וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פרישת גנץ מהממשלה: הקואליציה תשוב לקדם את חוק הרבנים

עודכן לאחרונה: 16.6.2024 / 15:42

הצעת החוק שמקודמת על ידי ש"ס תאפשר למנות יותר מאלף רבני ערים, יישובים ושכונות ולהגדיל את כמות הרבנים שמקבלים משכורת. כעת, אחרי שיו"ר המחנה ממלכתי פרש, הקואליציה תנסה לקדמו לאחר שנמנעה בשל התנגדות המחנה הממלכתי וחלק מחברי הכנסת בליכוד

גנץ הכריז רשמית: "עוזבים את ממשלת החירום"/מערכת וואלה

ועדת החוקה של הכנסת צפויה לדון ביום שלישי הקרוב ב"חוק הרבנים" שהקואליציה נמנעה מקידומו עד כה בשל התנגדות המחנה הממלכתי וחלק מחברי הכנסת בליכוד. כעת, אחרי שבני גנץ פרש, הקואליציה תנסה לקדמו מחדש.

הצעת החוק שמקודמת על ידי ש"ס ונתמכת גם על ידי רוב סיעות הקואליציה המקורית הייתה אמורה לעלות להצבעה בחודש מרץ האחרון. בין היתר, ההצעה תאפשר למנות יותר מאלף רבני ערים, יישובים ושכונות ולהגדיל את כמות הרבנים שמקבלים משכורת יותר מפי שלושה. ההצעה תאפשר למנות 768 רבני יישובים נוספים ו-278 רבני שכונות חדשים, באופן שייתן לשר הדתות מיכאל מלכיאלי מש"ס שליטה במינויים אלה.

שמחה רוטמן בדיון של משרד הבריאות בוועדת החוקה, בנושא תקנות ארגון הבריאות העולמי יובאו להליך אשרור בכנסת בדומה לאמנות בינ"ל. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

יו"ר סיעת הימין הממלכתי, ח"כ זאב אלקין הגיב על ההחלטה לקידום החוק: "תוך כדי זה שאני יחד עם חבריי ראשי הסיעות בצפון במפגשים עם התושבים ועם ראשי רשויות על האתגרים הקשים כאן והיעדר מענים מהממשלה, פתאום אני שומע שהקואליציה החליטה לשוב ולקדם את אחד מחוקי המריבה: "חוק הרבנים". ‏נגמר כבר ה"ביחד ננצח"? ‏ניצחנו כבר במלחמה בעזה ובצפון? ‏עזבו אותנו מחוקי המריבה וחוקי הג'ובים, ‏בואו לצפון, תראו מה קורה כאן ותתגייסו לעזור לתושבים! ‏אתם מדברים כל הזמן בשם הפריפריה, כרגע הגליל צריך מכם סיוע והתגייסות, ולא את "חוק הרבנים". ‏מנותקים, תתעוררו!.

חברת ועדת החוקה, ח"כ יוליה מלינובסקי הגיבה על חזרתו של חוק הרבנים לוועדה: "ירדתם מן הפסים?אין מלחמה? אין חטופים? אין מילואימניקים? החיילים שלנו נלחמים בשטח ובמה אתם מתעסקים? בחוק הג'ובים שידאג למקורבים של ש"ס? הניתוק של הקואליציה הזו חוצה את הגבול פעם אחר פעם. מה שחשוב עכשיו זה למנות עוד מקורבים בכספים שהיו יכולים ללכת למטרות המלחמה?. תתביישו!.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

חברי כנסת מהליכוד מתחו ביקורת על כך שהקואליציה תשוב לקדם את "חוק הרבנים" בתקופת המלחמה. ח"כ משה סעדה כתב בקבוצה הפנימית של ועדת החוקה: "סוכם על דעת כולם שזה לא נכון לקדם את החוק בעת מלחמה. לכן לא ברור למה כעת הוחלט לחדש את הדיון". ח"כ טלי גוטליב הוסיפה: "למה בשם כל השמות מעלים שוב חוק שמצוי במחלוקת ומעורר מחלוקת בזמן מלחמה? לא למדנו כלום? יש מספיק חוקים שקשורים למלחמה. תשאירו את המחלוקות לימים טובים יותר. טאקט היא לא מילה גסה".

גם במחנה הממלכתי תקפו ומסרו בתגובה כי "נתניהו והקואליציה שלו מוכיחים שוב שאצלם הפוליטיקה מעל לכל - העיקר לשרוד. דווקא עכשיו, כשהצפון בוער והדרום במלחמה, מחליטים בקואליציה לקדם חוק מעוות, ללבות את הקרע בעם ולשבור שיאים חדשים של ניתוק. מנענו את קידום החוק לפני 3 חודשים, ונעשה הכל כדי לסכל אותו גם כעת. צריך לחזור לעם ולבקש את אמונו, ולהרכיב ממשלה לאומית, ממלכתית, ציונית שתוכל לאתגרים".

בחודש מרץ האחרון, חברי כנסת בליכוד יצאו נגד כוונת הקואליציה לקדם את הצעת החוק שירותי הדת היהודיים. ח"כ אלי דלל אמר: "אולי ישנם כאלה ששכחו, אבל בטנק בעזה או בגבול הצפון נמצאים כרגע יחד חיילים שחושבים אחרת והתגייסו להילחם יחד והשאירו הכול בצד. כמוהם גם אנחנו נבחרי הציבור לא צריכים להתעסק במה שעלול ליצור פירוד ויכוח ופילוג. שום חוק לא שווה את זה בעת הזו - כן, גם לא חוק הרבנים".

גם ח"כ טלי גוטליב הודיעה שלא תתמוך בחוק רבני ערים: "הפעם לא אתן שישתמשו בי לקידום חוק שחוץ משיסוי ופילוג בזמן מלחמה לא יעשה דבר. אני פונה לכל חברי הליכוד להתנגד להעלאת חוק הרבנות החדש. זה לא הזמן. יש מקום לדון בחוק הזה בכובד ראש ולהימנע בעת הקשה הזו מהרעשה מיותרת. מספיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully