וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ישנה את עמדתו: גלנט צפוי להתנגד להצעה המתגבשת בקואליציה לחוק פטור מגיוס

עודכן לאחרונה: 12.5.2024 / 12:09

שר הביטחון הודיע כבר בפברואר שלא יתמוך בחוק שלא יזכה לקונצנזוס של כל חלקי הממשלה, כולל גנץ, שהזהיר אתמול את רה"מ כי הבאת החוק לממשלה ביום רביעי "היא טעות גדולה". במזכירות הממשלה טרם הפיצו את סדר היום לישיבה או את נוסח ההצעה לשרים

בווידאו: הפגנת הפלג הירושלמי נגד חוק הגיוס, כביש 4, 2 במאי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

שר הביטחון יואב גלנט מתנגד להצעה המתגבשת בקואליציה לחוק פטור מגיוס, שעשויה להגיע לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה ביום רביעי. גלנט הודיע כבר בסוף פברואר האחרון כי לא יתמוך בחוק פטור מגיוס שלא יזכה לקונצנזוס של כל חלקי הממשלה - כולל יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ. לאחר מספר שבועות של מגעים כושלים בנושא ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לעקוף אותו ולגבש הצעה עם הסיעות החרדיות - ללא שיתוף גלנט וגנץ. כעת, בממשלה שוקלים להביא את ההצעה לדיון בממשלה מיד אחרי יום העצמאות כדי להראות התקדמות בנושא לבג"ץ.

גורמים בסביבת גלנט אומרים כי לא חל שינוי בעמדתו וללא תמיכה של גנץ - הוא לא יתמוך בהצעה. עדיין לא ברור אם גלנט יגיע לישיבת הממשלה כדי להציג את עמדתו.

שר הביטחון יואב גלנט בביקור בבסיס פלמחים. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
מתנגד להצעה המתגבשת. גלנט/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

במזכירות הממשלה טרם הפיצו סדר יום לישיבת הממשלה הקרובה ולפי גורמים בממשלה אין עדיין נוסח מוסכם להצעה בעניין הפטור מגיוס, אך השיחות בין מזכיר הממשלה יוסי פוקס והסיעות החרדיות נמשכות. כפי שפורסם בוואלה, הסיעות החרדיות שכרו את שירותיו של המשנה ליועמ"ש לשעבר, עוד רז נזרי, שמעניק להן ייעוץ בנושא החקיקה כך שתעמוד במבחן בג"ץ. בסיעות החרדיות העבירו בשבוע שעבר מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיו הם מצפים לקדם את החקיקה עם תחילת כנס הקיץ של הכנסת בשבוע הבא.

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, תקף אתמול את ראש הממשלה על רקע הכוונה להביא את חוק הגיוס לאישור הממשלה ברביעי הקרוב, וקרא לו "לעצור ולהתעשת: הבאת חוק כזה היא טעות גדולה בכל זמן, הבאתו כפי שאתה מתכנן, 48 שעות אחרי שנציין את גבורתם של נופלינו - תפגע קשות בחברה הישראלית ובחוסנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
בני גנץ נואם בועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים באמריקה. יונתן זינדל, פלאש 90
"הבאת חוק כזה היא טעות גדולה". גנץ/פלאש 90, יונתן זינדל

מזכיר הממשלה יוסי פוקס השיב לו בציוץ ב- x: "כמזכיר הממשלה שאמון על מתווה הגיוס, נדהמתי לקרוא בצאת השבת את הציוץ המפלג של שר בממשלה, ערב יום הזיכרון, שבו הוא תוקף את הממשלה על 'חוק גיוס' עלום, על 'סדר יום' של הממשלה ביום רביעי שטרם נקבע, תוך שימוש ביום הזיכרון כקרדום לחפור בו והאשמות חסרות שחר על פגיעה במדינה. בני-חזור בך!". עם זאת, למרות דברי פוקס, לפי גורמים בקואליציה אכן יש תכנון להביא את הצעת החוק לפטור מגיוס לדיון בממשלה ביום רביעי הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully