וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסלו מחבל ששימש תצפיתן ואיתרו את גופות החטופים: פרטים חדשים ממבצע החילוץ הלילי

עודכן לאחרונה: 25.5.2024 / 20:08

צה"ל מגלה הערב שלאחר קבלת מידע מודיעיני מדויק, לוחמי גדוד 75 פשטו על האזור שבו הוחזקו גופותיהם של חנן יבלונקה, מישל ניסנבאום ואוריון הרננדס. לאחר מכן נכנסו למרחב לוחמי יהל"ם, שב"כ ויחידה מיוחדת באגף מודיעין. מפקד חטיבה 7: "כולם צריכים להיות גאים"

בווידאו:תיעוד כוחות צה"ל במהלך המבצע הלילי לחילוץ הגופות מרצועת עזה/צילום: דו"צ

דובר צה"ל מפרסם הערב (שבת) תיעוד ופרטים חדשים על המבצע לחילוץ גופותיהם של החטופים חנן יבלונקה, מישל ניסנבאום ואוריון הרננדז ביום חמישי. בהודעת הדובר נאמר שכחלק מהלחימה של כוחות אוגדה 98 במרחב ג'באליה, לוחמי גדוד 75 חיסלו מחבל שככל הנראה שימש כתצפיתן על האזור שבו הוחזקו הגופות. הכוחות פשטו עליו, ואיתרו את מיקום הגופות.

כעבור זמן קצר, לוחמי יחידת יהל"ם, שב"כ ולוחמים מיחידה מיוחדת באגף המודיעין נכנסו למרחב, איתרו את שלוש הגופות וחילצו אותן במבצע לילי מסובך.

כוחות צה"ל במבצע הלילי לחילוץ גופות החטופים מרצועת עזה. דובר צה"ל
כוחות צה"ל במבצע הלילי לחילוץ גופות החטופים מרצועת עזה/דובר צה"ל

הגופות אותרו תוך הסתמכות על מידע מודיעני מדויק, שהתקבל ונותח במהלך הימים האחרונים במודיעין האוגדה, בשב"כ ובמפקדת השבויים והנעדרים באגף המודיעין. המבצעים לחילוץ הגופות הם חלק ממערכה מתוכננת ומנוהלת מעל ומתחת לקרקע שמובילה אוגדה 98 בג'באליה.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
אוריון הרננדז, חנן יבלונקה ומישל ניסנבאום שגופותיהם חולצו משבי חמאס. סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים, אתר רשמי
אוריון הרננדז, חנן יבלונקה ומישל ניסנבאום שגופותיהם חולצו משבי חמאס/אתר רשמי, סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים

את המאמץ המחקרי והאיסופי ניהלו במפקדת החטופים שבאגף המודיעין כתף אל כתף עם שב"כ ויחידות צה"ל. המאמץ נמשך כמה חודשים, וכלל איסוף מודיעיני וניתוח אינדיקציות מודיעיניות לכדי תמונה אחת. לאחר עבודת המודיעין המורכבת, המפקדה היתה בתקשורת רציפה והדוקה עם הכוחות המתמרנים, כדי להכווין אותם אל המיקום המדויק שהמודיעין והניתוח העלו.

מפקד חטיבה 7 אמר לאחר המבצע: "בפעולה משותפת של גדוד 75 מהחטיבה, ועם יהל"ם כמובן, הצלחנו להוציא במבצע מסובך שלוש גופות לשטח הארץ. כולם צריכים להיות גאים בעצמם, בעצמנו. זה חלק ממטרות המלחמה, להשיב גופה הביתה לקבר בישראל. אני גאה מאוד בפעולה של הכוחות פה וגאה מאוד בכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully