וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: יש סיבה להגיע למסקנה שנתניהו מאריך את המלחמה לצורך הישרדות פוליטית

עודכן לאחרונה: 5.6.2024 / 9:53

בראיון שהעניק למגזין "טיים", הנשיא ביידן הזכיר את המסרים שנתניהו קיבל מהצבא הישראלי עוד לפני 7 באוקטובר בנוגע למהפכה המשפטית. בהמשך, נשאל אם רה"מ "משחק בפוליטיקה", והנשיא האמריקני סייג - "אני לא חושב. הוא מנסה לפתור בעיה רצינית שיש לו"

בווידאו: ביידן במסר לישראל: סיוע הומניטארי לעזה לא יכול להיות קלף מיקוח/צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר בראיון למגזין "טיים" כי "לאנשים יש סיבה להגיע למסקנה" שראש הממשלה נתניהו מאריך את המלחמה בעזה מסיבה של הישרדות פוליטית.

בראיון שנערך ב-28 במאי ופורסם היום (שלישי), ביידן ציין לדוגמא את המסרים שנתניהו קיבל מהצבא הישראלי עוד לפני 7 באוקטובר בנוגע למהפכה המשפטית. ביידן ציין כי אינו יודע אם נתניהו שינה את עמדתו לגבי המהפכה המשפטית אך הדגיש כי מה שנתניהו עשה בנושא לפני המלחמה "לא עזר".

ביידן נשאל על ידי כתבים לאחר נאומו בנושא הגבול עם מקסיקו האם ראש הממשלה נתניהו "משחק בפוליטיקה" בנוגע למלחמה בעזה. הוא השיב: "אני לא חושב. הוא מנסה לפתור בעיה רצינית שיש לו".

בתוך כך, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, ייפגש היום עם משפחות החטופים האמריקנים שמוחזקים בידי חמאס.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. צילום: רויטרס, עיבוד תמונה
מה שעשה לפני המלחמה, "לא עזר". בנימין נתניהו וג'ו ביידן/עיבוד תמונה, צילום: רויטרס

ביידן אמר בראיון כי ההצעה הישראלית לעסקת חטופים "נדיבה מאוד" בכל הנוגע לאסירים שישראל מוכנה לשחרר. הוא ציין כי נתניהו נמצא תחת לחץ כבד להביא לשחרור החטופים, "והוא מוכן לעשות הכל כדי להחזיר אותם".

ביידן ציין כי ישראל ביצעה פעולות "לא ראויות" בעזה אבל נמנע מלומר שביצעה פשעי מלחמה. לדבריו, ישראל חוזרת על הטעויות שארה"ב עשתה אחרי מתקפת 11 בספטמבר כשפלשה לאפגניסטן ולעיראק.

ביידן אמר כי המחלוקת המרכזית שלו עם נתניהו היא לגבי היום שאחרי המלחמה בעזה. "צריך להיות מעבר לפתרון שתי מדינות. זו המחלוקת הגדולה ביותר שלי עם ביבי", הוא אמר. הנשיא האמריקני ציין כי מדינות ערב מוכנות לספק ביטחון ושיקום לרצועת עזה תמורת התחייבות ארוכת טווח למעבר לפתרון שתי מדינות.

sheen-shitof

גם בגוף וגם בפנים

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הנשיא ביידן נואם בטקס הזיכרון השנתי של מוזיאון הזיכרון לשואה בוואשנגטון. רויטרס
אמר כי ישראל ביצעה פעולות "לא ראויות", אך נמנע מלכנותן "פשעי מלחמה". נשיא ארה"ב ג'ו ביידן/רויטרס

דובר הבית בלבן ג'ון קירבי אמר על הראיון של ביידן: "הנשיא היה ברור דבריו למגזין טיים. הנשיא התייחס למה שהרבה ממבקרי נתניהו אמרו בעבר. הנשיא ונתניהו לא מסכימים על הרבה דברים, אבל נמשיך לעבוד עם נתניהו ועם קבינט המלחמה כדי לקדם את ההצעה שלהם לעסקת חטופים ולתת להם מה שהם צריכים כדי להביס את חמאס".

ביום שישי, נשיא ארצות הברית ביידן הציג מתווה ישראלי לעסקת חטופים בנאומו. על פי המתווה, בשלב הראשון תחול הפוגה בת שישה שבועות תמורת שחרורם של חטופים אמריקנים. ההפוגה אמורה להתארך להפסקת אש קבועה עם התקדמות העסקה לשלב ב' - בו ישוחררו יתר החטופים כולל החיילים הגברים וחמאס יפסיק את פעולות האיבה.

"חמאס אומר שהוא רוצה הפסקת אש - הוא צריך לקחת את העסקה", אמר ביידן בסיום נאומו. "עכשיו הזמן לקרוא לחמאס לקבל את העסקה ולסיים את המלחמה. אם חמאס יסכים למו"מ ממשלת ישראל צריכה לתת לצוות המו"מ את המנדט כדי להגיע לעסקה. כל מי שרוצה שלום עכשיו, חייב להרים את קולו ולהבהיר למנהיגים שהם צריכים לקבל את העסקה הזו. הגיע הזמן להתחיל את השלב החדש הזה כדי שהחטופים יחזרו. הגיע הזמן שהמלחמה הזו תסתיים והיום שאחרי יתחיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully