וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום בו 11 לוחמים הובאו למנוחות, גולדקנופף חוגג: "איפה היינו בלי התורה"

עודכן לאחרונה: 16.6.2024 / 23:35

בחגיגה לציון 100 שנה יסודה של העיר בני ברק, השר גולדקנופף החליט גם לתקוף את היועצת המשפטית לממשלה, "מה היא מתערבת? זכינו בבחירות". התגובות לא איחרו לבוא: "אנשים חוצפנים ומנותקים שמסדרים לעצמם פטור משכול. ממשלה שבוגדת בחיילי צה"ל בזמן מלחמה"

ח"כ אוהד טל: "לא בטוח שאוכל להצביע בעד חוק הגיוס"/נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

"אם לא התורה לא יודע איפה היינו היום, מי יגן עלינו": הצהיר שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף בחגיגה לציון 100 שנה לייסודה של העיר בני ברק. ביום בו 11 לוחמים ומפקדים שנפלו בקרב ברצועת עזה ובצפון הובאו למנוחות, הוא התייחס לקידום חוק הגיוס, ותקף את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה: "מה היא מתערבת? זכינו בבחירות. 4,000 חרדים ביקשו להתגייס מתחילת השנה, פסלתם 3,300. אתם לא רוצים אותנו".

יו"ר ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, התייחס לדבריו של גולדקנופף ותקף: "בשעה שעם ישראל מתאבל יחד עם משפחות הנופלים, שר אחד מנותק מן המציאות מצא לו יום לחגוג. גולדקנופף, אותך עם ישראל באמת לא צריך".

גם מפלגת יש עתיד הגיבה לדבריו של גולדקנופף. "כשהראש מחויך ומדושן עם חוק השתמטות, אין פלא שאלו שותפיו. אנשים חוצפנים ומנותקים שמסדרים לעצמם פטור משכול. ממשלה שבוגדת בחיילי צה"ל בזמן מלחמה זה אנטי מוסרי, אנטי ציוני, אנטי יהודי", נכתב בחשבון ה-X של המפלגה.

מליאת הכנסת, 20 במאי 2024. ראובן קסטרו
על גלי בהרב מיראה: "מה היא מתערבת". השר גולדקנופף/ראובן קסטרו

לפני כשבוע, מליאת הכנסת אישרה את החלת דין הרציפות על פטור מגיוס לצה"ל לחרדים ש"תורתם אומנותם". החוק עבר בתמיכת 63 ח"כים לעומת 57 מתנגדים, ביניהם שר הביטחון גלנט שהצביע בניגוד לעמדת הממשלה. כעת, הקואליציה תוכל לקדם את הצעת החוק שקידם גנץ בכנסת הקודמת מאותה נקודת חקיקה שממנה הפסיקו אז, כלומר מקריאה שניה ושלישית, זאת בניסיון להסדיר את מעמדם של בני הישיבות, המשך תקצוב מוסדות החינוך וגיוס של אלפי חרדים בודדים מידי שנה.

ההצעה עלתה לאישור למרות הביקורת הציבורית והפוליטית שנשמעה מאז אירועי 7 באוקטובר על אי גיוס החרדים לצה"ל. לאחר שהחוק אושר הוא יועבר לדיונים בוועדת החוץ והביטחון בראשות ח"כ יולי אדלשטיין, והליך החקיקה עשוי לעורר מתיחות בקואליציה. מחד, שרים וחברי כנסת בליכוד ובציונות הדתית שהבהירו כי לא יתמכו בה בקריאה שניה ושלישית, אם היא לא תעבור שינויים שיאפשרו גיוס משמעותי יותר של חרדים, ומאידך החרדים דורשים לרכך את ההצעה כך שתקל עליהם יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully