וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למילואימניקים נמאס מהתנהלות אלופים: "הם באים מהבית עם ריח בושם להצטלם וללכת"

עודכן לאחרונה: 10.1.2024 / 10:29

לוחמי המילואים שנמצאים שבועות ארוכים בשטח הרצועה מתחו ביקורת על חלק מצמרת צה"ל: "מה עם לשאול על הלחימה ואם אנחנו צריכים משהו? עוברים לידנו כאילו אנחנו לא קיימים". הם הביעו תסכול מהלחימה: "המודיעין לא מחובר לשטח, איך יכול להיות שיש לחמאס יותר נשק מאיתנו?"

הרמטכ״ל הרצי הלוי יחד עם לוחמי מילואים, ח׳רבת אח׳זעה, עזה. 31 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

לחיילי המילואים שנמצאים ברצועת עזה נמאס, והם החליטו למתוח ביקורת על התנהלות חלק מצמרת צה"ל, שמבקרת אותם בעומק השטח הפלסטיני שלא לצורכי לחימה. קבוצת חיילים אמרה זמן קצר לאחר שיצאה מהשטח: "נמאס לראות אלופים ותתי-אלופים שמגיעים עם ריח בושם מהבית רק להצטלם בשטח לחימה וללכת. אנחנו לא היינו שבועות ארוכים בבית. יש פה חיילים שיצאו החוצה והאישה חיכתה להם בחוץ עם תינוק שנולד לאחרונה וזו פעם ראשונה שהוא רואה אותו".

החיילים הביעו את תסכולם מתפקודם של הבכירים: "לא נכון לעצור ולשאול את החיילים והמפקדים על הפרטים הפשוטים? מה מצב הרוח? החופשות? מלאי התחמושת, חסר ציוד? האם הפקודות ברורות? מה חסר לכם? מה המסקנות שלכם עד עכשיו מהלחימה? יש קצינים שלא מתביישים להצטלם כאילו נלחמו וללכת. זה מביך ולא ערכי. יש כאלה שמגיעים עם 'אורחים' מכל מיני סיבות, שזה עוד יותר פוגע. עוברים לידנו כאילו אנחנו לא קיימים".

הרמטכ״ל הרצי הלוי יחד עם לוחמי מילואים, ח׳רבת אח׳זעה, עזה. 31 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
הרמטכ"ל הלוי עם לוחמי מילואים בעזה/דובר צה"ל

חיילי המילואים לא עצרו בפיקוד הבכיר, שפועל לדעתם בחוסר כללים. "לא נראה שיש איזה נוהל להכנסת 'אורחים' ואחסוך בשמות. לא היה יותר חשוב לשאול איך יכול להיות שיש לחמאס יותר אמצעי לחימה מאתנו? כמות אמצעי הלחימה שאנחנו מאתרים בשטחים הבנויים היא בלתי נתפסת. לפעמים זה נראה כאילו יש להם יותר נשקים מאוכל. הם נערכו למלחמה מטורפת בזמן שלנו כל הזמן אומרים להקפיד מאוד על תחמושות גם בטנק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
כוחות צה"ל ברצועת עזה, 10 בינואר 2024. דובר צה"ל
כח צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

חיילי המילואים, שלדבריהם יצאו לחופשה קצרה, אמרו כי "בהתחלה זה היה נראה כאילו חיל האוויר מתעורר כל בוקר רק כדי לעזור לתמרון הקרקעי. הכול היה עובר חלק ופתאום בשבועות האחרונים נראה שהוא בורר מטרות. לא פשוט פתאום לאשר מטרה. להסיר איום? זה ממש לא כמו בהתחלה, ואנחנו כאן מהשבוע הראשון של הלחימה. יש לנו הרבה הערות ומסקנות על הלחימה. כולל מודיעין שלא מחובר למה שקורה בשטח, תוכניות שלא היו מעודכנות בכלל ובחלק מהמקרים היינו צריכים להתחיל מאפס. חוסר מוכנות של אוגדת עזה לתמרון בעומק הזה. ואם כבר מדברים על מוכנות? אני מזכיר לכולם שחמאס הגיע עם אמבולנס ומנות דם מעזה לישראל. אמצעים מתקדמים לטיפול בפצועים. קשה לשמוע אבל זו האמת".

על בהירות המשימות והמשך הפעילות בשטח, אמרו הלוחמים: "נאמר לנו לצאת הביתה עם הנשקים והמדים ולהמתין להמשך. לא נראה שמשחררים אותנו בשבועות הקרובים. אנחנו מקווים שאת כל השיח בקשר מקליטים, כדי שביום שאחרי יבינו איך נראים הוויכוחים ברשת הקשר ועל מה. הדבר היחיד שנמשיך להתעקש עליו הוא הבהירות להמשך. אל תשאירו אותנו תלויים באוויר. יש לנו משפחה ועבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully