וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לביקורת פומבית בטקס? הרמטכ"ל דחה למועד לא ידוע אירוע הוקרה למילואים

עודכן לאחרונה: 28.5.2024 / 23:27

בניגוד לעמדת ראש אגף הכוח האדם: רא"ל הלוי החליט לדחות את אירוע ההוקרה ליחידות המילואים בבית הנשיא. לוחמים מתחו ביקורת חריפה: "ב-7 באוקטובר התגייסנו כולנו, אולי הרמטכ"ל לא רוצה לשמוע ביקורת באירוע?". בצה"ל מכחישים שהטקס בוטל, אך טרם קבעו מועד חדש

הרמטכ״ל פגש לוחמי מילואים בגבול לבנון אנחנו מכינים מתקפה בצפון/דובר צה"ל

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי החליט לדחות למועד לא ידוע את אירועי ההוקרה למערך המילואים - כך נודע לוואלה. קציני מילואים, שמתחו ביקורת חריפה על ההחלטה, טענו כי ייתכן שהיא נובעת מחשש של הרמטכ"ל מביקורת פומבית ומקריאות ביניים במהלך הטקסים.

בימים האחרונים, כך נודע לוואלה, התקיימו דיונים בלשכת הרמטכ"ל ובאגף כוח האדם בצה"ל, שנגעו לשאלה אם לקיים כרגיל את אירועי ההוקרה למערך המילואים, שאותם מציינים בכל שנה בחודש יוני.
ראש אכ"א האלוף יניב עשור, וקצין המילואים הראשי תא"ל בני בן ארי, המליצו לרמטכ"ל לערוך את האירועים כמתוכנן, ואמרו כי יש חשיבות לקיים אותם בצל המלחמה - במיוחד לנוכח העובדה שכמעט כל מערך המילואים הופעל במהלכה.

בתום הדיונים החליט הרמטכ"ל לא לקיים לפי שעה את האירועים, ובראשם את האירוע לכבוד יחידות המילואים המצטיינות בבית הנשיא, שהיה אמור להתקיים ב-17 ביוני.

הרמטכ״ל פגש לוחמי מילואים בגבול לבנון 1.5.24. דובר צה"ל
בצה"ל מתעקשים שהטקס יתקיים במתכונת מותאמת בהמשך. הרמטכ"ל הלוי עם לוחמי מילואים/דובר צה"ל
חיילים במוצב בחרמון, פברואר 2024. לוחמי מילואים מגדוד 7491, דובר צה"ל
"דווקא השנה, ההוקרה הזו חשובה לנו מאוד". לוחמי מילואים בחרמון בפברואר האחרון/דובר צה"ל, לוחמי מילואים מגדוד 7491

קציני מילואים מתחו ביקורת חריפה על החלטת הרמטכ"ל לדחות את הטקס למועד לא ידוע, לפחות לפי שעה. "מדובר במעמד חשוב מבחינתנו, של הוקרה והערכה פומבית. אין סיבה לבטל", אמרו הקצינים. לדבריהם, היה אפשר לקיים את הטקס במתכונת צנועה יותר, בלי לוותר על עצם קיומו. "גם ככה יש תחושות קשות במערך המילואים, שליוו את החיילים והמפקדים ביחידות השונות לפני המלחמה. כל עם ישראל ראה את ההתגייסות שלנו ב-7 באוקטובר, בלי צווים ולאורך חודשים ארוכים, כולל בימים אלה. וזה בלי לדבר על השחיקה, המרחק מהבית, הפגיעה בלימודים ובעבודה. מקווים מאוד שלא נכנסו פה שיקולים זרים". חלק מקציני המילואים טענו כי ייתכן שהרמטכ"ל חושש מגילויי ביקורת פומבית במהלך אירועי ההוקרה, או מקריאות ביניים שבהן ידרשו לוחמים לנצח בכל הזירות - ולכן העדיף לא לקיים את הטקסים כלל.

עוד בוואלה!

למילואימניקים נמאס מהתנהלות אלופים: "הם באים מהבית עם ריח בושם להצטלם וללכת"

לכתבה המלאה
ראש אכ"א יניב עשור בהלוויתו של יצחק בן בשט , כפר תבור. 13 בדצמבר 2023. אלי אשכנזי
הצעד של הרמטכ"ל - למרות ההמלצה שלו ושל קצין המילואים הראשי. ראש אגף כוח האדם בצה"ל, יניב עשור/אלי אשכנזי

בשנה שעברה נבחרו נציגי 21 יחידות מילואים מצטיינות, שהגיעו לבית הנשיא לקבל את ההצטיינות במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל רא"ל הלוי ואלופים במטה הכללי

מבית הנשיא נמסר כי נשיא המדינה יוקיר את פועלם של משרתי המילואים בכל מועד שייקבע בידי צה"ל.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "מדובר בשקר מוחלט. הרמטכ"ל לא ביטל את טקסי ההוקרה למילואים. הטקסים יתקיימו בתצורה מותאמת למלחמה, ומועד ייקבע בהתאם להערכת המצב. הרמטכ"ל רואה חשיבות רבה בהוקרתם של אנשי המילואים, כמערך המוביל את צה"ל וכעמוד תווך מרכזי בצה"ל. ראש אכא והרמטכ"ל מתואמים באופן מלא בסוגיה. כל טענה אחרת משוללת כל יסוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully