וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומך במהפכה המשפטית ומתנגד להפגנות נגד הממשלה: החשוד שמאחורי סרטון ההמרדה

עודכן לאחרונה: 26.5.2024 / 9:47

חייל המילואים לכאורה פרסם בעבר פוסטים התומכים בחקיקה של הממשלה לתיקון מערכת המשפט, וכאלה המתנגדים להפגנות הקוראות ללכת לבחירות. צה"ל איתר את החשוד והעביר את פרטיו למשטרה הצבאית החוקרת, אך הוא טרם נחקר

חיילי מילואים מאיימים על שר הביטחון והרמטכ"ל במרד. 25 במאי 2024/תיעוד מתוך רשתות חברתיות לפי סעיף 27 א'

האדם שעל פי החשד הופיע בסרטון ההמרדה שפורסם אמש, חייל מילואים לכאורה, פרסם בעבר פוסטים בעד המהפכה המשפטית, התנגד להנחיות של גלנט בניהול המלחמה - ויצא נגד ההפגנות נגד הממשלה. כמו כן, הוא הביע את תמיכה בלתי מסויגת בראש הממשלה בנימין נתניהו ובפעולה נרחבת ברפיח.

הלילה (ראשון) צה"ל איתר את החשוד בהפצת סרטון ההמרדה והעביר את פרטיו למשטרה הצבאית החוקרת שפתחה בבדיקה האם הוא האדם שמתועד בסרטון. כמו כן, היא צפויה לזמן אותו לחקירה. לפי ההערכה הסרטון צולם במבנה בעזה, עליו רוססו כתובות גרפיטי של תנועת "כך" וכן הכתובת "כהנא". בין היתר החייל מצהיר כי לא יעניק את המפתחות לרצועה לרשות הפלסטינית, חמאס, פת"ח או כל גורם ערבי.

הנואם קרא לשר הביטחון יואב גלנט להתפטר. "אתה לא יכול להיות שר ביטחון", אמר. "אתה לא יכול לנצח את המלחמה. אתה לא יכול לפקד עלינו. והנה אני מודיע לך - אם אנחנו לא נלך עד הניצחון, מאה אלף חיילי מילואים יישארו על הגדר. לא נזוז מהגדר. אנחנו נקרא לתושבי מדינת ישראל להגיע לעזה תחת אבטחה של הצבא שלנו. אנחנו נקשיב למנהיג אחד. זה לא שר הביטחון, זה לא הרמטכ"ל - זה רק לראש הממשלה".

תיעוד מתוך הסרטון בו חיילי מילואים מאיימים על שר הביטחון והרמטכ"ל במרד. 25 במאי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד מתוך הסרטון בו חיילי מילואים מאיימים על שר הביטחון והרמטכ"ל במרד. 25 במאי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לשכת ראש הממשלה הגיבה אמש לסרטון: "ראש הממשלה הזהיר פעמים רבות מפני הסכנות שבתופעת הסרבנות והגישה המתירנית כלפיה. ראש הממשלה עקבי בעמדתו זו, הוא דוחה על הסף כל גילוי של סרבנות מצד כלשהו, ומצפה מכל המערכות לטפל בהם באופן שוויוני".

תגובת דובר צה"ל: "ההתנהגות המתועדת בסרטון היא הפרה חמורה של פקודות צה"ל וערכי צה"ל, ומהווה חשד לעבירות פליליות. בגין האירוע הורתה הפרקליטה הצבאית הראשית על פתיחת חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת. במקביל לחקירה, לנוכח חומרת האירוע, הרמטכ"ל הנחה על קיום שיח פיקודי מיידי בכל הרמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully