וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילואימניק איים על שר הביטחון והרמטכ"ל במרד: "נראה לך איך יהודים אמיתיים מנצחים"

עודכן לאחרונה: 25.5.2024 / 13:00

בסרטון המטריד שהופץ ברשתות החברתיות נראה לוחם רעול פנים במבנה בעזה, כשמאחוריו גרפיטי של תנועת "כך" וכך כתובת "כהנא". הנואם קרא להתפטרות גלנט: "אתה לא יכול לנצח את המלחמה או לפקד עלינו". דובר צה"ל: "מדובר בהפרה של פקודות צה"ל וחשד לעבירות פליליות"

חיילי מילואים מאיימים על שר הביטחון והרמטכ"ל במרד. 25 במאי 2024/תיעוד מתוך רשתות חברתיות לפי סעיף 27 א'

סרטון מטריד במיוחד מופץ ברשתות החברתיות בו נראה חייל מילואים רעול פנים וחמוש בנשק - מאיים על הרמטכ"ל הרצי הלוי ושר הביטחון יואב גלנט במרד. לפי ההערכה הסרטון צולם במבנה בעזה, עליו רוססו כתובות גרפיטי של תנועת "כך" וכן הכתובת "כהנא". בין היתר החייל מצהיר כי לא יעניק את המפתחות לרצועה לרשות הפלסטינית, חמאס, פת"ח או כל גורם ערבי.

הנואם קרא לשר הביטחון יואב גלנט להתפטר. "אתה לא יכול להיות שר ביטחון", אמר. "אתה לא יכול לנצח את המלחמה. אתה לא יכול לפקד עלינו. והנה אני מודיע לך - אם אנחנו לא נלך עד הניצחון, מאה אלף חיילי מילואים יישארו על הגדר. לא נזוז מהגדר. אנחנו נקרא לתושבי מדינת ישראל להגיע לעזה תחת אבטחה של הצבא שלנו. אנחנו נקשיב למנהיג אחד. זה לא שר הביטחון, זה לא הרמטכ"ל - זה רק לראש הממשלה".

תיעוד מתוך הסרטון בו חיילי מילואים מאיימים על שר הביטחון והרמטכ"ל במרד. 25 במאי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
החייל שאיים על גלנט והלוי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"תחשבו למי אתם מתכננים לתת את המפתחות - אנחנו רוצים ניצחון", המשיך. "האחים שלנו לא נרצחו סתם, לא נאנסו סתם ולא נשחטו במיטות סתם. רוצים ניצחון רוצים הכרעה רוצים לפרק את כל מי שנשאר פה. כל מי שחגג ששחטו אותנו. את כל הילדים הקטנים שדרכו על ראשים של האחים שלנו החיילים כשהם דרכו על אדמת עזה. את כל אלה אנחנו רוצים להרוג. אף אחד לא יישאר חי. מי שפגע בעם ישראל מי שפגע באחים שלנו היהודים, הדרוזים והבדואים - אנחנו רוצים להשמיד אותו".

בהמשך פנה החייל לגלנט וקרא לו להתפטר. "אתה אדון גלנט לא יכול לעשות את זה", הצהיר. "הנה אני מודיע לך או שתשנה את התקליט שלך או תחליף את התקליט ותבין שאנחנו רוצים לנצח. או שנלך רק עם ראש הממשלה. רק מי שיחליט שאנחנו צרכים לנצח אחריו אנחנו נלך. הנה אני אומר לך אתם רציתם הפיכה צבאית, אנחנו חיילי המילואים שלא יכולים לחזור הביתה אנחנו נראה לכם מה זאת הכרעה, מה זה ניצחון אנחנו נראה לכם איך יהודיים אמיצים מנצחים".

בחודשים האחרונים תועדו חיילי צה"ל במקרים שונים ברחבי רצועת עזה במקרים חריגים, שנויים במחלוקת הכוללים התבטאויות פוליטית, שבירת ציוד והרס רכוש פלסטיני ברצועת עזה, שירה תוך שימוש במילים אלימות או פעולות שנוגדות את פקודות וערכי צה"ל. חלק מהסרטונים, הפכו להיות חומר בידי מבקרי המדיניות הישראלית בחו"ל. הסרטון הובא לידיעת המפקדים בצה"ל שהחלו בבירור זהות החייל המצולם.

sheen-shitof

הכל מתחיל באבחון

בשורה לסובלים ממיגרנות: ככה תוכלו לחזור לחיים נורמליים

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מדובר צה"ל נמסר

"ההתנהגות המתועדת בסרטון היא הפרה חמורה של פקודות צה"ל וערכי צה"ל, ומהווה חשד לעבירות פליליות. בגין האירוע הורתה הפרקליטה הצבאית הראשית על פתיחת חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת. במקביל לחקירה, לנוכח חומרת האירוע, הרמטכ"ל הנחה על קיום שיח פיקודי מיידי בכל הרמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully