וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מהליכוד נגד המתווה הישראלי: "עסקה רעה שמרחיקה את החטופים מביתם"

עודכן לאחרונה: 4.6.2024 / 18:35

חבר הכנסת עמית הלוי הביע עמדה נחרצת נגד המתווה המוצע לעסקת חטופים. "ארה"ב נותנת גיבוי בפועל לאינטרסים שעולים בקנה אחד עם האינטרסים של חמאס", אמר בראיון ל-103FM

אחרי הצהרת ביידן משפחות החטופים קוראות לנתניהו להגיע לעסקה/ניב אהרונסון

ח"כ עמית הלוי (הליכוד) שוחח היום (שלישי) עם אריה אלדד ובן כספית ב-103FM והביע עמדה נחרצת נגד המתווה הישראלי לעסקת חטופים שעומד על הפרק, שאותו הציג נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ביום שישי האחרון. על פי המתווה, בשלב הראשון תחול הפוגה בת שישה שבועות תמורת שחרורם של חטופים אמריקנים. ההפוגה אמורה להתארך להפסקת אש קבועה עם התקדמות העסקה לשלב ב' - בו ישוחררו יתר החטופים כולל החיילים הגברים וחמאס יפסיק את פעולות האיבה.

"זו עסקה רעה מאוד", אמר ח"כ הלוי, "היא מרחיקה את החטופים מביתם ופוגעת בהם. גם אחרי תיקוני נתניהו מהיממה האחרונה, מרכיבי המתווה שפורסמו פשוט מביאים אותנו לקריסה מוחלטת. אין שום משמעות למילה הפוגה, אם יחזרו העזתים לצפון הרצועה זו תהיה סוף המלחמה. אנחנו נצטרך להתחיל הכל מהתחלה וזה לא משהו שמתקבל על הדעת ולא על המצפון".

ח"כ עמית הלוי בדיון ועדת חוקה, 20 באוקטובר 2020. ערוץ כנסת, צילום מסך
"אין שום משמעות למילה הפוגה". ח"כ עמית הלוי/צילום מסך, ערוץ כנסת

נתניהו בעצם מוכן ללכת לעסקה המסיימת את המלחמה?
"אני קיבלתי על עצמי שאני לא דוברו של נתניהו, אני חושב שהוא עומד בגבורה רבה מול שטף פלסטיני, אבל אני נגד העסקה הזו באופן מלא", השיב.

עוד הוסיף: "אני חושב שהדברים שמופיעים בעסקה הזו הם רעים מאוד. החמאס רואה את החטופים לא כבני אדם, אלא ככלי נשק. סינוואר לא ימסור אותם בהתנדבות, בניגוד לעסקה הקודמת שהוא באמת חשב שישראל תעשה תוכנית מבצעית כמו שצריך הוא נדרש לעצור את זה. היום כל הווקטורים לטובתו".

"ארה"ב נותנת גיבוי בפועל לאינטרסים שעולים בקנה אחד עם האינטרסים של חמאס בלחץ שהיא מפעילה עלינו. סינוואר מקבל תמיכה מאינטלקטואלים מקולומביה, הוא לא צריך למהר משום מקום. הוא נותן חטופים רק לפי כללי ה'הודנא', רק אם זה ישרת את הניצחון שלו", טען.

עוד בוואלה!

רוצים להוזיל הוצאות משפחתיות? חבילת סלולר משתלמת במיוחד!

לכתבה המלאה
בנימין  נתניהו במליאת הכנסת 287 במאי 2024. ראובן קסטרו
"נתניהו לא מעוניין בהחזרת החטופים? אלו דברים חמורים מאוד"/ראובן קסטרו

כשנשאל על הטענה שראש הממשלה נתניהו מאריך את המלחמה מסיבות פוליטיות, השיב: "האמירות האלו שנשמעות גם מתוך ישראל צריכות להיות מחוץ לקווים הלגיטימיים של השיח שלנו, לומר שנתניהו לא מעוניין בהחזרת החטופים? אלו דברים חמורים מאוד, פשוט דברים מרושעים שאין להם מקום. אין מישהו אחד בארץ הזו שלא רוצה לראות את החטופים בבית, יש ויכוח לגיטימי מהי הדרך הנכונה".

"מי רוצה להאריך את המלחמה? המטרה היא לסיים את המלחמה. אם סיום המלחמה הכוונה היא שחמאס יתכנן את הטבח הבא - צריך להפנות את השאלה לביידן. אני חושב שבכוחנו לנצח, ואנו צריכים לשנות את התוכנית המבצעית", הבהיר.

לטענתו, "התוכנית הזו שמעניקה לחמאס את כל מוקדי השליטה האסטרטגים ברצועת עזה לא יכולה להביא לניצחון. הפארסה הזו, אני לא יודע באיזה בית ספר צבאי לומדים שבלי לשלוט אפשר לנצח. כשחמאס שולט בדלק, בהברחות, ובסיוע לאוכלוסייה אתה לא יכול לנצח אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully