וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "כשהכנסת הצביעה על חוק ההשתמטות - ידענו על חיילי גבעתי שנהרגו בעזה"

עודכן לאחרונה: 11.6.2024 / 14:38

ראש האופוזיציה התייחס בחשבון ה-X שלו להחלת דין הרציפות על חוק הגיוס וביקר את ההחלטה ובעיקר את התזמון. "כשהם הצביעו על ההשתמטות מצה"ל, הם ידעו בדיוק מה קרה בצה"ל, ידענו שזה יום שבו יש דם. ידענו שקרה אסון - ידענו שבמליאה קורה אסון מסוג אחר", כתב

גנץ: במקום לגבש מתווה לגיוס חרדים, הממשלה הייתה עסוקה בהפיכה משטרית/לשכת השר בני גנץ

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, התייחס הבוקר (שלישי) בחשבון ה-X שלו לאישור החלת דין הרציפות על חוק הגיוס - שעבר הלילה בכנסת. לפיד ביקר את החוק ובעיקר את התזמון: "אתמול בלילה, בזמן שהכנסת הצביעה על חוק ההשתמטות מגיוס, כולנו ידענו. כולנו, קואליציה ואופוזיציה, ידענו על ארבעת חיילי גבעתי שנהרגו בעזה".

"הכנסת היא בועה קטנה, כולם מדברים", סיפר ראש האופוזיציה. "ברגע ששניים-שלושה יודעים, כולם יודעים. ידענו שאסור להגיד על זה מילה. שלא כל המשפחות קיבלו הודעה. זה היה מייסר. רציתי לצעוק את זה על הפודיום. לזעוק שהם יודעים, כולם, כל האנשים האלה שיושבים שם, מצחקקים, מצביעים בעד השתמטות, בעד סרבנות, בעד אפליה בין דם לדם".

יאיר לפיד , ישיבת סיעה 27 במאי 2024. ראובן קסטרו
"כשהם הצביעו על ההשתמטות מצה"ל, הם ידעו בדיוק מה קרה בצה"ל"/ראובן קסטרו

"ידענו שזה יום שבו יש דם. ידענו שקרה אסון. ידענו שבמליאה קורה אסון מסוג אחר. הם ידעו, תדעו שהם ידעו, אל תתנו להם להעמיד פנים שהם לא ידעו", כתב.

"כשהם הצביעו על ההשתמטות מצה"ל, הם ידעו בדיוק מה קרה בצה"ל. הם יגידו היום, 'אל תגייסו את ההרוגים למאבק פוליטי'. ברצינות? כי ההרוגים האלה דווקא התגייסו. הם הלכו לבקו"ם והתגייסו, ועכשיו הם נהרגו בזמן שאתם משחררים עשרות אלפי צעירים בגילם מגיוס רק בגלל פוליטיקה. אתם יודעים שזה מקולקל, אתם יודעים שזה מעוות, אתם ידעתם אתמול, זה לא שינה לכם כלום. לא אכפת לכם", תקף לפיד.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
החללים: 
רס״ן טל פשבילסקי
סמ״ר איתן קרלסברון
סמל אלמוג שלום
סמל יאיר לוין. דובר צה"ל, עיבוד תמונה
החללים: רס״ן טל פשבילסקי סמ״ר איתן קרלסברון סמל אלמוג שלום סמל יאיר לוין/עיבוד תמונה, דובר צה"ל

אתמול בשעות הבוקר המאוחרות ארבעה לוחמי גבעתי נפלו לאחר שנפגעו מקריסת מבנה בן שלוש קומות בשכונת בורא שבעיר רפיח. במהלך התקפה משותפת עם חטיבת הנח"ל, הכוח השליך מטען טלטול אל תוך המבנה שהיה אמור לגרום להפעלת אי אלו מטעני חבלה. לאחר שהושלך, לוחמים נכנסו ורק לאחר מכן התרחש הפיצוץ שהקריס את המבנה והוביל למותם ולפציעה של שישה.

בשעת לילה מאוחרת, זמן לא רב לאחר התקרית, מליאת הכנסת אישרה את החלת דין הרציפות על פטור מגיוס לצה"ל לחרדים ש"תורתם אומנותם". החוק עבר בתמיכת 63 ח"כים לעומת 57 מתנגדים, ביניהם שר הביטחון גלנט שהצביע בניגוד לעמדת הממשלה. ההצעה עלתה לאישור למרות הביקורת הציבורית והפוליטית שנשמעה מאז אירועי 7 באוקטובר על אי גיוס החרדים לצה"ל.

שעות לאחר אישור החלת דין הרציפות, הותר לפרסום דבר מותם של ארבעת הלוחמים: רס"ן טל פשבילסקי (שאולוב), סמ"ר איתן קרלסברון, סמל אלמוג שלום וסמל יאיר לוין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully