וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט נגד סמוטריץ': חילוקי הדעות על רכישת טייסות הקרב מארה"ב

עודכן לאחרונה: 12.5.2024 / 14:21

שר הביטחון מצידו טוען כי עיכוב בחתימה על העסקה יוביל לאיחור במסירת המטוסים בעתיד, ובך תתקיים פגיעה בביטחון המדינה. בסביבתו של שר האוצר טוענים מנגד שצריך להקים ועדה כדי ללמוד מלקחי העבר ולבקר את התהליכים שמבצעים צה"ל ומערכת הביטחון

שר הביטחון גלנט בהערכת מצב באוגדה 91 ״עוצבת הגליל״ בגבול הצפון/אלעד מלכה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר הביטחון יואב גלנט ממשיכים להתווכח על הכוונות לרכוש עוד שתי טייסות קרב מסוג F-35 ו-F-15. גלנט מבחינתו טוען כי ללא חתימה מהירה על העסקאות אליהן האמריקאים בשלים ומוכנים לקדם, ייכנס משרד הביטחון לסחרור מאחר ולא לאורך זמן יסכימו האמריקאים לשמור את המיקום של ישראל בפס הייצור, ויעבירו אותו לעסקאות שממתינות בתור.

עוד הזהירו במשרד הביטחון כי עיכוב בחתימה על העסקה יוביל לאיחור במסירת המטוסים בעתיד, ובהתאם לכך לפגיעה חמורה בבניין הכוח של חיל האוויר, שדורש התחדשות על רקע יציאה של מטוסי קרב ותיקים ולפיכך פגיעה בביטחון המדינה.

סמוטריץ', יואב גלנט, טייסת קרב. צילום: משרד הביטחון, חיל האויר, יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
גלנט וסמוטריץ' ראש בראש/עיבוד תמונה, צילום: משרד הביטחון, חיל האויר, יונתן זינדל/פלאש 90

מנגד טוענים בסביבתו הקרובה של סמוטריץ', שכל מה שצריך לעשות הוא להקים ועדה כדי ללמוד מלקחי העבר ולבקר את התהליכים שמבצעים צה"ל ומשרד הביטחון, ולכן אי הקמת הוועדה עליה סוכם בישיבת הממשלה היא זו שמעכבת את תהליך הרכש. גורמי ביטחון טענו כי מדובר במהלך פוליטי, שנועד להעמיד את צה"ל ומשרד הביטחון תחת ביקורת על רקע אירועי 7 באוקטובר ובכלל.

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
מחבלים עזתים מעל טנק צהלי חוצים מרצועת עזה אל ישראל 07 באוקטובר 2023. Abed Rahim Khatib, פלאש 90
מחבלים עזתים שחדרו לישראל ב-7 באוקטובר/פלאש 90, Abed Rahim Khatib

בתוך כך, גורמי ביטחון מדגישים כי צה"ל חייב לגדול ונדרש לשפות אותו על רקע עלות יום לחימה ברצועת עזה, בגבול הצפוני ובזירות נוספות עליהן לא מדברים ביתר שאת.

בהתאם לכך, טוענים הגורמים כי תקציב הביטחון חייב לגדול ומהר, וכל עיכוב בנושא הזה, כולל תקציבים עליהם החליטה הממשלה, וכבר הפכו למחלוקת פוליטית בין משרד הביטחון לאוצר, פוגעים בביטחון המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully