וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בין שוטרים לחרדים בהר מירון: לוחם מג"ב תועד דוחף אדם מבוגר ומפילו לרצפה

עודכן לאחרונה: 26.5.2024 / 21:18

מאות חרדים הגיעו במהלך היום לקברו של רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון, זאת למרות שהמקום הוכרז כשטח צבאי סגור. במקום נרשמו עימותים עם כוחות המשטרה. "דרשתי מהמשטרה דין וחשבון לגבי מקרי אלימות שבו שוטר פגע בצורה קשה באדם מבוגר ושוטר אחר ירה באוויר", מסר בן גביר

עימותים בהר מירון/ללא קרדיט

מאות חרדים הגיעו היום (ראשון) לקברו של רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון, זאת למרות שהמקום הוכרז כשטח צבאי סגור. במהלך היום נרשמו עימותים עם כוחות משטרה ומג"ב שהיו במקום ופעלו לפזר את המתפללים שהגיעו למרות האיסור. בתיעוד שהופץ בשעה האחרונה ברשתות נראה שוטר מג"ב דוחף ללא סיבה אדם מבוגר שנופל על הכביש וכך גורם לפציעתו. כמו כן, באירוע נוסף, שוטר התעמת עם מתפרעים וביצע ירי באוויר.

במח"ש הודיעו כי פתחו בבדיקה אירוע הדחיפה.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הודיע כי שוחח הערב עם מפקד מג"ב, ניצב בריק יצחק. השניים סיכמו כי השוטרים שהיו מעורבים באירועים החריגים יושעו עד לסיום הבירור.

מטעמו של בן גביר נמסר: "דרשתי מהמשטרה דין וחשבון לגבי מקרי אלימות שבו שוטר פגע בצורה קשה באדם מבוגר בהר מירון ושוטר אחר ירה באוויר. אני מגנה בכל תוקף מקרי אלימות של שוטרים נגד אזרחים. במהלך כל היום הענקתי גיבוי מלא לשוטרים, ללוחמי מג"ב וכוחות הביטחון שעשו הכל כדי לשמור על הר מירון מפני סכנת נפשות של ממש. אבל אין מנוס כשיש תיעודים חריגים כשמדובר באלימות בחסרי ישע, מבוגרים ונשים, לגנות ולדרוש מהמשטרה לקבל עליהם דין וחשבון".

כוחות ביטחון בהילולת ל"ג בעומר, מירון, 26 במאי 2024. דוד כהן, פלאש 90
כוחות ביטחון בהילולת ל"ג בעומר, מירון, 26 במאי 2024/פלאש 90, דוד כהן

בדוברות המשטרה מסרו: "בהמשך לסרטון בו נראה לוחם מג"ב במילואים דוחף אדם מבוגר במירון - נבהיר כי אנו רואים בחומרה את ההתנהלות ובהתאם הלוחם הורחק מיידית מפעילות מבצעית עד לבירור האירוע".

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הגיב: :‏התיעוד הזה בלתי נסבל. פשע שלא ייסלח. משטרת ישראל חייבת להודיע עוד היום שהיא מדיחה לאלתר את שוטר המג"ב מתפקידו ולהעמידו לדין".

גם שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "‏התיעוד המזעזע של שוטר משליך באכזריות על הריצפה יהודי חרדי מבוגר במירון חייב להוביל לבדיקה וטיפול מיידי של האירוע ולא משנה מהן הנסיבות שהובילו לכך. למרות שהעלייה להר נאסרה בחוק ומחובתם של הרשויות לאוכפו, שום דבר לא מצדיק התנהגות אלימה שכזאת".

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
האדמו"ר מבאיאן מדליק מדורה בהילולת ל"ג בעומר, מירון, 26 במאי 2024. דוד כהן, פלאש 90
האדמו"ר מבאיאן מדליק מדורה בהילולת ל"ג בעומר, מירון, 26 במאי 2024/פלאש 90, דוד כהן

שר הדתות, מיכאל מלכיאלי, הגיב: "מראה לא נתפס שאין כל דרך לעבור עליו לסדר היום, ימוצא הדין לאלתר עם הפורעים. אין אפשרות לדלג את הפשע הזה". גם יו"ר וועדת הבריאות, ח"כ יוני משריקי, מסר: "אין ולא תהיה שום הצדקה לסיכון חייו של קשיש חסר ישע והטחתו על הארץ באכזריות ובחוסר חמלה. אני קורא למח"ש ולמג"ב לחקור את האירוע ולמצות עד תום הליכים את הדין עם המעורבים".

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ ארז מלול, פנה למפקד מג"ב יצחק בריק ולמח"ש: "יש להשהות לאלתר את שוטר מג"ב שהטיח את ראשו של היהודי הקשיש בן 80 בסמוך לציון במירון. מדובר במראות קשים, שבמידה והיו מתרחשים בהפגנות קפלן, השוטר היה נזרק עוד באותו היום מהמשטרה. בד בבד, בהזדמנות זאת צריך לומר, אלימות כנגד שוטרים, היא דבר שראוי לגינוי".

משר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, נמסר: "המראה המזעזע של שוטר מג"ב מפיל ארצה באלימות בוטה יהודי מבוגר או שוטר נוסף שיורה באוויר באירוע אזרחי צובטת לב כל אחד ולא מתקבלת על הדעת. אני דורש להדיח באופן מיידי את השוטרים האלימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully