וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמל"ח העתיד? גלנט הנחה לפתח נשק מסוג שאף אחד לא מכיר ושאין כמוהו בעולם

עודכן לאחרונה: 12.5.2024 / 16:11

ברקע האיומים מצד ארה"ב לעצור משלוחי נשק והמתקפה ההיסטורית של איראן על העורף הישראלי, הנחה שר הביטחון את ראש מפא"ת לפתח נשק ייחודי כדי להילחם בצורה יעילה בארגוני הטרור שמאיימים על ישראל. מפא"ת עדכנו את שר הביטחון כי פיתוח מערכת הלייזר מתקדם מעל למצופה

דברי שר הביטחון לטייסים בתל נוף, 18 באפריל 2024/משרד הביטחון, שירה קינן

שר הביטחון יואב גלנט הנחה את ראש מפא"ת (המינהל למחקר פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) דני גולד בשיחה אישית, לפתח נשק מסוג שאף אחד לא מכיר ושכמותו אין בעולם, כדי להילחם בצורה יעילה נגד ארגוני טרור בהתאם לתרחישי הלחימה ברצועת עזה, שבהם מצליחים מחבלים להסתתר בחסות מבנים ומערכי תת-קרקע בתאי שטח נרחבים.

ההנחיה של גלנט מגיעה ברקע האיומים האמריקאים לעצור משלוחי נשק, והמתקפה ההיסטורית של איראן על העורף הישראלי באמצעות שיגור של מאות טילים וכלי טיס לא מאוישים.

איסמאיל הנייה, יחיא סינוואר, עלי ח'אמנאי, חסן נסראללה, חיילי צה"ל בעזה. צילום: רויטרס, שאטרסטוק, דובר צה"ל, עיבוד תמונה
גלנט הורה לפתח נשק שאין כמותו בעולם/עיבוד תמונה, צילום: רויטרס, שאטרסטוק, דובר צה"ל

מפא"ת עדכנו את שר הביטחון כי פיתוח מערכת הלייזר באוויר וביבשה מתקדם מעל למצופה. יש לציין, כי לא בוצע ניסוי יירוט בלייזר. ההערכה היא שהמערכת תבשיל בשנתיים הקרובות ליירט כלי טיס מנמיכי טוס, רקטות ופצמ"רים, ותהווה מערכת משלימה לכיפת ברזל.

גם פיתוח מערכת חץ 4 מתקדמת בהתאם לציפיות בשיתוף התעשיות הביטחוניות, וכבר עכשיו היא מעוררת עניין רב בארצות הברית ובקרב מדינות נוספות. זאת רקע ההצלחה של מערכת החץ בחודשים האחרונים נגד איומים ששוגרו מאיראן, עיראק ותימן. עוד אישר גלנט תקציב מיוחד למפא"ת להאיץ פיתוח של שבבים מתקדמים מאוד שישפרו את יכולות החישוב של אמצעי הלחימה השונים, וישפרו את הביצועים לרמת מעצמה בתחום המבוקש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נזק שנגרם לבסיס נבטים בעקבות מתקפת הטילים של איראן, 14 באפריל 2024. רויטרס
נזק שנגרם לבסיס נבטים בעקבות מתקפת הטילים של איראן, 14 באפריל 2024/רויטרס

בתוך כך, ניטש הוויכוח בין שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לגלנט על הכוונות לרכוש עוד שתי טייסות קרב מסוג F-35 ו-F-15. גלנט מבחינתו טוען כי ללא חתימה מהירה על העסקאות אליהן האמריקאים בשלים ומוכנים לקדם, ייכנס משרד הביטחון לסחרור מאחר ולא לאורך זמן יסכימו האמריקאים לשמור את המיקום של ישראל בפס הייצור, ויעבירו אותו לעסקאות שממתינות בתור.

מנגד טוענים בסביבתו הקרובה של סמוטריץ', שכל מה שצריך לעשות הוא להקים ועדה כדי ללמוד מלקחי העבר ולבקר את התהליכים שמבצעים צה"ל ומשרד הביטחון, ולכן אי הקמת הוועדה עליה סוכם בישיבת הממשלה היא זו שמעכבת את תהליך הרכש.

טייסת של מטוס ה"אדיר" (F35). חיל האויר, אתר רשמי
טייסת של מטוסי קרב F-35/אתר רשמי, חיל האויר

גורמי ביטחון מדגישים כי צה"ל חייב לגדול ונדרש לשפות אותו על רקע עלות יום לחימה ברצועת עזה, בגבול הצפוני ובזירות נוספות עליהן לא מדברים ביתר שאת. בהתאם לכך, טוענים הגורמים כי תקציב הביטחון חייב לגדול ומהר, וכל עיכוב בנושא הזה, כולל תקציבים עליהם החליטה הממשלה, וכבר הפכו למחלוקת פוליטית בין משרד הביטחון לאוצר, פוגעים בביטחון המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully