וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: אם ישראל תפלוש לרפיח לא נספק לה פצצות למטוסים ופגזי ארטילריה

9.5.2024 / 1:00

את הדברים אמר נשיא ארה"ב בריאיון לרשת CNN. זו הפעם הראשונה שבה ביידן או כל גורם אחר בממשל האמריקני אמר בפומבי שמבצע קרקעי ברפיח יביא לעצירת אספקת הנשק ההתקפי. עם זאת, הדגיש שארה"ב תמשיך לספק לישראל נשק הגנתי: "ֿלא נסוגים מהמחוייבות שלנו לביטחון ישראל"

בווידאו: ביידן במסר לישראל: סיוע הומניטארי לעזה לא יכול להיות קלף מיקוח/צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר בראיון לרשת CNN כי אם ישראל תפלוש לעיר רפיח ארה"ב תפסיק לספק לה פגזי ארטילריה, פצצות למטוסים ואמצעי לחימה התקפיים נוספים.

למה זה חשוב:

זו הפעם הראשונה בה הנשיא ביידן או כל גורם אחר בממשל האמריקני אמר בפומבי כי מבצע קרקעי של צה"ל ברפיח יביא לעצירת אספקת הנשק ההתקפי לישראל.

נשיא ארה"ב בהערכת מצב לאחר המתקפה האיראנית על ישראל 14 באפריל 2024. טוויטר, אתר רשמי
נשיא ארה"ב בהערכת מצב לאחר המתקפה האיראנית על ישראל 14 באפריל 2024/אתר רשמי, טוויטר

במוקד החדשות:

  • יותר ממיליון פלסטינים מוצאים מקלט ברפיח בחודשים האחרונים. ממשל ביידן מתנגד לפעולה קרקעית רחבה של צה"ל ברפיח שלא תכלול תכנית אמינה להגנה על אזרחים.
  • ביום שני בלילה צה"ל השתלט על מעבר רפיח בשיפולי המזרחיים של העיר רפיח והחל בפינוי אוכלוסיה מכמה שכונות באזור. עם זאת כוחות צה"ל לא נכנסו לעיר רפיח עצמה.
  • ביידן אמר בראיון כי פעולת צה"ל עד כה אינה מהווה חצייה של הקו האדום שהוא הציב. "מה שהם עשו עד כה הוא רק בקרבת הגבול וזה יוצר בעיות עם מצרים", אמר הנשיא.
כינוס קבינט המלחמה, הלילה בבסיס הקריה בתל אביב 14 באפריל 2024. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
כינוס קבינט המלחמה, הלילה בבסיס הקריה בתל אביב 14 באפריל 2024/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מה הם אומרים:

  • ביידן אמר בראיון כי הוא אמר לראש הממשלה נתניהו ולחברי קבינט המלחמה כי הם לא יזכו לתמיכת ארה"ב אם הם ייכנסו למרכזי האוכלוסיה ברפיח.
  • הוא ציין כי אזרחים בעזה נהרגו כתוצאה משימוש שישראל עשתה בפצצות מתוצרת ארה"ב באזורים מאוכלסים.
  • "אני הבהרתי כי אם הם ייכנסו לתוך רפיח אני לא מספק להם את הנשק בו הם עשו שימוש בערים אחרות ברצועת עזה…לא נספק להם נשק ופגזי ארטילריה", אמר ביידן.
אוגדה 162 בהובלת צוות הקרב החטיבתי של 401 ממשיכים לפעול במזרח רפיח.. דובר צה"ל
אוגדה 162 בהובלת צוות הקרב החטיבתי של 401 ממשיכים לפעול במזרח רפיח./דובר צה"ל

הצד השני:

  • הנשיא האמריקני הדגיש עם זאת כי ארה"ב תמשיך לספק לישראל נשק הגנתי כמו מימון למיירטי כיפת ברזל ולמערכות אחרות להגנה מטילים באמצעותן נבלמה המתקפה האיראנית על ישראל.
  • "אנחנו לא נסוגים מהמחוייבות שלנו לביטחון ישראל, אנחנו נסוגים מהיכולת של ישראל לנהל מלחמה באזורים האלה (בתוך מרכזי אוכלוסיה בעזה)", אמר ביידן.
הנשיא ביידן נואם בטקס הזיכרון השנתי של מוזיאון הזיכרון לשואה בוואשנגטון. רויטרס
הנשיא ביידן נואם בטקס הזיכרון השנתי של מוזיאון הזיכרון לשואה בוואשנגטון/רויטרס

תמונת המצב:

  • דבריו של הנשיא ביידן מגיעים גם על רקע החלטתו לעכב משלוח נשק לישראל שכלל אלפי פצצות למטוסי קרב. עיכוב המשלוח פורסם לראשונה בוואלה.
  • יו"ר בית הנבחרים האמריקני, מהמפלגה הרפובליקנית, מייק ג'ונסון ומנהיג המיעוט הרפובליקני בסנאט, הסנאטור מיטש מקונל, שיגרו ביום רביעי מכתב לביידן שבו הביעו דאגה רבה מההחלטה לעכב משלוח נשק לישראל וביקשו לקבל הבהרות בנושא עד סוף השבוע.
  • "הדיווחים על כך שהחלטת לעכב משלוח נשק לישראל סותרים התחייבות שקיבלנו ולפיה תימשך אספקה סדירה של סיוע ביטחוני לישראל", הם כתבו. השניים טענו כי ההחלטה מעלה שאלות לגבי דבריו של הנשיא ביידן כי מחוייבותו לביטחון ישראל "יצוקה בברזל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully