וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקומבינה של השר פרוש: כך סידר לאשתו וילדיו להגיע להילולה במירון

עודכן לאחרונה: 28.5.2024 / 9:39

למרות ההכרזה על מתחם הקבר כשטח צבאי סגור, ואף ששמותיהם לא נכללו ברשימת ההיתרים: השר ומשפחתו השתתפו בהילולה. בלשכת השר לא הכחישו, אך השמיעו תירוץ מקורי: "אשת השר סייעה לו בצרכיו האישיים, הילדים שימשו נהגים באישור מינהל הרכב"

מאות חרדים עלו להר מירון בניגוד לחוק, 26 במאי 2024/דוברות משטרת ישראל

אשתו וילדיו של השר מאיר פרוש, האחראי על ההילולה של רבי שמעון בר יוחאי, נכחו בסוף השבוע בהר מירון - זאת, אף שהמקום ומתחם הקבר הוכרזו כשטח צבאי סגור, ושמותיהם לא נכללו ברשימת האנשים שקיבלו אישור שהייה כנדרש. כך נודע לוואלה. בלשכת השר לא הכחישו בתגובה את נוכחותם במקום, אך טענו כי אשת השר סייעה לו "בצרכיו האישיים", ושני בניו שימשו כנהגי השר בזמן ההילולה, על פי אישור ממינהל הרכב.

על פי עדי ראייה, אשתו של השר רחל, בתו ושני בניו - נחום, וישראל, שכיהן בעבר כראש עיריית אלעד - נראו במושב במהלך סוף השבוע האחרון. הם הגיעו למקום אף שמפקד פיקוד העורף הכריז על האזור "שטח צבאי סגור, והשהייה אושרה רק לבעלי אישורים מיוחדים שניתנו מכוח החוק שאושר בשבוע שעבר בכנסת עבור מעגל מצומצם של משתתפים.

בהילולה במירון משתתפים בכל שנה יותר מ-200 אלף איש. אלא שהמצב הביטחוני המתוח בצפון הארץ, האזעקות ונפילות הטילים באזור הר מירון אילצו את הממשלה לבטל את ההילולה ההמונית. בד בבד, בצד האיסורים, שלוש הדלקות מצומצמות של מנהיגים רוחניים בולטים מהציבור החרדי-חסידי, הספרדי והציונות הדתית.

מאיר פרוש. יונתן זינדל, פלאש 90
היה מעורב עמוקות בחוק שהעניק אישורי שהייה חריגים. השר פרוש/פלאש 90, יונתן זינדל

למרות זאת, השר פרוש העניק מכוח החוק, שבגיבושו היה מעורב באופן אינטנסיבי, אישורי שהייה למאות משתתפים - ובהם אדמו"רים ורבנים, מקורביהם, עסקנים חרדים, נציגי משפחות אסון מירון, תושבי מירון ואחרים. פרסום הרשימה עוררה ביקורת ציבורית רחבה נגד פרוש, גם בתוך הציבור החרדי.

בשבוע שעבר, לאחר פניית וואלה, טענו אנשיו של פרוש כי הסיכוי לנוכחות גדולה של בעלי היתרים הוא נמוך ביותר, אף שנטען בפניהם כי החוק יאפשר שהייה של לפחות 30 איש בכל זמן נתון - ובסך הכל, יתיר שהייה של יותר מ-1,000 משתתפים לכל אורך ההילולה.

בשל מתן היתרי שהייה רבים, מאות חרדים הסתננו למושב והתעמתו עם כוחות המשטרה, ונרשמו כמה מקרי אלימות נגד שוטרים ואזרחים. באחת התקריות, שעוררה סערה, שוטר מג"ב הטיח בחוזקה אדם מבוגר ברצפה וגרם לפציעתו. תקרית זו גררה גינויים רבים במערכת הפוליטית וחקירה במח"ש נגד השוטר, שהושעה מפעילות עד לתום הבירור בעניינו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
האדמו"ר מבאיאן מדליק מדורה בהילולת ל"ג בעומר, מירון, 26 במאי 2024. דוד כהן, פלאש 90
רשימת ההיתרים הארוכה עוררה ביקורת גם בקרב הציבור החרדי. אחת ההדלקות במירון/פלאש 90, דוד כהן
כוחות ביטחון בהילולת ל"ג בעומר, מירון, 26 במאי 2024. דוד כהן, פלאש 90
משתתפים רבים הסתננו פנימה והתעמתו עם המשטרה. כוחות ביטחון בהילולה/פלאש 90, דוד כהן

מלשכתו של השר פרוש נמסר: "על פי החוק להסדרת אירוע הילולת רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון, לא הוטלה מגבלת שהייה על מי שנדרש להגיע למתחם מירון, לשם עבודתו, ולהיות נוכח במתחם מירון, במתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי או במתחם בני עקיבא. לצורך מימוש אחריותו בניהול ההילולה במירון, השר נעזר בצוותו ובעלי תפקידים נוספים במשרד".


עוד נמסר מלשכת השר כי הוא שהה במושב מירון כמה ימים טרם ההילולה, וכי "לצורך כך הוא נצרך להיעזר באשתו שסייעה לו בצרכיו האישיים. בניו של השר, ישראל ונחום, משמשים כנהגי השר בהילולה בל"ג בעומר מסביב לשעון, החל משנת 2016 וכן בימי חול המועד. בני השר נרשמו וקיבלו אישור מימנהל הרכב כמורשים לנהוג ברכב הממשלתי. מתוקף תפקידו, השר ניהל את האירוע מסביב לשעון ונדרש לנהגים במשמרת שיהיו לצידו. נהג השר הקבוע, מר ישראל ורטהיימר, אייש את החפ"ק האחוד של המשרד והמשטרה, תפקיד שאותו הוא מבצע שנים רבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully