וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מייבאים, מתקשים לייצר: כך צה"ל גרם למצוקת אמל"ח אצל חמאס

עודכן לאחרונה: 12.5.2024 / 11:24

ארגון הטרור הפיץ בימים האחרונים סרטונים שבהם חשף מאמץ לייצור אמל"ח כמו רקטות ופצצות מרגמה. לפי מקורות בצה"ל, פס הייצור של ארגוני הטרור בעזה ספג מכות קשות - בדגש על אתרי הייצור הגדולים בתת הקרקע. צה"ל פתח במצוד אחרי כל מי שיש לו ידע במסגרות ועיסוק בחבלה

תיעוד מתקיפת משגרים שבהם היו רקטות מוכנות לשיגור למרכז הארץ/דובר צה"ל

חמאס הפיץ בימים האחרונים סרטונים שבהם הוא חושף מאמץ לחזור לייצור אמצעי לחימה כמו רקטות ופצצות מרגמה. מקורות בצה"ל טוענים כי פס הייצור של חמאס והג'יהאד האסלאמי-פלסטיני ספג מכות כואבות בדגש על אתרי הייצור הגדולים בתת קרקע, ובשבועות האחרונים מתבצע מצוד אחר כל מי שמתמחה במסגרות ויש לו עיסוק בחומרי חבלה. המקורות הדגישו שבניגוד לעבר, לחמאס אין יכולת לייבא מבחוץ חומרי גלם ולכן הוא במצוקה משמעותית.

לפי מקורות בצה"ל, ירי הרקטות לעבר באר-שבע בסוף השבוע בוצע ממחנות המרכז, אך מרבית שיגורי הרקטות בשבוע האחרון מבוצעים מהעיר רפיח. בצה"ל מעריכים כי ככל שיתקדם התמרון של אוגדה 162, כך ינסה חמאס לשגר רקטות לפני שצה"ל ישמיד אותם על הקרקע ולכן הימים הקרובים יהיו מתוחים.

רקטות שנמצאו על ידי צוות קרב חטיבה 460. דובר צה"ל
משגרי רקטות של חמאס שנמצאו ברצועת עזה/דובר צה"ל
קני שיגור ואמצעי לחימה שאותרו על ידי לוחמי חטיבת הנח"ל במרחב ג'באליה. דובר צה"ל
אמל"ח של חמאס שצה"ל איתר בעזה/דובר צה"ל

בצה"ל מעריכים כי הלחימה באזור הצפוני ברצועה תפגע בתשתיות קיימות של חמאס ובניסיונות לשקם תשתיות טרור. לדברי מקורות בצה"ל, "בחלק מהמקומות צה"ל לא תמרן קרקעית ולכן יש לחמאס כוחות מאורגנים שיודעים להוציא התקפה, שבהם צריך לטפל. גם אין 100% בשום תמרון ולכן חמאס מצליח לשקם מתחת להריסות בורות שיגור רקטות".

לפי הערכות בישראל, הפעולה בג'בליה תתרחב ותמשוך את מרבית תשומת הלב הבינלאומית, כשברקע הכריז מתאם פעולות הממשלה בשטחים על הקמת בית חולים שדה שמיני, בזמן שעוד ציבור פלסטיני עובר דרומה לאזור המחסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully