וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ מאיים: אם לא תובא תכנית אסטרטגית ללחימה - נפרוש מהממשלה

עודכן לאחרונה: 18.5.2024 / 21:36

בהצהרה שנשא הערב, התייחס גנץ למהלכי הלחימה האסטרטגיים האחרונים, תוך שהציב אולטימטום: "על קבינט המלחמה לגבש ולאשר עד 8 ביוני תוכנית פעולה, שכוללת בין היתר את השבת החטופים והשבת תושבי הצפון לביתיהם עד 1 בספטמבר". ולא, הבהיר, "נפנה לעם ונקים ממשלה חדשה"

גנץ מאיים: אם לא תובא תכנית אסטרטגית ללחימה - נפרוש מהממשלה/מערכת וואלה

גנץ הציב הערב (שבת) אולטימטום לראש הממשלה בנימין נתניהו, ואיים כי במידה ולא תובא תכנית אסטרטגית ללחימה - יפרוש מהממשלה. "על קבינט המלחמה לגבש ולאשר עד 8 ביוני תוכנית פעולה, שכוללת בין היתר את השבת החטופים והשבת תושבי הצפון לביתיהם עד 1 בספטמבר", הבהיר.

בפתח דבריו, התייחס גנץ לאירועי 7 באוקטובר. "כבר ביום הארור ההוא, חבריי למחנה הממלכתי ואני הודענו לבנימין נתניהו שאנחנו מוכנים להיכנס מתחת לאלונקה. לא תבענו שררה. לא דרשנו משרות. כל שרצינו, הוא לשרת את מדינתנו ואת עמנו", אמר.

"במשך חודשים ארוכים האחדות אכן הייתה אמיתית. היא מנעה טעויות קשות, הביאה להישגים גדולים, והשיבה הביתה מעל מאה חטופות וחטופים. אבל בתקופה האחרונה דבר מה השתבש. החלטות חיוניות לא התקבלו. מעשים מנהיגותיים הנדרשים כדי להבטיח ניצחון לא נעשו. מיעוט קטן השתלט על גשר הפיקוד של הספינה הישראלית והוא מוביל אותה אל עבר חומת סלעים. התייצבתי כאן היום כדי לומר אמת. והאמת קשה: בעוד שחיילי ישראל מגלים גבורה עילאית בחזית - חלק מהאישים אשר שלחו אותם לקרב מתנהלים בפחדנות וחוסר אחריות".

בני גנץ. קונטקט, צילום מסך
גנץ ידרוש בנאומו תוכנית אסטרטגית להמשך הלחימה/צילום מסך, קונטקט

עוד אמר: "כדי שנוכל להילחם כתף אל כתף - על קבינט המלחמה לגבש ולאשר עד ה-8.6 תוכנית פעולה כוללת בעלת שישה יעדים: השבת חטופינו, מיטוט חמאס ופירוז הרצועה, קביעת חלופה שלטונית, השבת תושבי הצפון עד ה-1.9, קידום נורמליזציה ואימוץ מתווה השירות הישראלי".

בהמשך, פנה לראש הממשלה נתניהו. "המעשה הנדרש היום הוא מהפך אסטרטגי, יציאה מהדשדוש אל הכרעות אמיצות ומהלכים החלטיים. נתניהו - הבחירה בידיך. נתניהו של לפני עשור היה עושה את הדבר הנכון. אם תעדיף את הלאומי על האישי ותבחר ללכת בדרכם של הרצל, בן גוריון, בגין ורבין - תמצא בנו שותפים למאבק. אבל אם תבחר ללכת בדרכם של קנאים ותוביל את האומה כולה אל התהום - ניאלץ לפרוש מהממשלה. נפנה לעם ונקים ממשלה אשר תזכה לאמון העם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בתשובה לשאלת וואלה האם נתניהו מטרפד עסקת חטופים, ענה השר כי "מי שמטרפד את עסקת החטופים זה סינוואר שמרגיש שהוא יכול לשבת בשקט במנהרות. אנחנו מחויבים למצות כל תהליך להשבת החטופים על המחירים שלו. האויב שלנו זה סינואר ובו אנחנו צריכים לטפל, אני מציע לא להעביר את חצי האש למקום אחר".

בתשובה לשאלת וואלה האם ומתי ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל צריכים להתפטר מתפקידם בעקבות מחדל 7 באוקטובר, ענה גנץ כי "כרגע ראשי הביטחון צריכים להמשיך להתמקד בלחימה, ואין לי ספק שהם לא יתחמקו מלקחת אחריות. יש להקים ועדת חקירה ממלכתית, אפשר להקים אותה כבר עכשיו, ובחירות במעלה הדרך יפתרו את שאלת האחריות".

טרם הנאום, הפציר ראש האופוזיציה יאיר לפיד בגנץ להודיע על פרישה מהממשלה. זאת, בהמשך להודעתו על הצהרה שישא.

"על גנץ להודיע הערב שהוא פורש מהממשלה האיומה בתולדות המדינה", מסר לפיד. "שהוא לא מוכן יותר לתת ידו להפקרת החטופים, לנטישת הצפון, לריסוק הכלכלה ומעמד הביניים. הוא צריך להגיד שהוא לא יסייע עוד לנתניהו להשאר בשלטון והוא עוזב לאלתר את הממשלה וקורא לבחירות עכשיו", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully