וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במשרד הביטחון על המתקפה האיראנית: "רוב הטילים יורטו בחלל"

עודכן לאחרונה: 14.4.2024 / 15:34

ראש מפא"ת דני גולד: אף שהמערכות האמריקניות משדרגות את יכולות ההגנה של ישראל, "אנחנו יודעים להגן על עצמנו באופן עצמאי". ראש מינהלת חומה, משה פתאל: "55% מהתרחיש שאליו נערכנו - אכן התרחש אמש"

בווידאו: יירוט טילים איראניים מעל שמי דימונה/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

ראש מפא"ת (מנהלת פיתוח אמל"ח ותשתיות) דני גולד וכן ראש מנהלת חומה משה פתאל התייחסו היום (ראשון) למתקפה האיראנית על ישראל אמש. "אתמול היה לנו אירוע ייחודי, תקיפה רב ממדית, רב - זירתית אמיתית", טען גולד, בעוד פתאל הוסיף כי "55% מהתרחיש שאליו נערכנו - אכן התרחש אמש".

"ירו עלינו מכל הזירות בו זמנית מאות רבות של חימושים, רקטות, כלי טיס בלתי מאוישים חמושים, טילי שיוט, וטילים בליסטיים. מערך הגנה אווירית - התמודד עם האיומים באחוזי יירוט מאוד גבוהים", הוסיף גולד, שהבהיר כי כלל המערכות פעלו אתמול, בהן כל מערך סוללות החץ, קלע דוד וכן כיפת ברזל.

כיפת ברזל. רפאל, מד"א
כלל המערכות פעלו אתמול. כיפת ברזל/מד"א, רפאל

ראש מנהלת חומה משה פתאל, סיפר כי כלל הארכיטקטורה שמחברת בין כללות המערכות השונות פעלה אש כולל מערכות של הכוחות האמריקאיים. "אנחנו לא נחים על זרי דפנה. רואים את עצמנו באמצע לחימה, מתחקרים, לומדים ומשפרים".

עוד אמר כי אם הייתה מחשבה שבפועל הסימולציות והתרחישים במעבדות הגיעו. "כשמתאמנים ומכינים את עצמנו לקרב קשה, והיה קרב קשה ומורכב, לפחות לפי השותפים אחד המורכבים והאינטנסיביים בעולם בתחום ההגנה המשולבת מפני טילים, רקטות וכלי טיס. מה שהכנו אכן הגיע אבל אני אמרתי לעצמי אולי זה גבוה מדי". עוד הוסיף פתאל: "היינו ערוכים לתרחיש מאוד מורכב ועתידי ולא הופתענו - נערכנו למגוון תרחישים ובפעול התרחשו כ-55 אחוזים ממנו".

כמו כן, חידד גולד כי המערכות הנוספות של ארה"ב שפעלו אמש שדרגו את יכולת ההגנה, אולם הבהיר: "ישראל יודעת להגן על עצמה באופן עצמאי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
רסיס יירוט בערד בעקבות המתקפה האיראנית 14 באפריל 2024. סעיף 27 א', אתר רשמי
"55% מהתרחיש שאליו נערכנו - אכן התרחש אמש". יירוטים בשמי ערב, אמש/אתר רשמי, סעיף 27 א'

עוד נשאל גולד על עלויות היירוטים, לכך ענה כי לא ניתן להשוות אותן לתרחיש שנמנע כולל ירידת הבורסה, מס רכוש על נזקים, מציל חיים שמגן על המדינה. "העלות של המערכות שלו בהשוואה לעולם מאוד נמוכה. הכל נמצא כעת בתחקור". על האיומים שכן הצליחו לחדור את מערכות ההגנה, והנפילה בשטח הישראל - הבהיר ראש מפא"ת כי הנושא בתחקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully