וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקבע מותו של פקד ארנון זמורה, לוחם הימ"מ שהשתתף במבצע לשחרור החטופים

עודכן לאחרונה: 8.6.2024 / 23:03

זמורה, שהשתתף בלחימה ב-7 באוקטובר, נפצע באורח אנוש במהלך המבצע בו שחוררו נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו. הוא פונה לבית חולים בישראל, שם נלחם הצוות הרפואי על חייו - אך לבסוף קבע את מותו

חילוץ חטופים מהרצועה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א'

פקד ארנון זמורה, לוחם הימ"מ שנפצע הבוקר (שבת) אנוש במהלך המבצע לשחרור החטופים נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו משבי חמאס - מת מפצעיו. הוא פונה לבית חולים, שם נלחם הצוות הרפואי על חייו - אך לבסוף קבע את מותו.

זמורה בן ה-36 התגורר בשדה דוד, נשוי ואב לשניים. בפעילותו ב-7 באוקטובר היה בין היתר ביד מרדכי בקרב בו נבלמו עשרות מחבלים מלהתקדם צפונה, ובמבצעים נוספים.

בקיבוץ יד מרדכי ספדו לארנון, שהציל חיי רבים בטבח 7 באוקטובר. "במבצע חילוץ החטופים היום נהרג פקד ארנון זמורה ז"ל", מסרו מהקיבוץ. "ארנון הוא המפק"צ מהימ"מ שלחם בצומת יד מרדכי ב-7.10 וביצע חבירה לכיתת הכוננות של קיבוץ יד מרדכי. בהגנה על הקיבוץ הוא וצוותו הרגו 37 מחבלי נוח'בה שפרצו לשטח הארץ. לפני מספר חודשים הגיע לפגוש את כיתת הכוננות ולספר את סיפור הקרב. יהי זכרו ברוך".

מפקד משמר הגבול, ניצב יצחק בריק, הבציע את צערו על מותו של זמורה: "בפעילותו, הוא הגן על מדינת ישראל. נלווה את משפחתו לעד".

פק"ד ארנון זמורה, נהרג במבצע לחילוץ ארבעת החטופים. דוברות משטרת ישראל
פק"ד ארנון זמורה, נהרג במבצע לחילוץ ארבעת החטופים/דוברות משטרת ישראל

בעקבות האירוע נשא דובר צה"ל, דניאל הגרי, הצהרה מיוחדת. "הבוקר חילצנו את ארבעת החטופים, הם הגיעו לבית החולים שיבא שם יעברו בדיקות ויפגשו עם המשפחות", אמר.

"הארבעה חולצו במבצע נועז של שב"כ, ימ"מ וצה"ל בלב הרצועה לאור יום. הם פרצו לשני מבנים שונים בו זמנים. פיקוד הדרום היה אחראי על איומים מהמרכז - הייתה אש שנועדה להגן על הכוחות מירי. במבצע השתתפו מאות לוחמים של שב"כ, ימ"מ ואוגדה 98, טייסי חיל האוויר וחיל הים. הם פעלו במקצועיות. ביניהם גם לוחם ימ"מ שנפצע באורח קשה, ואנחנו נאחל לו החלמה מהירה".

"הציבור צריך להבין שאופרציה מהסוג הזה היא ממש מסובכת. כשהמבצע הבשיל, הוא אושר על ידי ראש הממשלה. עד הדקות האחרונות, המבצע עלול היה להיעצר. רק דקות לפני ניתן אישור להתקדם".

ארבעת החטופים חולצו בעודם בחיים במבצע במחנה הפליטים נוציראת שבמרכז הרצועה. המבצע, שתוכנן שבועות לפני כן, לווה באש כבדה מהאוויר, מהים והיבשה, כשבמקביל הפלסטינים דיווח על פצועים והרוגים רבים באזור מחנה הפליטים. כמו כן דווח על מבנים שקרסו ועל מטוסי ומסוקי קרב רבים שפועלים באוויר. במבצע נפצע באורח קשה לוחם ימ"מ.

מדובר במבצע שהתרחש באופן חריג לאור יום, כשפקודת היציאה לדרך ניתנה בשעה 11:00 בבוקר. ארבעת החטופים חולצו משני מוקדים שונים במחנה הפליטים שבמרכז הרצועה. מפקד חיל האוויר, הרמטכ"ל ניתרו את מהלך המבצע מהבור בקריה.

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully