וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניסיתי להתמודד לבד, אבל היה מאוד קשה": משפחות המילואמניקים שהתמודדו עם הקשיים במלחמה

עודכן לאחרונה: 13.3.2024 / 14:09

ארגון 'העוגן' סייע לנשים וגברים שבני משפחתם עזבו את הבית ב-7 באוקטובר. רונה רחל מזון, סיפרה על הסיוע שקיבלה "נשות העוגן רק רוצות לעזור ולתמוך". אדווה נחשוני, אם לשני ילדים עם צרכים מיוחדים: "התקופה הייתה מאוד מאתגרת. ואז הגיעה דני"

בווידאו: מפוני עוטף עזה במלון ג'ו, ת"א, 10 באוקטובר 2023/מערכת וואלה!

אירועי ה-7 באוקטובר עדיין נוכחים כמעט בכל בית בישראל, ולצד האבל הגדול והטראומה גוייסו מאות אלפי לוחמים ולוחמות שהשאירו את המשפחות לגמרי לבדם. מתוך הקושי הגדול, הוקם מחדש ארגון "העוגן" שמתנדביו יצאו לחופשה ארוכה מאז מבצע צוק איתן והתגייסו מחדש ב-7 באוקטובר למען משפחות המילואים.

הארגון מתבסס על מערך מתנדבים של כ-8,000 איש ברחבי הארץ ומעניק סיוע לכ-12,000 משפחות תוך מתן שירות של בייביסיטר לילדים, ארוחות חמות, סיוע במשק הבית, סידורים שונים, טיפול בחיות מחמד, קניות, הנגשת זכויות ועוד.

רונה רחל מזון, מצאה את עצמה ב-7 באוקטובר יחד עם משפחתה בבית הוריה בנתניה, בכוונה לחגוג יום הולדת לאביה, אך מה שקרה לאחר מכן, אף אחד לא העיז לדמיין. המשפחה חיכתה בכיליון עיניים להפתיע אותו. אולם, הוא חזר מבית הכנסת וביקש ממשפחתו להדליק את הטלוויזיה לאחר ששמע בבית הכנסת שמועות. "הוא כבר לא יחגוג ב-7 באוקטובר יום הולדת, אלא בתאריך העברי", שיתפה רונה מזון, תושב צור יצחק וסיפרה ל-"וואלה" על התרומה הגדולה שהעניקו לה נשות ארגון "העוגן" בתמיכה גדולה בעוד שהפרוד שלה נתן, לוחם עם הכלבה שלה נלה בעזה.

רונה מזון וילדיה. שי שלום shay Shalom fotographer, אתר רשמי
"נשים שרק רוצות לעזור ולתמוך" רונה רחל מזון עם ילדיה/אתר רשמי, שי שלום shay Shalom fotographer

"נשות העוגן הן מהממות. מדובר באסופה של נשים שרק רוצות לעזור ולתמוך, יחד עם מערך מתנדבים מדהים", סיפרה רונה מזון, אם לשני ילדים, אלארי גלעד בן שנה וחודשיים, וטליה-אור בת שנתיים ושלושה חודשים. היא סיפרה כי הילדים מתגעגעים מאוד לנתן וכי הוא חסר להם מאוד. "אלארי הקטן קורא; אבא אבא, וטליה, כל הזמן שואלת אותי איפה אבא? מספרים להם שאבא גיבור ושומר עלינו. אנחנו בצו 8 מה-7 באוקטובר", הדגישה.

"הילדים היו חולים במשך חודשיים וחצי", המשיכה. "יפה לוי, המתנדבת המדהימה והמיוחדת הייתה איתי בימים קשוחים, ממש כמו אמא שנייה. היא ישבה עם הילדים, הקשיבה לי, עזרה לי בעבודות הבית, והצילה אותי מלטפס על הקירות. עבורי, מספיק שעוד עין מסתכלת ויש עוד יד להחזיק את התינוק, זה הרגיע אותי ומנע ממני להתפרק. אלו היו חודשיים וחצי קשים מאוד, היא גם באה איתי לרופא והיום נשות העוגן, הן חברות מאוד טובות שלי היום ויש לנו חיבור קהילתי חזק מאוד ביישוב".

אדווה נחשוני, אם לשני ילדים עם צרכים מיוחדים בני 9 ו-3 (ליקוי בדיבור, ואוטיזם), נפרדה מבעלה משה שיצא ללחום בנחל עוז ולאחר מכן נכנס לעזה. נחשוני בעלת גן מרחובות נאלצה להעביר לבדה גן שלם נוכח הנסיבות והדבר הכי קשה שהיה לה הוא לקבל עזרה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אדווה נחשוני באירוע של ארגון 'העוגן למשפחות המילואים' עם הילדים ובעלה שחזר מעזה יחד עם המתנדבת (הסבתא האמריקנית). שי שלום shay Shalom fotographer, אתר רשמי
אדווה נחשוני באירוע של ארגון 'העוגן למשפחות המילואים' עם הילדים ובעלה שחזר מעזה יחד עם המתנדבת (הסבתא האמריקנית)/אתר רשמי, שי שלום shay Shalom fotographer

"ניסיתי להתמודד לבד, אבל היה מאוד קשה", שיתפה. "בחודש האחרון של המלחמה הרגשתי שאני עומדת להתמוטט. הילדה שלי לא ישנה במשך חודשיים והיא נרדמת בעזרת כדורי שינה מלטונין. כל התקופה הייתה מאוד מאתגרת. ואז הגיעה דני. היא עזרה לי המון לדעת שיש מישהי שמחבק את הילדים שלי, יושב ומדבר איתם, זה תרם גם לי המון. הילד שלי ממש חיכה לדני, לשבת ולדבר איתה וגם בעלה רוני עזר המון. היא נתנה לי את כל הלב והנשמה על מגש".

נחשוני מספרת שמבחינתה כל רגע שבתה הייתה עם דני רביב בת ה-69 המכונה "הסבתא האמריקנית", היא הייתה רגועה והרגעים האלו היו כמו קסם. "כל המשפחה שלי אנשי צבא, גדלתי על הערכים של טובת המדינה לפני הכול, אבל שיש לך ילדים עם צרכים מיוחדים זה ערך עליון מבחינתי. הילדה שלי עברה התעללות נפשית, להיות בלי אבא שלה זה קשה מאוד. אין לי דרך להחליף אותו ומה שלא ניסיתי לא עבד. הקושי הגדול הוא שעצם זה שהוא בא ונעלם זה היה הרבה יותר קשה, הגיחות האלה החמירו את המצב".

אדווה נחשוני באירוע של ארגון 'העוגן למשפחות המילואים' עם הילדים ובעלה שחזר מעזה יחד עם המתנדבת (הסבתא האמריקנית). שי שלום shay Shalom fotographer, אתר רשמי
אדווה נחשוני באירוע של ארגון 'העוגן למשפחות המילואים' עם הילדים ובעלה שחזר מעזה יחד עם המתנדבת (הסבתא האמריקנית)/אתר רשמי, שי שלום shay Shalom fotographer

דני רביב בת ה-69 המכונה "הסבתא האמריקנית סיפרה "עזרתי לילדה המדהימה שלה. אני אחות במקצועי, אז אני מכירה הרבה ילדים על הרצף האוטיסטי, עבורי זה היה אושר גדול. היא מאוד העריכה אותי ושמחתי לעזור לה. שהבעל חזר נפגשנו וזה היה מרגש מאוד". רוני בן ה-70 הבעל הוסיף: "אשתי לקחה אותי ונדבקתי בחיידק לעזור לנשים. הגעתי לבתים ביניהם גם לאדווה ועזרתי לה בכל מה שהיא הייתה צריכה, אשתי היא הכוכבת הגדולה עבורי, היא גייסה אותי לעזור למשפחות השונות ששמחו לקבל את העזרה שלנו. אני מוכן תמיד לסייע".

ארגון 'העוגן למשפחות המילואים', מספק מענה לכ-12 אלף משפחות מילואים. עד היום, הגיעו למוקד כ-23 אלף בקשות לסיוע שוטף בנושאים שונים ואף באופן יומיומי. מתוך כלל הפניות, עולה שהסעיף העיקרי של הבקשות לסיוע היו עזרה בטיפול בילדים עם כ-6,000 בקשות, כ-5,500 בקשות היו לסיוע בהכנת אוכל למשפחות חיילי המילואים. כ-2500 משפחות ביקשו סיוע בנושאים אחרים ועוד כ-2,300 ביקשו סיוע בעבודות הבית. כ-1800 בקשות הגיעו למטרת קניות וסידורים, עוד כ-1800 בקשות הגיעו עם בקשה פשוטה של "להיות ביחד", לקבל עוד מתנדבת או מתנדב שישהו כמה שעות בבית המשפחה. כ-750 משפחות ביקשו סיוע עם חיית המחמד בבית, ועוד כ-700 משפחות ביקשו סיוע בהסעות הילדים לחוגים ולבתי ספר.

יו"ר ארגון העוגן למשפחות המילואים, רחל עזריה אמרה: "יש תחושה בציבור כאילו המילואימניקים חזרו והכל חזר לשגרה. בפועל רבים מהמילואימניקים והמילואימניקיות ממשיכים לשרת ויש לא מעט שחזרו ויצאו לסבב מילואים נוסף, אנחנו עדיין מקבלים מאות פניות חדשות בשבוע לסיוע למשפחות נוספות וממשיכים להעניק סיוע לכ-12,000 משפחות מילואים באמצעות מערך המתנדבים והמתנדבות המחוייב והמדהים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully