וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ ידע על המבצע מראש - ושתק כדי לא לעורר את חשד חמאס

עודכן לאחרונה: 8.6.2024 / 16:17

יו"ר המחנה הממלכתי תיכנן להודיע היום על פרישה מהממשלה, בהתאם לאולטימטום שהציב לנתניהו לפני כשלושה שבועות. בחמישי עודכן על המבצע המתוכנן להחזרת החטופים - אך העדיף להמתין עם ההודעה על ביטול ההצהרה עד להשלמת החילוץ, כדי ששינוי התוכניות לא יסכן את המבצע

גנץ מאיים: אם לא תובא תכנית אסטרטגית ללחימה - נפרוש מהממשלה/מערכת וואלה

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, שתכנן לכנס הערב (שבת) מסיבת עיתונאים ובה היה צפוי להודיע על פרישת סיעתו מהממשלה, דחה את הצהרתו בעקבות חילוץ ארבעת החטופים משבי חמאס. גנץ עודכן מראש בפרטי הפעולה - אך לא הודיע על שינוי התוכניות כדי לא לעורר את חשד חמאס.



אתמול התכנסה הסיעה לישיבה בתל אביב, לקראת פקיעת האולטימטום שהציב גנץ להמשך הישיבה בממשלת החירום. גורמים במפלגה מסרו בתום הפגישה כי לא צפוי לחול שינוי בהחלטה לפרוש - אלא אם כן תתרחש התפתחות משמעותית במגעים לעסקה לשחרור חטופים בימים הקרובים. אלא שנדמה כי היה זה מצג שווא: לוואלה נודע כי ביום חמישי ראש שב"כ רונן בר עדכן את גנץ בפעולה המתוכננת מבעוד מועד. גנץ החליט לא לשנות את תכניותיו לגבי ההודעה המתוכננת על פרישה מהממשלה כדי לא ליצור חשדות אצל חמאס. הנאום בוטל רשמית רק אחרי שהמבצע הסתיים, ולאחר הודעת צה"ל על חילוצם בחיים של החטופים נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו.

גנץ: במקום לגבש מתווה לגיוס חרדים, הממשלה הייתה עסוקה בהפיכה משטרית. לשכת השר בני גנץ, אתר רשמי
שינה תוכניות לנוכח ההתפתחיות. שר קבינט המלחמה בני גנץ/אתר רשמי, לשכת השר בני גנץ

במחנה הממלכתי תיכננו לפרוש כבר במהלך השבוע, ולהקדים את פרישתם עוד לפני הדדליין שגנץ נקב בו לפני כשלושה שבועות - 8 ביוני, דהיינו היום. עם זאת, בסיעה עיכבו את הפרישה על רקע נאום נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שבו הציג מתווה לעסקת חטופים ולסיום המלחמה, ובשל ההמתנה לתשובת חמאס על המתווה הישראלי. במפלגתו של גנץ אמרו כי הם מקבלים בקשות ממשפחות חטופים שלא לפרוש מחשש שצעד כזה יפגע בסיכוי להגיע לעסקה.

עוד בוואלה!

עם Walla mobile מקבלים יותר! תוכניות סלולר במחיר משתלם

לכתבה המלאה
במבצע נועז בלב הרצועה: ארבעה חטופים חולצו בחיים. ללא, אתר רשמי
חולצו אחרי 246 יום בשבי. נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו/אתר רשמי, ללא

בחודש שעבר גנץ הציב אולטימטום לראש הממשלה בנימין נתניהו, ואיים כי אם לא תובא תוכנית אסטרטגית ללחימה, שכוללת את השבת החטופים והחזרת תושבי הצפון לבתיהם עד 1 בספטמבר - יפרוש מהממשלה. "במשך חודשים ארוכים האחדות אכן היתה אמיתית. היא מנעה טעויות קשות, הביאה להישגים גדולים, והשיבה הביתה מעל מאה חטופות וחטופים. אבל בתקופה האחרונה דבר מה השתבש. החלטות חיוניות לא התקבלו. מעשים מנהיגותיים הנדרשים כדי להבטיח ניצחון לא נעשו. מיעוט קטן השתלט על גשר הפיקוד של הספינה הישראלית, והוא מוביל אותה אל עבר חומת סלעים. התייצבתי כאן היום כדי לומר אמת. והאמת קשה: בעוד שחיילי ישראל מגלים גבורה עילאית בחזית - חלק מהאישים ששלחו אותם לקרב מתנהלים בפחדנות וחוסר אחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully