וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהיעדר רוב לקואליציה: נדחתה ההצבעה על חוק הרבנים

עודכן לאחרונה: 18.6.2024 / 11:40

ועדת החוקה לא תצביע על הצעת החוק, שתאפשר לשר הדתות שליטה במינויים של יותר מאלף רבני ערים. רוטמן תקף את הח"כים מהליכוד שהתנגדו לו: "על הדשוש ברפיח שתקתם אבל עכשיו אתם שוברים את הכלים?". "30 אנשים נרצחו לי בעיר, אתם צריכים להתבייש" ביקר ראש עיריית אשקלון

ועדת החוקה בנושא חוק הרבנים/מעריב

בהיעדר רוב לקואליציה, ועדת החוקה לא תצביע היום (שלישי) על חוק הרבנים השנוי במחלוקת. הצעת החוק, שמקודמת לדרישת ש"ס, תאפשר לשר הדתות שליטה במינויים של יותר מאלף רבני ערים, יישובים ושכונות, ותגדיל את כמות הרבנים שמקבלים משכורת יותר מפי שלושה. החוק מעורר התנגדות נרחבת בליכוד, שנשמעו כבר מחברי הכנסת טלי גוטליב ומשה סעדה.

יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן פנה לח"כ טלי גוטליב ומשה סעדה מהליכוד שהצהירו כי יתנגדו לחוק: "שלושה חודשים אנחנו מדשדשים ברפיח ואתם שותקים, אבל על חוק הרבנים תשברו את הכלים? זאת בושה וחרפה שמכל הנושאים שצריך להזדעק עליהם כמו הדשדוש בעזה - אתם מתפוצצים".

לדיון הגיע וראשי ערים מהליכוד - בני ביטון מדימונה ותומר גלאם מאשקלון - כדי להשמיע את התנגדות השלטון המקומי לחוק שיעביר סמכויות ותקציבים של השלטון המקומי לשר הדתות.

שמחה רוטמן בדיון של משרד הבריאות בוועדת החוקה, בנושא תקנות ארגון הבריאות העולמי יובאו להליך אשרור בכנסת בדומה לאמנות בינ"ל. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"על הדשוש ברפיח שתקתם אבל עכשיו אתם שוברים את הכלים?" שמחה רוטמן/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

"30 אנשים נרצחו לי בעיר, אתם צריכים להתבייש במה אתם עוסקים" תקף ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם. "במקום לשאול איך עוזרים לאשקלון, אתם יושב כאן ומייבשים אותי שעה עם הסברים, עם רבנים. זה הזמן להביא את החקיקה המטומטמת הזו? אין בזה שום היגיון. הם רוצים רבנים שימנו רבנים, אני מציע לכם למשוך את החוק. הוא יביא לפירוק הקואליציה ולפיזור הכנסת. מי שיתן יד לחקיקה כזו לפני שתטפלו בעיר אשקלון לא יהיה ח"כ בפעם הבאה!", המשיך.

גם ראש עיריית דימונה מיהר גם הוא להגיד: "החוק הזה הוא ביזיון אחד גדול, לא נתן לו לעבור. כולנו פה ליכודניקים. אני בני ביטון, החבר הכי טוב של נתניהו ואני מפרגן לראש הממשלה. אני קורא לחברי אריה דרעי שהוא עושה טעות חמורה בזמן מלחמה. אם אתם רוצים להפיל את הממשלה זו המתכונת. ואני לא רוצה להפיל את הממשלה וללכת לבחירות". ח"כ טלי גוטליב השיבה לדבריו של ביטון: "אני ומשה סעדה מצביעים נגד החוק הזה לא בגלל שביקשת מאיתנו, אלא כי אני חושבת שראשי ערים צריכים לקבל את הסמכויות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש העיר אשקלון תומר גלאם בוועדת הכספים. אורן בן חקון, פלאש 90
"מי שיתן יד לחוק הזה, לפני שתטפלו באשקלון, לא יהיה ח"כ בממשלה הבאה". תומר גלאם, ראש עיריית אשקלון/פלאש 90, אורן בן חקון

"חזרתי ממילואים", מציין גם ראש העיר הרצליה, יריב פישר. אני מקבל פה סמסים מהחברים שלי. יושבים פה משפחות נעדרים וחטופים איפה אנחנו? תוריד את החוק הזה ותנו לנו ללכת לעבוד".

בנוסף לראשי הערים, הגיע לדיון היום גם יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס. "עכשיו אתם עסוקים בג'ובים ושחיתויות וקומבינות?", אמר ביבס לחברי הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully