וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כן, צריך לעצור את המלחמה

שמעון שבס

עודכן לאחרונה: 28.5.2024 / 14:03

ראש הממשלה ושרי הקבינט, מפקדי צה"ל ובכירי שב"כ - נכשלו. האסון הנורא ביותר, שאנחנו עוד בעיצומו, רשום על שמם והוא באחריותם. הם צריכים ללכת הביתה ומייד. רק בלעדיהם נוכל להוציא לדרך תוכנית בת ארבעה שלבים, שתאפשר לנו להתחיל הכל מחדש

"תסתכלו להן בעיניים": כך נחטפו התצפיתניות ב-7 באוקטובר/מערכת וואלה

אין דרך אחרת להביט על המציאות. ראש הממשלה ושרי הקבינט, מפקדי צה"ל וראשי שב"כ - נכשלו. האסון הנורא ביותר, שאנחנו עוד בעיצומו, רשום על שמם והוא באחריותם.
כלום לא יעזור. הם לא היו יכולים, ועדיין אינם יכולים, לנהל את המערכה הזו ואת עסקת החטופים, כשאשמה חריפה וכבדה כל כך מונחת על כתפיהם. זה לא אפשרי, גם לא עבור אלה שעושים את תפקידם ממניעים חיוביים, כמו רצון לנצח ורצון להחזיר לעצמם ולנו את הצבע ללחיים. החיילים והקצינים בדרגי הלחימה השונים עושים את תפקידם - בסדיר, בקבע ובמילואים, נלחמים עבורנו. אבל מעליהם - אין יד מכוונת, אין, מנהיגות, אין אחריות, אין אסטרטגיה ומטרות ברורות.

סרטון ההמרדה נגד שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל הלוי. 25 במאי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
השתיקה של ראש הממשלה מול המקרה החמור צורמת במיוחד. סרטון ההמרדה נגד הרמטכ"ל ושר הביטחון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בשבוע האחרון חבטו בנו כמה אירועים קשים, שזעזעו את כל תושבי מדינת ישראל. הראשון היה הסרטון שבו נראו בנותינו, חיילות צעירות, פצועות חבולות ומדממות, עומדות בגבורה בהשפלה נוראה מול עשרות מחבלים שאנסו ורצחו את חברותיהן מול עיניהן. במשך שעות ארוכות שום חייל או כלי מלחמה אחר לא הופיעו לעזרתן. הצבא נעלם, לא היה קיים. אם היינו זקוקים לעדות נוספת לכישלון ב-7 באוקטובר, קיבלנו אותה ובגדול.

האירוע השני התפרסם בשבת האחרונה, כשאדם שהציג את עצמו כחייל מילואים בעזה קרא למרד נגד הרמטכ"ל ושר הביטחון. אם זה היה מעשה בודד של מופרע, מילא; אבל הסרטון קיבל חיזוק והופץ בידי עיתונאים דוגמת ינון מגל וכן בידי בנו של ראש הממשלה, ששתיקתו בנוגע למקרה צורמת במיוחד.

ואז, כאילו לא היה די בכל זה, בצהרי יום ראשון - אחרי שמונה חודשי לחימה - הגיע אירוע שלישי, בדמות עשרות רקטות לעבר גוש דן והשרון.

עוד בוואלה!

איבדנו את הגליל, זה כבר ברור. אבל לא רק נתניהו אשם

לכתבה המלאה
שיגור רקטות מאיזור מעבר רפיח, 26 במאי 2024. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
כאילו כל השאר לא הספיק, גוש דן נקלע שוב לטווח הרקטות. שיגור רקטות סמוך למעבר רפיח/עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אין שום דרך לגשר על תהום הענק שבין מצב העם לבין ראשי המדינה. מספיק להביט באימהותיהן של החטופות מנחל עוז, חיילות בנות 19 בלבד; לשמוע את חברי הקיבוצים, ואת תושבי שדרות ואופקים, ולדמוע איתם; לראות ולפגוש את עקורי הצפון; לדעת שנשים, זקנים וצעירים נמצאים בשבי חמאס, ולהבין שאין יכולת להביא לשחרורם המיידי ובכל מחיר - הראש מסתחרר. מחדלי הממשלה והצבא מעוררים תדהמה. כל האחראים צריכים ללכת הביתה ומייד. חייבים ללכת לבחירות ולשנות את הכללים בתוך 30 ימים, כמו בבריטניה ובמדינות אחרות, ובינתיים צריכות להתקבל החלטות קשות:

  • להפסיק את הלחימה, בתנאי שכל החטופים יחזרו הביתה - חיים ומתים.
  • להביא להסכם בצפון, הכולל הקמת רצועת ביטחון וקיום החלטת האו"ם מ-2006.
  • לצאת מעזה עם רצועת ביטחון ליישובי העוטף.
  • להצטרף ליוזמה האמריקנית עם ערב הסעודית - החלטה שתשנה את מצבה האסטרטגי של המדינה.
הפגנת משפחות החטופים למען השבת החטופים 25 במאי 2024. פאולינה פטימר, אתר רשמי
להחזיר הביתה את כולם, אין דרך אחרת. הפגנה של משפחות החטופים בתל אביב/אתר רשמי, פאולינה פטימר

אם חפצי חיים אנחנו, אין ברירה אחרת. צמרת המדינה ומערכת הביטחון חייבים לסיים את תפקידם לאלתר.

הכותב הוא איש עסקים ויועץ פוליטי, כיהן כמנכ"ל משרד רה"מ בכהונתו השנייה של ראש הממשלה יצחק רבין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully