וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: הממשלה חותרת תחת ביטחון המדינה, נתניהו מוכר את הלוחמים - הוא והחיוך שלו

עודכן לאחרונה: 17.6.2024 / 14:53

בנאומו בפתיחת ישיבת סיעת יש עתיד, התייחס לפיד להחלטה להעביר חוק גיוס על רקע הנופלים הרבים בלחימה, "מאז שנפגשנו בשני, 16 מסרו את נפשם למדינה". לפיד גם התייחס להתנגדות של החרדים לגיוס "שלא יגידו לנו 'נמות ולא נתגייס', מי שמת כל יום זה אלה שכן התגייסו"

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בביקור בארץ: נפגש עם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד/עידו רימון

בפתיחת ישיבת סיעת יש עתיד, יו"ר הסיעה, ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס לסערת חוק הגיוס. "מחר יתחילו בועדת החוץ והבטחון הדיונים על חוק ההשתמטות והסרבנות. מדובר בבגידה בלוחמים, בגידה באנשי המילואים, בגידה במעמד הביניים הישראלי ובגידה בצה"ל", אמר.

"ממשלת ישראל חותרת תחת בטחון המדינה. נתניהו מוכר את הלוחמים שלנו. הוא והחיוך שלו", קבע לפיד. "בזמן מלחמה, מנסים לתת פטור לעשרות אלפי צעירים בלי שום הצדקה. כל יום נהרגים לוחמים, מאז שנפגשנו כאן ביום שני האחרון אנחנו כבר ב-16 הרוגים שמסרו את נפשם למען המדינה, והאברכים מתחבאים באוהלה של תורה".

"בשביל לגייס אותם לא צריך שום תהליך של הסתגלות או התאמה. יש כבר תהליך כזה, הוא נקרא טירונות. באים לטירונות ואחרי כמה שבועות או חודשים, תלוי באיזה חיל אתה, אתה כבר הסתגלת ואתה כבר מתאים", התלוצץ.

יאיר לפיד במליאת הכנסת 287 במאי 2024. ראובן קסטרו
"מנסים לתת פטור לעשרות אלפי צעירים בלי שום הצדקה". יאיר לפיד/ראובן קסטרו

"שלא יגידו לנו "נמות ולא נתגייס", מי שמת כל יום זה אלה שכן התגייסו", כעס. "להתגייס זה מה שעושים הילדים שלנו. זה מה שעושים חיילי המילואים. זה מה שעושה כל אזרח יהודי במדינת ישראל שמגיע לגיל 18 - מתגייס לצבא ההגנה לישראל. את החוק צריך לתקן באופן יסודי ולהעביר מהר, אין זמן. אנחנו במצב חירום. צה"ל לוחם בשלוש חזיתות. הרמטכ"ל אמר אתמול: 'כל גדוד סדיר חרדי שאנחנו מקימים, מוריד תעסוקה של אלפי אנשי מילואים, זה צורך מובהק, עכשיו'".

"צריך לגמור את החוק הזה במושב הנוכחי. לכנס את הוועדה חמישה ימים בשבוע מהבוקר עד הערב, אם אנשי המילואים יכולים לשרת 150 ימים ברציפות, גם הועדה יכולה לשרת אותם. אין סיבה להתעכב. כולנו עוסקים בזה כבר עשר שנים. כל מה שצריך הוא פשוט לעשות החלטות ערכיות ונכונות. לעשות מה שטוב לצבא ולניהול המלחמה".

"אני קורא מפה לחברי הכנסת מהקואליציה, אלה שנותרה בהם עוד טיפת מצפון - יש כאלה. אלה שחשוב להם עדיין ביטחון המדינה והערכים שלה - יש כאלה. בואו לוועדה, תעבדו אתנו, נעביר חוק גיוס אמיתי, אפקטיבי, כדי שהלוחמים שלנו יידעו שכנסת ישראל מתייצבת מאחוריהם", סיכם את דבריו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
יאיר לפיד בהפגנה בקפלן. עומר ילין, אתר רשמי
"את החוק צריך לתקן באופן יסודי ולהעביר מהר, אין זמן". יאיר לפיד/אתר רשמי, עומר ילין

כשנשאל על ראש הממשלה לשעבר בנט, לפיד השיב: "נפתלי ואני מיודדים הרבה שנים חשוב וטוב שיחזור לחיים הפוליטיים נדע לעבוד עם כל הגורמים כדי להקים ממשלה יותר טובה מהקודמת".

בהמשך, לפיד התייחס לשאלה מה היה עושה אחרת בניהול המלחמה. "הרעיון של ממשלה מתפקדת היא שהיא מגדירה איך זה צריך להיראות", אמר. "בדיעבד כולם מבינים שפינוי התושבים מהצפון זו היתה טעות ומעבר לכך צריך להגדיר אופק אחרת אנשים יעברו למקומות אחרים הצפון יהפוך להיות שממה נטושה. צריך להגדיר את תאריך החזרה. בהמשך היום איפגש עם השליח עמוס הוכשטיין. המטרה היא להרחיק את חיזבאללה מהצפון בדרך מדינית ואם לא אז במלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully