וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איומים ברצח, נעילה בשירותים וטרור פסיכולוגי": פרטים חדשים על ההתעללות שחוו החטופים שחולצו

עודכן לאחרונה: 12.6.2024 / 10:45

ב"וול סטריט ג'ורנל" תואר בין היתר כיצד הוענשו בשבי אלמוג מאיר ג'אן, שלומי זיו ואנדריי קוזלוב. "עטפו אותם בשמיכות חמות כשהיה חם, וחזרו שוב ושוב שלאף אחד לא אכפת מהם, לא פועלים לשחררם". הרופא שטיפל בהם: "המראה הראשוני קשור לאדרנלין של החילוץ - הם עברו טרור"

"ראשון עלה, שני, שלישי איתנו": תיעוד רגעי החילוץ של שלומי, אנדריי ואלמוג מרצועת עזה/דובר צה"ל

העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" פרסם אתמול (שלישי) כתבה בה פרטים חדשים על התנאים בהם הוחזקו שלושה מתוך ארבעת החטופים שחולצו בשבת האחרונה - אלמוג מאיר ג'אן, שלומי זיו ואנדריי קוזלוב.

השלושה חיו ביחד במשך חצי שנה בחדר חשוך וישנו על מזרונים קטנים שהונחו על הרצפה. הקשר הבלעדי שלהם עם העולם החיצון הגיע מהשומרים שהביאו להם אוכל. הם סיפרו כי מידי פעם יכלו לשמוע את המשפחה העזתית שגרה למטה, כולל ילדים, אבל מעולם לא פגשו אותם. בתוך כך, סיפרו כי פעם אחת בתקופת השבי כשהמשפחה הלכה, הורשה להם לרדת להשתמש במטבח שבקומה התחתונה.

במהלך תקופת השבי החוטפים של השלושה הענישו אותם אם לא מילאו אחר הכללים הנוקשים שנתנו להם. כחלק מהעונשים היו נעילות בשירותים, והערמת שמיכות עליהם במזג אוויר חם. כל זאת תוך שהם מאיימים עליהם שוב ושוב כי יהרגו אותם, ומדגישים כי לא אכפת לאנשים בישראל מהם ולא פועלים לשחרורם.

תיעוד חילוץ החטופים אנדריי קוזלוב, שלומי זיו ואלמוג מאיר ג'אן. ללא, דוברות משטרת ישראל
"הדגישו כי לא אכפת לאנשים בישראל מהם ולא פועלים לשחרורם". חילוץ שלושת החטופים/דוברות משטרת ישראל, ללא
תיעוד חילוץ החטופים אנדריי קוזלוב, שלומי זיו ואלמוג מאיר ג'אן. ללא, דוברות משטרת ישראל
"חיו ביחד במשך חצי שנה בחדר חשוך וישנו על מזרונים קטנים". חילוץ שלושת החטופים/דוברות משטרת ישראל, ללא

החטופים העסיקו את עצמם בתקופת השבי עם משחקי קלפים, ולמידת ערבית. בנוסף הם לימדו אחד את השני עברית ורוסית, וכתבו ביומנים. הם סיפרו כי נהיו חברים קרובים, ושהקשר ביניהם הוא הדבר המרכזי שעזר להם לעבור את התקופה הקשה בשבי.

יום אחד הם מספרים, הורשה להם לצפות בשידור של ערוץ החדשות אל ג'זירה - כשעל המסך הוקרנה עצרת בתל אביב של משפחות החטופים. אחד מהשלושה הבחין בשלט עם פניו, ובמקרה זה היה גם ביום הולדתו: "זה גרם לו להרגיש שהוא לא נשכח", אמר אבירם מאיר, דודו.

פרטים רבים נוספים על תקופת השבי טרם נחשפו. קרובי משפחתם של החטופים שחולצו אמרו לעיתון כי הומלץ להם שלא לשאול את החטופים על תקופת השבי, ולתת להם לספר בעצמם לאט לאט על מה שחוו. בתוך כך, גם גורמי ביטחון ישראלים ביקשו מהחטופים וקרוביהם לשמור בסוד את פרטי השבי שלהם.

החטופים שחולצו מעזה נפגשו עם בני משפחותיהן, 9 ביוני 2024. צילום: זיו קורן, אתר רשמי
"הומלץ להם שלא לשאול את החטופים על תקופת השבי". אנדריי קוזלוב ומשפחתו/אתר רשמי, צילום: זיו קורן
רגעי המפגשים המרגשים של נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו, שחולצו היום במבצע נועז מעזה, עם בני משפחותיהם בבית החולים שיבא.. דובר צה"ל
"הקשר ביניהם הוא הדבר המרכזי שעזר להם לעבור את התקופה הקשה". שלומי זיו/דובר צה"ל

אחד מהרופאים שטיפל בהם, ד"ר איתי פסח, סיפר כי על אף ההערכות החיוביות הראשונות על מצב החטופים, שהתבססו בין היתר על התנהגותם העליזה, הם סבלו מעינויים פיזיים ונפשיים. עוד הוסיף כי הרבה מההתנהגות שהפגינו שזורה באנדרנלין ובסיקור התקשורתי שהיה לחילוצם.

עוד לא ברור היכן הוחזקו שלושת בני הערובה לפני שעברו לבית ממנו חולצו. נועה ארגמני, החטופה הרביעית שחולצה במבצע ארנון, הוחזקה בבתים עם חטופים אחרים לפני שהגיעה למקום השבי האחרון שלה.

רגעי המפגשים המרגשים של נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו, שחולצו היום במבצע נועז מעזה, עם בני משפחותיהם בבית החולים שיבא.. דובר צה"ל
"אחד מהשלושה הבחין בשלט עם פניו, ובמקרה זה היה גם ביום הולדתו". אלמוג מאיר ג'אן/דובר צה"ל

ביום שבת האחרון, חולצו הארבעה במבצע נועז ממחנה הפליטים נוציראת ברצועת עזה. שלושת הגברים הוחזקו במקום אחד בעוד שארגמני הוחזקה בנפרד. הארבעה, שנחטפו כולם ממסיבת בנובה ברעים, פונו במסוק צבאי לבית החולים שיבא תל השומר שם התאחדו עם משפחותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully