וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: ככל שצה"ל יתקדם ברפיח - חמאס ינסה לשגר יותר רקטות

עודכן לאחרונה: 12.5.2024 / 9:42

בצה"ל מעריכים כי ככל שיתקדם התמרון בדרום הרצועה - כך ינסה חמאס לשגר רקטות לפני שצה"ל ישמיד אותם על הקרקע, ולכן הימים הקרובים יהיו מתוחים. האמריקאים הצליחו לעצור את ההתקדמות של אוגדה 162 לעבר לב העיר רפיח, ובשלב זה הצבא מסתפק בפעילות בשכונות המזרחיות

אוגדה 162 בהובלת צוות הקרב החטיבתי של 401 ממשיכים לפעול במזרח רפיח/דובר צה"ל

בזמן שארה"ב מפעילה לחץ על ישראל להימנע מתמרון רחב היקף לעיר רפיח שבדרום רצועת עזה, פתח צה"ל בהתקפה רחבה מאוד על צפון הרצועה שכללה היקף חריג מאוד של תקיפות אוויריות נגד אתרי טרור בג'בליה ומחנות המרכז: דיר אל בלאח ונוסיראת. במשך שעות ארוכות נשמעו הדי הפיצוצים ברחבי הנגב כולו עד אשדוד.

מקורות בצה"ל אומרים כי אוגדה 162 מצליחה ביומיים האחרונים לרשום הישגים משמעותיים באזור דרום הרצועה, ביניהם איתור של מערכות מנהור שסייעו בהעברת פעילים בזרוע הצבאית של חמאס מאזור לאזור בזמן שצה"ל תקף מעל פני הקרקע. בשלב הזה האוגדה לא מתמרנת מערבית לציר טאנצ'ר (ציר סלאח א דין) בשל הנחיות הדרג המדיני והלחץ שמפעילים האמריקאים להימנע מתמרון לעיר רפיח, אך גם מבוצעות פעולות אוויריות וארטילריות נגד אתרי טרור ברחבי האזור.

פעילות כוחות צה"ל במזרח רפיח. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל בעזה/דובר צה"ל

לפי מקורות בצה"ל, ירי הרקטות לעבר באר-שבע בסוף השבוע בוצע ממחנות המרכז, אך מרבית שיגורי הרקטות בשבוע האחרון מבוצעים מהעיר רפיח. בצה"ל מעריכים כי ככל שיתקדם התמרון של אוגדה 162, כך ינסה חמאס לשגר רקטות לפני שצה"ל ישמיד אותם על הקרקע ולכן הימים הקרובים יהיו מתוחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יירוט של כיפת ברזל מעל אשקלון. רויטרס
בדרך לימים מתוחים. יירוטים של כיפת ברזל מעל שמי אשקלון (ארכיון)/רויטרס

בצה"ל מעריכים כי הלחימה באזור הצפוני ברצועה תפגע בתשתיות קיימות של חמאס ובניסיונות לשקם תשתיות טרור. לדברי מקורות בצה"ל, "בחלק מהמקומות צה"ל לא תמרן קרקעית ולכן יש לחמאס כוחות מאורגנים שיודעים להוציא התקפה, שבהם צריך לטפל. גם אין 100% בשום תמרון ולכן חמאס מצליח לשקם מתחת להריסות בורות שיגור רקטות".

אינפוגרפיקה של הנעת אוכולוסיה ממרחב ג'באליא למחסות במערב העיר עזה/דובר צה"ל

לפי הערכות בישראל, הפעולה בג'בליה תתרחב ותמשוך את מרבית תשומת הלב הבינלאומית, כשברקע הכריז מתאם פעולות הממשלה בשטחים על הקמת בית חולים שדה שמיני, בזמן שעוד ציבור פלסטיני עובר דרומה לאזור המחסות.

יצוין, כי בימים האחרונים החלו להישמע קולות ביקורתיים בתוך צה"ל כלפי הדרג המדיני שלא ממצה את ההישגים המבצעים של כוחות צה"ל ברצועת עזה כדי להשיג התקדמות מדינית. לפי הערכות בצה"ל ההישגים עלולים להישחק בזמן שהמו"מ עם חמאס לשחרור החטופים מקרטע ולא מצביע על כל התקדמות, ואין כוונות לקדם שליטה מחודשת במעבר רפיח על ידי גורם שהוא איננו חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully