וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ ואטורי באמירה מזעזעת: המפגינים - זרוע של חמאס

עודכן לאחרונה: 18.6.2024 / 10:46

בעקבות דברי ח"כ מהליכוד הוגשה נגדו תלונה במשטרה: "ראוי שיעזוב את משכן הכנסת, מצפים לגינוי חד משמעי מראש הממשלה". בעבר אמר על משפחות החטופים כי "נכון להביע כאב, אבל לא צריך להגזים". לפני המלחמה אמר על המפגינים נגד הממשלה שהם "חברו לאש"ף ולאיראן"

ח"כ ניסים ואטורי באמירה מזעזעת: המפגינים - זרוע של החמאס/פלאש 90 יונתן זינדל, מתוך ראיון לקול ברמה

ח"כ ניסים ואטורי מהליכוד התראיין הבוקר (שלישי) לרדיו בקול ברמה, והתייחס להפגנות שנערכו בימים האחרונים בירושלים, בהן בין היתר מחו המפגינים מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "יש כמה זרועות לחמאס - זרוע הלחימה של המחבלים הארורים שרוצחים ילדים, ויש את הזרוע של ההפגנות".

בעקבות האמירה תנועת דרכנו הגישה תלונה למשטרה נגדו. "חבר הכנסת ניסים ואטורי משתלח במפגינים, בהם משפחות חטופים, מילואימניקים ואזרחים שקרוב לשנה נותנים את הכל למען ביטחון ישראל. ההסתה הפרועה של ואטורי והפיכת עשרות אלפים לבני מוות, קורעת את המרקם החברתי. מותר להתווכח אך לא להסית. ראוי שואטורי יעזוב את משכן הכנסת. אנו מצפים לגינוי חד משמעי מראש הממשלה לאמירות אלו".

חברת הכנסת קארין אלהרר מיש עתיד אמרה בעקבות ההתבטאות: "ההסתה של נבחרי ציבור נגד אזרחים פטריוטים מודאגים היא חסרת אחריות ומסוכנת. מבלי שנתייחס לתחתית המוסרית שצריך להגיע אליה כדי להשוות מפגינים למחבלים, אמירות מזעזעות כאלה מכשירות אלימות מסוכנת נגדם. ואטורי, אתה ממש פרס לחמאס".

חברת הכנסת אורית פרקש הכהן הגישה קובלנה לוועדת האתיקה של הכנסת לאחר אמירתו של ואטורי: "התבטאות חמורה זו מהווה הסתה חמורה כנגד מפגינים המתנגדים לממשלה ומבזה את מעמדה של כנסת ישראל".

ניסים ואטורי בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
ח"כ ניסים ואטורי/ראובן קסטרו

לא מדובר באמירה מקוממת ראשונה על ההפגנות מצד חבר הכנסת. בינואר התייחס לעצרת שנערכה בכיכר החטופים בהשתתפות עשרות אלפי אנשים, ואמר כי הוא לא "מאשים את המשפחות, זה נכון מבחינתם להביע את הכאב, אבל לא צריך להגזים".

בדצמבר התבטא ואטורי על מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, ואמר: "עם כל הצער וצער יש רב על ה-7 באוקטובר, אם לא הייתה קורית ההתקפה מדרום והיה משהו משולב - היינו בבעיה יותר קשה". ואטורי הוסיף: "המלחמה הייתה צריכה להיות מול חמאס כמו שקרה עכשיו, למזלנו זה קרה משמיים", כלשונו.

לפני המלחמה אמר על המפגינים נגד המהפכה המשפטית כי הם "חברו לאש"ף ולאיראן", זאת בהמשך למתקפה של נתניהו נגדם. למרות שבלשכת נתניהו הבהירו כי התכוון שהמוחים "יפגינו במקביל לתומכי אש"ף וה-BDS" - ח"כ ואטורי חיזק את הדברים: "עובדה שהם חוברים אליהם בהפגנות, הם יותר גרועים מהם", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully