וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ביידן הציע לישראל מידע על מיקומם של בכירי חמאס בתמורה לבלימת מבצע גדול ברפיח

עודכן לאחרונה: 12.5.2024 / 9:00

ההצעה הועברה לישראל בתקווה לשכנעה לצאת למבצע מצומצם וממוקד יותר בעיר שבדרום הרצועה - כך לפי דיווח בוושינגטון פוסט. עוד פורסם כי הממשל האמריקני הציע לסייע באספקת אלפי מקלטים ותשתיות בערי האוהלים שהקימה ישראל למפונים הפלסטינים

ראש הממשלה נתניהו: "ניכנס לרפיח ונחסל את גדודי החמאס שם - עם עסקה או בלי עסקה"/איתי בית-און /לע"מ

ממשל ביידן הציע לישראל מידע מודיעיני בתמורה לבלימת פעולה גדולה ברפיח - כך פורסם היום (ראשון) בוושינגטון פוסט. לפי הדיווח, שנמסר מארבעה מקורות המעורים בהצעה, המידע הרגיש כולל את מיקומם של מנהיגי חמאס ומיקומן של מנהרות נוספות של הארגון.

בנוסף, הממשל האמריקני הציע לסייע באספקת אלפי מקלטים לצורך הקמת ערי אוהלים על ידי ישראל, וכן סיוע בהקמת מערכות אספקת מזון, מים ותרופות. זאת, במטרה להקים מקום מגורים ראוי לפלסטינים שפונו מרפיח.

הנשיא ג'ו ביידן ועוזריו הבכירים הציעו הצעות מסוג זה במהלך השבועות האחרונים, בתקווה שאלה ישכנעו את ישראל לצאת למבצע מצומצם וממוקד יותר בעיר שבדרום רצועת עזה, בה חוסים כ-1.3 מיליון פלסטינים.

הנשיא ביידן נואם בטקס הזיכרון השנתי של מוזיאון הזיכרון לשואה בוואשנגטון. רויטרס
הציע מידע רגיש בתמורה להדיפת מבצע גדול ברפיח. ביידן/רויטרס

גורמים בממשל אמרו לישראל שייקחו מספר חודשים כדי להעביר בצורה בטוחה מאות אלפי פלסטינים שחיים בעיר, אך בישראל לא הסכימו עם הערכה זו. האמריקנים הדגישו בפני ישראל, כי לא ניתן להעביר את הפליטים למקומות ללא תשתית בסיסית.

בתוך כך, ארה"ב עובדת בשיתוף פעולה עם מצרים כדי לאתר ולנתק מנהרות באזור רפיח שחוצות לשטחה. לדברי שני גורמים המעורים בדיונים, מנהרות אלה סייעו בהתחמשות מחודשת של חמאס.

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פעילות כוחות צה"ל במזרח רפיח. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל במזרח רפיח, בשבוע שעבר/דובר צה"ל

עוד צויין, כי עדיין לא ברור אם ישראל תישמע לאזהרותיה של ארה"ב מפני מבצע קרקעי רחב ברפיח. זאת במיוחד על רקע המתחים הגלויים שבין נשיאה לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בשבוע שעבר אמר ביידן כי אם ישראל תפלוש לרפיח, ארה"ב תפסיק לספק לה פגזי ארטילריה, פצצות למטוסים ואמצעי לחימה התקפיים נוספים. מדובר היה בפעם הראשונה שבה הנשיא או כל גורם אחר בממשל האמריקני אמר בפומבי כי מבצע קרקעי של צה"ל ברפיח יביא לעצירת אספקת הנשק לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully