וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמה מקרי אלירן מזרחי אתם רוצים?": הלומי קרב מדברים מדם ליבם בכנסת

עודכן לאחרונה: 17.6.2024 / 14:09

חברו של אלירן מזרחי דיבר עליו בכאב בוועדה לביקורת המדינה, "ישב אצלי אחרי השיחה עם המ"פ וירה בעצמו. אנשים קרועים פה, צריך שתעטפו אותם". בת זוג של הלום קרב שיתפה גם היא בקשיים שלה, וח"כ התפרץ דווקא על חוק הרבנים: "למי שיש אלוהים, לא יכול להצביע לחוק הזה"

גיא זקן, מפעיל צמ"ה, חברו של אלירן מזרחי בדיון הועדה לביקורת המדינה על רפורמת "נפש אחת" - טיפול משרד הביטחון בנכי צה"ל וכוחות הביטחון/ערוץ הכנסת, אביחי חיים

בדיון הוועדה לביקורת המדינה, נכי צה"ל והלומי קרב סיפרו על הקשיים ועל הטיפול הלקוי שהם מקבלים. "המצב הכלכלכי שלי על הפנים - אני בחובות של מיליון שקלים. אני לא יכול לקבל הלוואות, יכול להיות שבקרוב אזרק לרחוב", אמר אביחי לוי, הלום קרב ונכה צה"ל. "חברים שלי חוטפים וחווים טילים ויריות. השרים מתעלמים מאיתנו, כולם מפנים לנו גב ומזלזלים באינטליגנציה שלנו. כמה אלירן אתם צריכים? למה לשקר לנו? לא היה מי שמטפל בנו ואין גם עכשיו".

עומר אמסלם, הלום קרב, שלחם במלחמת צוק איתן ומאז מתמודד עם פוסט-טראומה, סיפר גם הוא: "אני ישן בסלון בבית כמו הומלס. לא מגיע החוסר שווין בין נכות פיזית לנפשית. כבר נהרגתי פעם אחת. למה אני צריך לבוא כל היום לצעוק ולהתמרמר כמו זבל? ולמה צריך לשמוע עוד הלום קרב שהתאבד? למה אנחנו צריכים לבוא אליכם? מגיע שאתם תבואו אלינו עד הבית. לא טיפלתם בהלומי קרב עד היום אז איך תטפלו בכל נפגעי חרבות ברזל. נמאס לי להגיע לפה. הנחלה שלי רק בבית ומספיק לי".

גיא זקן, מפעיל צמ"ה, חברו של אלירן מזרחי בדיון הועדה לביקורת המדינה על רפורמת "נפש אחת" - טיפול משרד הביטחון בנכי צה"ל וכוחות הביטחון, 17 ביוני 2024. אביחי חיים
"עם כמות הגופות שראיתי אני כבר לא אותו בן אדם". גיא זקן בוועדת ביקורת המדינה בכנסת/אביחי חיים

גיא זקן, מפעיל צמ"ה וחברו הטוב של אלירן מזרחי ששם לאחרונה קץ לחייו, דיבר גם הוא מדם ליבו. "עם כמות הגופות שראיתי אני כבר לא אותו בן אדם, אין לי כבר טעם בפה. אתם לא מפנימים מה שראינו בעיניים", אמר. הוא סיפר על אלירן חברו בכאב, "אלירן ישב אצלי אחרי שיחה עם המ"פ לקראת החזרה ללחימה, וירה בעצמו למוות. זאת מלחמה מטורפת שלא הייתה כדוגמתה, אנשים קרועים פה. תעטפו אותנו יותר, תנו לנו להתאבל".

בת זוג של הלום קרב שיתפה גם היא במאבקה הייחודי: "אנחנו לא ישנים ביחד, אני לא יכולה לסמוך עליו בשום דבר. אני מוצאת אותו זרוק על הספה ומקווה שהוא יתעורר במצב טוב. התגמולים שאנחנו מקבלים לא מספיקים. אנחנו בחובות וזה עיניין של זמן עד שנמצא את עצמינו ברחוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אלירן מזרחי שירת כמה חודשים בעזה, לקה בפוסט טראומה ושם קץ לחייו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"הלך לשיחה עם המ"פ לקראת החזרה ללחימה, וירה בעצמו". אלירן מזרחי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עם התלהטות הדיון בועדה, חבר הכנסת ירון לוי מיש עתיד התפרץ במסכת צעקות על חוק הרבנים. "אם רה"מ יכול לאשר 1000 רבנים ולא 1000 פסיכולוגים, זה פח אשפה המקום הזה! כמה אפשר לשמוע את החרא הזה?!" אמר. "למי שיש אלוהים לא יכול להצביע על החוק הזה!"

"הכישלון המהדהד בטיפול בנכי צה"ל מתחיל לעלות בחיי אדם", קבע יו"ר ארגון נכי צה"ל עידן קלימן בשולי הוועדה. "הפעלים בין הצורך למענה הולכים וגדלים, אלפי פצועים התווספו, רופא אחד לא יכול לטפל ב-4000 פצועים. נכי צה"ל נפצעו למען המדינה והאחריות לטיפול בהם היא ממשרד ראש הממשלה ומטה. בטווח הרחוק, יהיה למחדל הזה השלכות על הגיוס לצה"ל וכן על החוסן הלאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully