וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר סיעת עוצמה יהודית: "חד וחלק - כולם צריכים להתגייס"

עודכן לאחרונה: 17.6.2024 / 9:03

יממה לאחר פרסום שמותיהם של 11 לוחמים שנפלו בקרבות ברצועת עזה, שר השיכון והבינוי יצחק גולדקנופף חגג ואמר "איפה היינו בלי התורה". ח"כ יצחק קרויזר תקף אותו היום בריאיון ל-103FM: "מי שעדיין לא הפנים שמדינת שישראל נלחמת על קיומה, כנראה לא חי על הפלנטה הזאת"

מפגינים חרדים בנוגע לחוק הגיוס בכביש 4/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ח"כ יצחק קרויזר, יו"ר סיעת עוצמה יהודית, התייחס הבוקר (שני) בריאיון ל-103FM לאמירותיו המנותקות, כלשונו, של שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף. "אמירה כואבת ומנותקת", אמר. "יש צורך מיידי לחבר את החברה החרדית להווי הציוני ישראלי, ואנחנו כן רואים שיש שינוי בחברה". בהקשר לסוגיית חוק הגיוס הדגיש: "חד וחלק שכולם צריכים להתגייס, ומי שעדיין לא הפנים שמדינת שישראל נלחמת על קיומה, כנראה לא חי איתנו על הפלנטה הזאת ולא נמצא במציאות ובהווי של מדינת ישראל. לצערי אנחנו רואים שהחברה החרדית אכן לא כל כך מחוברת למה שקורה בעם ישראל בטח בתקופה המאוד קשה הזו".

"לא מזמן שמענו גם את הרב הראשי באמירה מנותקת וקשה לא פחות", הזכיר. "עצוב מאוד שזה קרה רק בגלל האסון הכבד ביותר שעברנו בשמחת תורה, זה היה צריך לבוא מתוך רגשי השותפות של החברה החרדית. יחד עם זאת, אנחנו יודעים שמי שמסתער אל האויב, עושה את זה מתוך תחושת שליחות לעם ולארץ, ולא בגלל חוק שכפה עליו להגיע ללשכת הגיוס. החוק הזה הוא כואב וקשה, יחד עם זאת אנחנו רואים שזו פעם ראשונה שבה הציבור החרדי מבין שהוא צריך להיכנס לתוך האירוע הזה של הגנה על ביטחונה של מדינת ישראל".

אמבד:
יצחק קרויזר, מגיע לכינוס ראשי המפלגות,הכנסת, ירושלים. 14 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"חד וחלק שכולם צריכים להתגייס". ח"כ יצחק קרויזר, עוצמה יהודית/פלאש 90, יונתן זינדל

עוד השיב לביקורת, למה לא חבר לשר הביטחון גלנט והצביע יחד איתו נגד החוק. על כך הוא השיב "כי לראשונה מאז הקמתה של מדינת ישראל, החוק הזה יגרום לחרדים להתגייס לצה"ל בהסכמה. אני יכול להמשיך ולנגח ולזכות באהדה פוליטית אם אני אמשיך לנגח את החברה החרדית, אבל אני רוצה להיות פרקטי, אני רוצה להביא את החברה החרדית לתוך מנגנוני הביטחון של מדינת ישראל, ואני לא יכול לעשות את זה בכפייה. לא הצליחו עד היום לכפות על החברה הזו להגיע לבקו"ם, אם נמשיך באותה שיטה שעשינו עד היום, כנראה שהתוצאה תהיה זהה. יש כאן חוק שהוא עצוב וכואב".


בהמשך התייחס לסוגיית חוק הרבנים שמקודמת על ידי ש"ס: "לא אני לבדי אתנגד להמשך החקיקה של החוק הזה, במיוחד לא בעת הזו של מלחמה", ציין. מה שכן, היו הסכמות שאת החוק הזה לא מקדמים, ולכן הייתי מופתע כמו חבריי בקואליציה שהנושא הזה עלה שוב לסדר היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully