וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברהם קרויזר, שהוטח ע"י לוחם מג"ב במירון: "אם השוטר יתנצל, אסלח לו על האירוע האלים"

עודכן לאחרונה: 27.5.2024 / 17:29

הקורבן שיחזר את התקרית הקשה ואמר כי "התחלתי ללכת החוצה ממתחם ההר, כשלפתע הוא דחף אותי לכביש. כל הפנים כאבו לי ונזקקתי לתפרים". בתוך כך, האירוע החריג זכה לביקורת רבה, והשר לביטחון לאומי בן גביר שוחח עם מפקד משמר הגבול, שהחליט כי הלוחם יושעה עד לסיום הבירור

"אם השוטר יחזור בתשובה, אסלח לו": המותקף בהילולה במירון משחזר/שימוש על פי סעיף בתיעוד ברשתות חברתיות 27א

אברהם קרויזר, שהוטח אתמול (ראשון) על הכביש ע"י שוטר מג"ב, במהלך ההילולה במירון, שחזר היום את האירוע. בראיון ליאיר לוי "בחדרי חרדים" אמר כי אם השוטר "יחזור בתשובה ולא יחזור שוב על הדברים האלו" - הוא יסלח לו על האירוע האלים.

עוד סיפר כי "הייתי שם (במירון) לראות אם יפתחו את המחסום או לא. בנתיים ישבתי בצד וקראתי פרקי תהילים. חשבתי שאולי בהמשך יפתחו לי את המחסום למעבר, כי כמה רגעים קודם לכן ראיתי אדם זקן שמלווה בשני ילדיו ואפשרו לו".

"משום שגם אני מבוגר, הנחתי שמן הסתם שיתנו לי אבל השוטרים אמרו לי שלא מאפשרים לעבור אז עשיתי את דרכי חזרה למקום בצד שבו הייתי קודם", הוסיף קרויזר.

אברהם קרויזר, שהוטח בידי שוטר בהילולה במירון. חיים גולדברג, פלאש 90
"כל הפנים כאבו לי ונזקקתי לתפרים:". אברהם קרויזר/פלאש 90, חיים גולדברג

"תוך כדי שאני עושה את דרכי חזרה, השוטר רץ אחרי ותוך כדי ריצה הוא צועק לי שהוא לא מאפשר לי לחזור למקומי, ותוך כדי ריצה הוא דחף אותי בחוזקה ונפלתי על הפנים. כל הפנים כאבו ועשו לי תפרים בבית חולים", הוסיף קרויזר.

מטעמו של איתמר בן גביר נמסר כי "דרשתי מהמשטרה דין וחשבון לגבי מקרי אלימות שבו שוטר פגע בצורה קשה באדם מבוגר בהר מירון ושוטר אחר ירה באוויר. אני מגנה בכל תוקף מקרי אלימות של שוטרים נגד אזרחים. במהלך כל היום הענקתי גיבוי מלא לשוטרים, ללוחמי מג"ב וכוחות הביטחון שעשו הכל כדי לשמור על הר מירון מפני סכנת נפשות של ממש. אבל אין מנוס כשיש תיעודים חריגים - לקבל עליהם דין וחשבון".

העימותים אמש החלו כשמאות חרדים הגיעו לקברו של רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון, זאת למרות שהמקום הוכרז כשטח צבאי סגור. במהלך האירוע נרשמו עימותים עם כוחות משטרה ומג"ב שהיו במקום הפעלו לפזר את המתפללים שהגיעו למרות האיסור. בנוסף לאירוע של קרויזר, שוטר אחר התעמת עם מתפרעים וביצע ירי באוויר.

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
מאות חרדים עלו להר מירון בניגוד לחוק, 26 במאי 2024. דוברות משטרת ישראל
"מאות חרדים הגיעו למקום על אף האיסור". העימותים בהר מירון/דוברות משטרת ישראל

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל רואה בחומרה את ההתנהלות ובהתאם הלוחם באירוע המדובר הורחק מפעילות מבצעית וזאת עד לבירור הנסיבות והפרטים. יודגש, כי במהלך פעילות המשטרה לאבטחת מתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי במירון, אלפי אנשים הגיעו לאזור מתחם הקבר תוך שהם מפרים את צו אלוף פיקוד העורף ואת החוק, התעמתו עם שוטרים וגרמו נזקים לרכוש שהוצב במקום לשם שמירה על בטחונם. במהלך האירועים 41 שוטרים נפצעו ממוטות ברזל, אבנים, זכוכיות וחפצים שונים שהושלכו לעברם".

עוד הוסיפו כי "משטרת ישראל תמשיך לפעול ללא משוא פנים ותפעל נגד הפרות סדר מכל סוג העלולות לסכן את שלום הציבור ובטחונו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully