וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עינב צנגאוקר לגנץ: "זה לא זמן לצאת מהממשלה"; גנץ: "אתמוך גם מבחוץ"

עודכן לאחרונה: 7.6.2024 / 1:51

לקראת הדדליין שהציב גנץ לנתניהו אחריו אמור יו"ר המחנה הממלכתי לפרוש מהממשלה, אימו של מתן החטוף דרשה ממנו לא לפרוש. "צריך להשאר בנקודה הקריטית הזאת ולשכנע את השותפים שלך להכריז על הפסקת המלחמה", אמרה. גנץ השיב לה כי הוא "מחויב למאבק, לא משנה איפה אני נמצא"

אמו של מתן צנגאוקר לגנץ: אסור לך לעזוב עכשיו את הממשלה/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן צנגאוקר, שוחחה היום (חמישי) עם השר בני גנץ לקראת מוצאי שבת, בו אמור גנץ להודיע על פרישה מהממשלה. לפני כשלושה שבועות הציב חבר קבינט המלחמה אולטימטום לראש הממשלה בנימין נתניהו, ואיים כי במידה ולא תובא תכנית אסטרטגית ללחימה - יפרוש מהממשלה.

צנגאוקר טוענת כי פרישתו של השר תפגע בהחזרת החטופים לביתם. "אמרתם שאתם נכנסים לממשלה הזאת כדי להיות הקול השפוי, המבוגר האחראי", אמרה בשיחה שתועדה ביניהם. "עכשיו שיש הצעה ישראלית, ואתה מודע לפרטים שלה ועם כל מה שחמאס דורש בשלב הזה, למרות שמדינת ישראל עשתה כברת דרך ארוכה מבחינת ויתורים, מחירים, אתה צריך להשאר בנקודה הקריטית הזאת ולשכנע את השותפים שלך גם בקבינט גם בצוות המו"מ שצריך להכריז על הפסקת המלחמה - גם בין השלב הראשון לשני כדי לאפשר הנעה של משהו", אמרה.

עינב צנגאוקר אמו של מתן החטוף בעזה לבני גנץ: אסור לך לעזוב עכשיו את הממשלה. על פי סעיף, צילום מסך
"אתה מפקיר את מתן למוות? אז תגיד לי פה ועכשיו". עינב צנגאוקר, אמו של מתן החטוף בעזה, והשר בני גנץ/צילום מסך, על פי סעיף

"מתן לא אמור להשתחרר בעסקה הראשונה, אבל אני צריכה אותו בבית", המשיכה צנגאוקר בכאב. "אני לא יכולה לאפשר לכם לפוצץ את הכל. האחריות שלך היום צריכה לבוא לידי ביטוי, יותר ממה מה-8 חודשים שאתה נמצא שם, זה הזמן שלך. אם תצא בצאת שבת בדדליין שהעמדת, מה אז יהיה? אתה תפקיר גם את החטופים. ראש הממשלה החליט לוותר עליהם, ממשלת ישראל החליטה לוותר עליהם, איפה האחריות שלך? אתה מפקיר את מתן למוות? אז תגיד לי פה ועכשיו - עינב אני יוצא במוצאי שבת, אני לא אהיה חלק מהממשלה הזאת, אני לא אתן לה גב אני לא אשמיע יותר את הקול שלי בין מקבלי ההחלטות. אני מבקשת שתגיד לי כאן עכשיו".

גנץ השיב לצנגאוקר כי הוא יעשה הכל כדי להחזיר את החטופים. "אני מוכן להיות החטוף ה-124, אני אכנס פנימה", אמר. "אני מחויב למאבק הזה, לא משנה מאיזה מקום אני נמצא. מתוך הממשלה, מחוץ לממשלה, אני לא ישבתי בחוץ ואמרתי שמישהו אחר יעבוד בזה. אני מחפש כל דרך שאני יכול, לא משנה איפה". בסוף הסרטון, גנץ מבקש ממשפחות החטופים שסובבו את צנגאוקר שידאגו גם לעצמם, כדי שיוכלו להמשיך את המאבק. צנגאוקר התפרצה עליו ואמרה "אנחנו לא רוצים, רוצים לסיים עם המאבק הזה כבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully