וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת החינוך על מצוקת הסטודנטים במילואים: "האקדמיה חטאה בחטא היוהרה"

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 13:18

בוועדת החינוך בכנסת קצין המילואים הראשי חשף כי הרבה ממשרתי המילואים מוצאים את עצמם מתוסכלים, "לא מצליחים להדביק את הפער, עיניין פרוץ". יו"ר ועדת החינוך קרא להגיע להסדר "ראשי האוניברסיטאות צריכים לשבת עם קצין מילואים ראשי ולהגיע להבנה"

הרמטכ״ל בתרגיל מילואים בצפון: הסבירות למלחמה בצפון גבוהה מבעבר"/דוצ

קצין מילואים ראשי, תא"ל בני בן ארי, השתתף היום (שני) בדיון ועדת החינוך בכנסת והתייחס למצוקת הסטודנטים המילואמיניקים: "אנחנו עם 220 חללים ו-1,700 פצועים במילואים. רבים מהם סטודנטים", אמר. "נעשו הרבה צעדים להתחשב בהם, אבל באיזשהו שלב כל זה נעצר, והמילואים המשיכו. מי שעשה 150 ימי מילואים במלחמה, אפשר לתת לו קצת יותר משתי נקודות זכות על מעורבות חברתית".

"אנחנו מבקשים סף שמחייב את כלל המוסדות. ולא מאפשר את חוסר היכולת של הסטודנט להבין מה מגיע לו ואם הוא מקבל", המשיך. "היום העניין הזה פרוץ לחלוטין. אנחנו נתקלים בהרבה סטודנטים מתוסכלים שלא מצליחים להדביק את הפער. אני לא חושב שיש פגיעה אקדמית, אין כוונה להגיד לכם כמה ללמד ומה ללמד".

פתיחת שנת הלימודים באוניברסיטת תל אביב 31 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
מי שעשה 150 ימי מילואים במלחמה, אפשר לתת לו קצת יותר משתי נקודות זכות על מעורבות חברתית. פתיחת שנת הלימודים באוניברסיטת תל אביב/ראובן קסטרו

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יוסף טייב, הסכים איתו והוסיף, "האקדמיה בישראל חטאה בחטא היוהרה, והגיע הזמן לשנות את זה. אני קורא לוועד ראשי האוניברסיטאות לשבת עם קצין מילואים ראשי ולהגיע להבנה על הקלות למילואימניקים. אין לנו עניין להתערב בחופש האקדמי ולהביא לחקיקה. אבל לא אהיה מוכן שאנשי מילואים שהולכים למסור את נפשם יצטרכו להכריע בין שמירה על הביטחון של המדינה לבין הלימודים שלהם. מה שיהיה מקובל על הקמל"ר - מקובל עלי", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully