וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישל ניסנבאום, החטוף שגופתו הושבה מעזה, הובא למנוחות: "תנוח, עכשיו אתה בבית"

עודכן לאחרונה: 26.5.2024 / 12:22

מאות חברים ובני משפחה הגיעו לבית העלמין באשקלון ללוות את ניסנבאום, שנרצח ב-7 באוקטובר וגופתו חולצה מעזה, בדרכו האחרונה. "מהשנייה שהמחבלים נגעו בנייד שלך, ידעתי שהחיים שלנו לא יחזרו להיות מה שהיו", אמרה בתו חן. "הילדים יגדלו ויזכרו איזה סבא גיבור אתה"

מישל שגופתו הוחזרה מעזה הובא למנוחות: "עזרת לכולם, כמו תמיד"/מערכת וואלה

מאות חברים ובני משפחה הגיעו היום (ראשון) לבית העלמין באשקלון ללוות את מישל ניסנבאום, שנרצח במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר וגופתו חולצה מעזה, בדרכו האחרונה. גופתו של מישל הוחזרה כאמור במבצע של צה"ל מרצועת עזה לפני מספר ימים. חן הבת ספדה לו ואמרה: "מהשנייה שהמחבלים נגעו בנייד שלך, ידעתי שהחיים שלנו לא יחזרו להיות מה שהיו. בשישי האחרון הגיעה הבשורה, אני עומדת כאן ומבקשת סליחה שלא הזהרתי אותך, סליחה לא החזרתי אותך קודם. בשבעה החודשים האחרונים עשיתי הכל כדי שכולם יכירו אותך, מבטיחה שנמשיך להסב לך גאווה גדולה.

"הילדים יגדלו ויזכרו איזה סבא גיבור אתה. זה שלא פחד ממחבלים והציל אנשים בדרך, ובזכותך הם חיים כאן איתנו. ושלא ויתר עד שנשאר לו הכוח להילחם. מבטיחה להנחיל בהם את אהבת הארץ שהייתה בך. אהבת האדמה, ערך הרעות והחברות שהיו בולטים אצלך. אני אוהבת אותך ונורא מתגעגעת. תנוח, עכשיו אתה בבית".

מישל ניסנבאום. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מישל ניסנבאום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

איילה האחיינית אמרה: "אני מבקשת מממשלת ישראל לעשות הכל כדי להחזיר את החטופים הביתה. זה נגמר, המשכתי להתפלל, קיוויתי שלא סבלת. אני רוצה להודות לחיילים הגיבורים שלנו שהשיבו אותך לאדמה שכל כך אהבת. היית בשבילי יותר מדוד, היית בשבילי כמו אחד גדול. אתה חסר לי כל כך. אתה כבר לא תהיה הראשון שמברך אותי ביום הולדת. פראי אדם תפסו אותך, אבל עזרת לכולם לפני, כמו תמיד".

ניסנבאום, אב לשתי בנות וסבא לשישה נכדים, נולד וגדל בברזיל ועלה לישראל בגיל 13. בבוקר 7 באוקטובר נסע לאזור רעים כדי לאסוף את נכדתו בת ה-4, ונחטף בדרך. כמו שני החטופים הנוספים שנמצאו, אוריון הרננדס וחנן יבלונקה, הוא נחטף מצומת מפלסים. לפי עדויות, הוא הספיק לפני כן להציל כמה אנשים ממתקפת הטרור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הלווית מישל ניסנבאום, אשקלון, 26 במאי 2024. יניר יגנה
הלווית מישל ניסנבאום, אשקלון, 26 במאי 2024/יניר יגנה

בתוך כך, מאוחר יותר היום יובא לקבורה חנן יבלונקה, שגופתו הוחזרה משבי חמאס ביום שישי האחרון במבצע חילוץ הגופות. משפחתו של חנן ביקשה לקיים את מסע הלוויה שלו כמפגן תמיכה למען החזרת כלל החטופים. מסע הלוויה הרגלי יארך כ-40 דקות, ויתבצע לבקשת המשפחה באופן שקט ומכבד. הוא יחל בבית הוריו של חנן, ברחוב יוכבד בת מרים 23 ת''א ויסתיים בבית העלמין קריית שאול, שם תתקיים הלוויה.

חנן יבלונקה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חנן יבלונקה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אמש פרסם דובר צה"ל תיעוד ופרטים חדשים על המבצע לחילוץ גופותיהם של החטופים חנן יבלונקה, מישל ניסנבאום ואוריון הרננדז ביום חמישי. בהודעה נאמר שכחלק מהלחימה של כוחות אוגדה 98 במרחב ג'באליה, לוחמי גדוד 75 חיסלו מחבל שככל הנראה שימש כתצפיתן על האזור שבו הוחזקו הגופות. הכוחות פשטו עליו, ואיתרו את מיקום הגופות. כעבור זמן קצר, לוחמי יחידת יהל"ם, שב"כ ולוחמים מיחידה מיוחדת באגף המודיעין נכנסו למרחב, איתרו את שלוש הגופות וחילצו אותן במבצע לילי מסובך.

בווידאו:תיעוד כוחות צה"ל במהלך המבצע הלילי לחילוץ הגופות מרצועת עזה/צילום: דו"צ

הגופות אותרו תוך הסתמכות על מידע מודיעני מדויק, שהתקבל ונותח במהלך הימים האחרונים במודיעין האוגדה, בשב"כ ובמפקדת השבויים והנעדרים באגף המודיעין. המבצעים לחילוץ הגופות הם חלק ממערכה מתוכננת ומנוהלת מעל ומתחת לקרקע שמובילה אוגדה 98 בג'באליה. את המאמץ המחקרי והאיסופי ניהלו במפקדת החטופים שבאגף המודיעין כתף אל כתף עם שב"כ ויחידות צה"ל. המאמץ נמשך כמה חודשים, וכלל איסוף מודיעיני וניתוח אינדיקציות מודיעיניות לכדי תמונה אחת. לאחר עבודת המודיעין המורכבת, המפקדה היתה בתקשורת רציפה והדוקה עם הכוחות המתמרנים, כדי להכווין אותם אל המיקום המדויק שהמודיעין והניתוח העלו.

כוחות צה"ל במבצע הלילי לחילוץ גופות החטופים מרצועת עזה. דובר צה"ל
כוחות צה"ל במבצע הלילי לחילוץ גופות החטופים מרצועת עזה/דובר צה"ל

מפקד חטיבה 7 אמר לאחר המבצע: "בפעולה משותפת של גדוד 75 מהחטיבה, ועם יהל"ם כמובן, הצלחנו להוציא במבצע מסובך שלוש גופות לשטח הארץ. כולם צריכים להיות גאים בעצמם, בעצמנו. זה חלק ממטרות המלחמה, להשיב גופה הביתה לקבר בישראל. אני גאה מאוד בפעולה של הכוחות פה וגאה מאוד בכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully