמת התנגדות. ח"כ טלי גוטליב הודיעה היום כי היא וח"כ משה סעדה ונציג עוצמה יהודית בוועדה יתנגדו

ועדת החוקה בנושא חוק הרבנים/מעריב

גוברת ההתנגדות בליכוד לחוק הרבנים שהקואליציה שבה לקדם השבוע בכנסת. ח"כ אלי דלל מהליכוד הצטרף היום (שני) לחברי הכנסת טלי גוטליב ומשה סעדה ולראשי הערים מהליכוד והבהיר כי הוא מתנגד לחוק שיעלה מחר בוועדת חוקה כהכנה להצבעה בקריאה ראשונה. "אין מקום לחוק כזה בעת הזו שגורם לפילוג בעם. מעבר לכך, חוק כזה ראוי שייעשה בתיאום עם המרכז לשלטון מקומי ולא מעל הראש שלו. יש לחזק את הרשויות המקומיות ולהעניק להם יותר סמכויות ולא לקחת מהם. תתעשתו", דלל כתב ב-X.

חוק הרבנים שמקודם לדרישת ש"ס יאפשר לשר הדתות שליטה במינויים של יותר מאלף רבני ערים, יישובים ושכונות, ויגדיל את כמות הרבנים שמקבלים משכורת יותר מפי שלושה. החוק עבר בקריאה טרומית בקיץ שעבר והוקפא אחרי פרוץ המלחמה במשך כמה חודשים, וניסיון לקדמו מחדש במרץ האחרון הוקפא בשל התנגדות ח"כים בליכוד, שמתנגדים גם עכשיו.

טלי גוטליב, דיון בג"ץ הנבצרות, ביהמ"ש העליון, 28 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
"זה לא הזמן להעלאת החוק הזה. תתעשתו". גוטליב/ראובן קסטרו

חברי הכנסת סעדה גוטליב ודן אילוז התרעמו ביממה האחרונה על קידום החוק והבהירו כי יתנגדו לו. גוטליב צייצה היום: "חוק הרבנים יעלה מחר לוועדת חוקה. כך החליט שמחה רוטמן יו"ר הוועדה. אם עמדתי ועמדת חברי כנסת נוספים להסרת החוק מסדר היום לא תתקבל, הרי שיש דרך חוקית לכפות את הסרת החוק מסדר היום והמבין יבין. הדרך החוקית מוכרת לי ולמשה סעדה הייטב, ולשמחתי מוכרת גם לנציגי עוצמה יהודית בוועדה. נגמרו הימים בהם סומכים על כניעת ח"כים לסדר יום בוועדות. זה לא הזמן להעלאת החוק הזה. תתעשתו".

בנוסף כתבה גוטליב הבוקר בקבוצת הווטסאפ של חברי ועדת החוקה: "בוקר טוב. יו"ר הוועדה לא הגיב לבקשתנו להסרת חוק הרבנות בעת הזו מסדר היום. אני ומשה סעדה ונציג עוצמה יהודית נצביע מחר בוועדה נגד מה שיפיל את החוק. אנו מציעים להסיר את החוק בעת הזו נוכח אי הסכמות עמוקות שהוא מעלה. זה ממש לא הזמן".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
מימין: משה סעדה, משמאל: בועז בסמוט. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
גם מתנגד לחוק. משה סעדה/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

גם יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס ויו"ר השלטון האזורי שי חג'ג' - שניהם אנשי ליכוד - הביעו התנגדות נחרצת להחלטה לקדם את חוק הרבנים בעיצומה של המלחמה. במכתב ששיגרו אתמול לשר הדתות מיכאל מלכיאלי ולי"ור ועדת חוקה רוטמן כתבו: "איננו יכולים להבין כיצד נדמה למישהו בשלטון המרכזי דווקא בימים אלה של מלחמה התושבים מפונים והיערכות להסלמה בצפון לעסוק דווקא בחוק שעניינו מינוי רבנים; הוספת משרות ומטלות תקציביות שיכבידו עוד יותר על קופות הרשויות שגם כך עומדות בפני קריסה בניסיון לדאוג לתושבים ולחוסן העורף. ריצת אמוק זו לקראת השלמת החקיקה ויהי מה אינה יכולה להיתפס אחרת חוץ מעסקנות פוליטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully