וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החומות שפוצצו, רכב החילוץ שנתקע והעברת החטופים לנגמ"ש: גילויים חדשים מהמבצע ההירואי

עודכן לאחרונה: 9.6.2024 / 13:06

המבצע הדרמטי אתמול אמנם הסתיים בהצלחה, אך הדרך לשם הייתה לא קלה לכוחות. החל מפציעתו הקשה של פקד זמורה שעמד בראש הכוח הפורץ והטיפול בו באזור הים, רכב החילוץ שנתקע ברחוב הומה אדם, וירי הסיוע המסיבי של מרכז האש בפיקוד הדרום שליוה את הכוחות לאורך החילוץ

רגעי המראת המסוק עם שלושה מהחטופים ששבו ארצה מרצועת עזה 08 ביוני 2024/דובר צה"ל

הימ"מ בשיתוף יחידות מיוחדות של שב"כ, אוגדה 98 וכוחות נוספים חילצו אתמול את נועה ארגמני, אנדריי קוזלוב, אלמוג מאיר ג'אן ושלומי זיו מלב מחנה הפליטים נוציראת שבמרכז רצועת בעזה. המבצע, שנערך בצהריי היום, הסתיים בהצלחה אך עם נפילתו של מפקד הצוות בימ"מ פקד ארנון זמורה, שנפצע קשה ומותו נקבע במרכז הרפואי. כעת, נחשפים גילויים חדשים על המבצע ההרואי.

לוחמי הימ"מ פשטו על שתי דירות בהן שהו החטופים. דירה אחת בה הייתה נעה ארגמני והשנייה בה הוחזקו שלושת החטופים. הפשיטה על הדירה של ארגמני "הלכה חלק" לדברי גורמי ביטחון, "המאבטחים נהרגו במהירות". הפשיטה על הדירה השנייה, אותה הוביל פקד ארנון זמורה, הייתה מורכבת יותר וכללה חילופי אש מטווח אפס. זמורה נורה ונפצע קשה בראשו, וכאמור מותו נקבע מאוחר יותר.

לאחר שהחטופים היו בידיהם של הכוחות הם החלו לחלץ לאחור, ונאלצו לפוצץ חומות על מנת לעבור דרכן במהירות עד שהגיעו לרחוב מרכזי בו המתין רכב החילוץ. בשלב הזה, קיבלת מפקד מרכז האש של פיקוד הדרום, אלוף משנה י', לשעבר מפקד טייסת כטב"מים, קצין עתיר ניסיון וקר רוח את האחריות הכבדה ביותר במבצע.

תמונות חדשות מ״מבצע ארנון״ לחילוץ ארבעת החטופים מעזה. דובר צה"ל
הלוחמים נאלצו לפוצץ חומות על מנת להגיע במהירות לרכב החילוץ. חיילי צה"ל שהשתתפו במבצע/דובר צה"ל

לוואלה נודע כי אל"מ י' פעל בשני צירים מרכזיים: הראשון, היה לאבטח את הכוחות לאורך היציאה ולכן פגעו במטרות ידועות מראש של עמדות נ"ט, חמ"לים, דירות מחבלים ועוד. הציר השני של הפעולה היה לאפשר את יציאתם אל מחוץ למחנה הפליטים תוך ירי באש כבדה.

במרכז האש של פיקוד הדרום המתח הגיע לשיאו לאחר שרכב החילוץ ובו לוחמי הימ"מ והחטופים נתקע ברחוב הומה אדם במרכז נוציראת. כל זה כשהמזל"טים מתעדים מהאוויר עשרות חמושים מתרכזים בכמה נקודות ורצים לעברם. במרכז האש התקבלו האישורים להפעיל אש מדויקת שתאפשר לתקוף את המחבלים, בהם חוליות נ"ט בטווח של כעשרה מטרים מהכוחות.

הפעלת האש נועדה להרחיק את המחבלים ולפגוע באלו שהתקרבו, לפלס דרך לכלי רק"מ כבדים בהם נגמ"שׁים וטנקים שיכנסו לתוך מחנה הפליטים, ויחלצו בגרירה את רכב החילוץ בזמן שלוחמי הימ"מ מעבירים את החטופים לנגמ"שׁ. במהלך החילוץ, פקד זמורה פונה במהירות לאזור חוף הים תוך הפעלת מאמצים אדירים של רופא הימ"מ לייצב את מצבו, ואף התעקש שימתינו עם הפינוי המוסק חרף הסיכון הגדול מאוד למסוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תמונות ראשונות של שלושמת החטופים ששחורר משבי חמאס במבצע צבאי 08 ביוני 2024. דובר צה"ל
רופא הימ"מ התעקש לטפל בפקד ארנון במקום חרף הסיכון למסוק. מסוק החילוץ/דובר צה"ל

לדברי גורמי ביטחון, החילוץ שהסתבך זו עוד זווית בהכנות המוקפדות של צה"ל למבצע, תוך תרגול שלל מקרים ותגובות, וללא "עצבי הברזל של מפקד מרכז האש, בסיוע חיל האוויר וכוחות שריון, שקיבל החלטות מאוד מורכבות. ההתפתחויות בשטח היו יכולות להיראות לגמרי אחרת". עוד אמרו גורמי ביטחון כי המבצעים לאסוף מודיעין, שהובילו לבסוף למבצע המוצלח, היו לא פחות מסוכנים ואף על גבול הדמיוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully