וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתעללות, הטרור הפסיכולוגי, ומה שלא ייאמר לעולם: הוריו של אנדריי מספרים על התנאים בשבי

עודכן לאחרונה: 13.6.2024 / 8:06

בריאיון לוואלה, מיכאל ויבגניה, הוריו של אנדריי קוזלוב שיתפו בזוועות שעבר בנם ב-8 החודשים האחרונים. "הוא חי על שישה תמרים ביום, ומידי פעם קיבל פיתה ולאבנה", הם מספרים. "קשרו לו את הידיים והרגליים, כשהעבירו לו את הקשירה לקדמת הגוף הוא הרגיש חופש"

"3 שו"ן בידינו": תיעוד רגע החילוץ של החטופים מלב מחנה הפליטים/דוברות משטרת ישראל

בימים שלאחר חילוצו משבי חמאס אנדריי קוזלוב החל לספר למשפחתו על שמונת החודשים בהם הוחזק ברצועת עזה. על חלק מהדברים שעבר, הוא אומר, לא יוכל לדבר כנראה לעולם. בריאיון לוואלה, הוריו מיכאל ויבגניה שיתפו על התנאים הקשים וההתעללות שעבר בנם.

"אנדריי משתף ומדבר הרבה. הוא חוזר ואומר שהתעללו בו נפשית מאוד, לא רק פיזית", אמרו לאחר שחרור מבית החולים שיבא בתל השומר. "לקחו מהם כל אופציה לבחירה, כל חופש שהיה להם. הם קיבלו עונשים מוזרים על כל דבר שעשו. לא משנה מה, מבחינת השובים אי-אפשר היה להתנהג 'נכון' ולהיות בסדר. הוא אמר לנו 'התעללו בנו, אמרו שאף אחד לא רוצה אותנו, שישראל לא רוצה להחזיר אותנו ושכחה מאיתנו. שאימא שלי בטיול ביוון ולא אכפת לה. שהמשפחות התקדמו הלאה וצה"ל רוצה להרוג אותם'".

"הוא עבר בעיקר הרבה לוחמה פסיכולוגית. ניסו לדכא אותו, להגיד לו שלא נלחמים עליו, לאף אחד לא אכפת ממך וכולם עזבו אותך. הנה, תראו למה לוקח לצבא כל כך הרבה זמן לשחרר אתכם, הוא לא נלחם עליכם הוא רוצה שתמותו זה יעזור להם כי אז יפתור את הבעיה שלהם", הוסיפו ותיארו.

מיכאל ויבגניה קוזלוב אחרי חילוצו של אנדריי מהשבי. פאולינה פטימר, אתר רשמי
"ניסו לדכא אותו, להגיד לו שלא נלחמים עליו". מיכאל ויבגניה קוזלוב אחרי חילוצו של אנדריי מהשבי/אתר רשמי, פאולינה פטימר
מיכאל ויבגניה קוזלוב אחרי חילוצו של אנדריי מהשבי. פאולינה פטימר, אתר רשמי
"מבחינת השובים אי-אפשר היה להתנהג 'נכון' ולהיות בסדר". מיכאל ויבגניה קוזלוב אחרי חילוצו של אנדריי מהשבי/אתר רשמי, פאולינה פטימר
מיכאל ויבגניה קוזלוב אחרי חילוצו של אנדריי מהשבי. פאולינה פטימר, אתר רשמי
" עדיין יש לו סימנים מהקשירות על הידיים". מיכאל ויבגניה קוזלוב אחרי חילוצו של אנדריי מהשבי/אתר רשמי, פאולינה פטימר

לצד זאת, "הייתה גם התעללות פיזית. הם קיבלו כל מיני עונשים. פעם אחת כיסו אותו בשש שמיכות בשיא החום למשך זמן רב כעונש שלא ביקש אישור לצאת מהשירותים ולא אפשרו לו לזוז. על כל דבר היה צריך לבקש אישור". בחודשיים הראשונים, סיפר, התנאים היו קשים יותר. "קשרו להם בחודשיים האלה את הידיים והרגליים מאחור. עדיין יש לו סימנים מהקשירות על הידיים. אחרי זה העבירו להם את הידיים לקשירה מלפנים והוא הרגיש שהוא זכה למעט חופש. אלו הדברים הקטנים שהחזיקו אותו בחיים".

לדבריהם, האוכל שקיבלו היה דל, הן מבחינת כמות והן מבחינת מגוון, בעיקר באותם חודשיים. במהלך ימי השבי הועברו בין כמה דירות שונות. "לא היה להם יותר מדי. הוא היה חי על שישה תמרים ביום. לפעמים הייתה חצי פיתה וקצת לאבנה אבל אוכל של ממש לא היה", אמרו, והוסיפו כי "אחד הדברים הנוראיים ששמענו ממנו זה שיש דברים שלא יוכל לספר אף פעם כי הוא לא רוצה לדבר עליהם גם עם ההורים".

ביום שבת, כשהגיעה הבשורה על שחרורם של אנדריי בן ה-27, אלמוג מאיר ג'אן, שלומי זיו ונועה ארגמני במבצע משותף של כוחות הביטחון, ההורים שהו ברוסיה. "את הידיעה קיבלתי כשלא הייתי בארץ. מאותו רגע החיים קיבלו צבעים בחזרה", אמרה האם. "אני כל הזמן צוחקת, מתחבקת עם כולם, מקבלת תמיכה ללא הפסקה מאנשים שמזהים אותי ברחוב. אני האימא המאושרת בעולם. מלאת כוחות".

רגעי המפגשים המרגשים של נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו, שחולצו היום במבצע נועז מעזה, עם בני משפחותיהם בבית החולים שיבא.. דובר צה"ל
"אלו הדברים הקטנים שהחזיקו אותו בחיים". אנדריי קוזלוב זמן קצר אחרי חילוצו/דובר צה"ל
רגעי המפגשים המרגשים של נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו, שחולצו היום במבצע נועז מעזה, עם בני משפחותיהם בבית החולים שיבא.. דובר צה"ל
"הופתעתי לראות אותו עם הרבה כוחות ואנרגיה".אנדריי קוזלוב זמן קצר אחרי חילוצו/דובר צה"ל

"הדבר הראשון שאנדריי אמר לי היה 'אימא אני ניצלתי. אימא ניצלתי, ניצלתי פעמיים. לא רציתי להיפרד מכם ב-7 באוקטובר, בגלל שידעתי שאחזור. הוא חזר ואמר שידע שיחזור", אמרה. "הוא אמר שהוא התאמן שם כל הזמן כדי שיהיו לו כוחות ולא ייכנס לדיכאון. הופתעתי לראות אותו עם הרבה כוחות ואנרגיה, חשבתי שאחרי שמונה חודשים יהיה אחרת. ראיתי בן אדם חזק עם אנרגיות ומאוד שמחתי כי פחדתי לקבל מישהו אחר. האמונה החזיקה אותו".

"אנחנו בעיקר רוצים להגיד תודה על כל התמיכה ואהבה והעזרה של עם ישראל", ביקשו למסור. "החיבוק והמלחמה, שלא נטשו אותנו ולא את החטופים ושכולם היו משפחה אחת תחת מעטה עוטף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully