וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 עצורים בהפגנת משפחות החטופים, איילון נחסם: "נתניהו מקריב את המדינה"

עודכן לאחרונה: 12.5.2024 / 2:02

משפחות חטופים חסמו את איילון: "נתניהו רואה בעסקה את קץ שלטונו". מפגינים קשרו את עצמם לכלי רכב. המשטרה עצרה את אחיינו של החטוף אברהם מונדר, קרובות החטוף יורם מצגר ואת נטע, בתה של דיצה היימן ששוחררה מהשבי. גם בחיפה, בקיסריה ובמוקדים נוספים נערכו הפגנות

"נתניהו רואה בהחזרת החטופים את סוף שלטונו": המונים הפגינו בתל אביב/הדר איל

הפגנה נגד הממשלה התקיימה הערב (שבת) בצומת עזריאלי בתל אביב, במקביל ל-60 מוקדי הפגנות נוספות ברחבי הארץ. לדברי המארגנים, להפגנה הגיעו 50 אלף בני אדם. בהפגנה נעצרו ארבעה קרובי משפחה של חטופים, נפצעה מפגינה במהלך עימותים בין המוחים לשוטרים, והופעלה מכתז"ית לעבר חלק מהמשתתפים במחאה.


בהפגנה נאמו בין השאר השר לשעבר יזהר שי, אביו של סמ"ר ירון שי שנפל ב-7 באוקטובר; ד"ר אליי גולן, רופאה מכפר עזה שנפצעה קשה לאחר שביתה הוצת בידי חמאס; נוגה פרידמן, ששכלה את אהובה ואבי ילדיה עידו רוזנטל בקרב על עלומים בשבת השחורה; ואיילת ברגור, אחותו של סרן זיו ברגור שנפל ויוזמת חמ"ל המשפחות השכולות.

את ההפגנה הובילו סיגלית הלל, אמו של אורי טשרניחובסקי שנרצח במסיבת הנובה, ואור שיינברג, קצין מילואים שנפצע קשה בחאן יונס. הפגנה גדולה נוספת התקיימה בקיסריה, ליד בית ראש הממשלה בנימין נתניהו. להפגנה הגיעו נציגי לוחמי כיפור, בלוויית "טנק מקרטון" שהוביל לעימות עם המשטרה.

משפחות חטופים חוסמות את איילון 11 במאי 2024. אורי סלע
משפחות חטופים חוסמות את איילון 11 במאי 2024/אורי סלע

בהפגנה בתל אביב, בני משפחות חטופים ופעילים נוספים במאבק לשחרורם חסמו במהלך הערב את איילון צפון בסמוך לגשר השלום, לאחר שפרשי משטרה ניסו למנוע זאת מהם. "נתניהו מקריב את המדינה, אנחנו קוראים לציבור להצטרף אלינו למאבק", מסרו. במהלך ההפגנה עצרה המשטרה את זהירו, אחיינו של החטוף אברהם מונדר; את אילה מצגר ואסנת מאירי, כלתו וקרובה של החטוף יורם מצגר; ואת נטע היימן, בתה של דיצה היימן, ששוחררה משבי חמאס לאחר 53 ימים בשבי. ארבעתם נלקחו בניידת לתחנת משטרה.

עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן צנגאוקר, קשרה עצמה בשלשלאות לרכב באיילון צפון וקראה: "החטופים בעזה יותר מדי ימים, הדם על הידיים של ממשלת הדמים".

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
משפחות חטופים חוסמות את איילון 11 במאי 2024. TM, אתר רשמי
משפחות חטופים חוסמות את איילון 11 במאי 2024/אתר רשמי, TM

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל אישרה את הבקשה לקיום המחאה, בהתאם לתנאים שנקבעו עם המארגנים בצומת קפלן בת"א. בתום המחאה המאושרת, רוב המוחים התפזרו בשקט. מנגד, התקבצו כמה מפגינים בכביש איילון לכיוון צפון באופן בלתי חוקי והחלו להפר את הסדר, תוך חסימת הכביש והדלקת מדורות. השוטרים עצרו 3 מפירי סדר. בנוסף נרשמו דוחות תנועה על סך 1,000 ש"ח למס' מפרי סדר".

סמוך לחצות, משטרת ישראל הודיעה כי המחאה הסתיימה וכי כל הצירים שנחסמו נפתחו לתנועה. על פי המשטרה, כמה מפירי סדר שחסמו כבישים שלא כחוק נעצרו וקיבלו דוחות. המשטרה מסרה מאוחר יותר כי 30 מפגינים נעצרו. בין העצורים, מפגין שתקף שני שוטרים סמוך לתחנת מסובים.

משפחות חטופים חוסמות את איילון 11 במאי 2024. TM, אתר רשמי
משפחות חטופים חוסמות את איילון 11 במאי 2024/אתר רשמי, TM

"השבוע אורי שלי היה אמור לחגוג שלושים, אבל הוא נרצח בנובה", אמרה בהפגנה סיגלית הלל, "הפער בין אורי שלי לשדרת המנהיגות החלולה שלנו - הוא בלתי נתפס: הוא היה כל כך מלא, והם כל כך ריקים.
הוא היה חומל, עם תבונת לב. בהם אין טיפת חמלה. היה לו כל כך הרבה במה להתגאות, אבל הוא היה צנוע. והם כל כך זחוחים. תהום".

הלל אמרה כי בנה היה "ילד של ערכים, של כבוד אדם, של חסד ואמת. איפה שלא היה- בבני עקיבא, בישיבה, תמיד דאג שכולם יחייכו. אורי היה ילד של אחריות ומחויבות והם רחוקים ממנה ובזים לה.. הם לא מייצגים אותי, אותנו. אני מתביישת שזו הממשלה של המדינה האהובה שלי. חייבים להחליף אותם. בחירות עכשיו!"

אור שיינברג התבטא ברוח דומה והאשים את הממשלה בהפקרה של יישובי הספר, בייחוד על רקע חוק הגיוס החדש, שצפוי לעלות בעיתוי אומלל - דווקא אחרי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולחללי פעולות האיבה. "מדברים על התיישבות מחדש בעזה, אבל נוטשים את ניר עוז, בארי, אופקים, קריית שמונה ומטולה! לא דואגים לשיוויון, או לבניין הכוח הצבאי. להפך! מתכוונים להעביר חוק השתמטות. בזמן מלחמה! ויומיים בלבד אחרי יום הזיכרון. העצמאות שממשלת החורבן מציעה לנו זו לא עצמאות! זו השמדת הערך של המדינה! אז אנחנו מוסרים להם מכאן: אנחנו דור השינוי - נבנה יחד את ישראל החדשה".

משפחות חטופים חוסמות את איילון 11 במאי 2024. אורי סלע
משפחות חטופים חוסמות את איילון 11 במאי 2024/אורי סלע
הפגנה נגד הממשלה ובעד קיום בחירות בקפלן תל אביב 11 במאי 2024. רוני כנפו
הפגנה נגד הממשלה ובעד קיום בחירות בקפלן תל אביב 11 במאי 2024/רוני כנפו

שניר דן, בן דודה של כרמל גת החטופה אמר בהפגנה בתל אביב כי "נתניהו רואה בהחזרת החטופים את קץ שלטונו. נתניהו בחר בחמאס בראשות בן גביר וסמוטריץ'".

חגית ורובי, הוריו של איתי חן שנרצח ונחטף לעזה, נאמו ב"כיכר החטופים". "מ-7 באוקטובר אין חגים, אין תאריכים, אין ימי הולדת. כלום. אני סופרת את הימים מאז היום שבו הרסו לי את החיים", אמרה חגית, "האמנתי בכל לבי שהוא חזק ושורד, התפללתי ושלחתי לו אור ואהבה. ביום ה-158 ניפצו לי את התקווה. איתי אהב מאוד את האירוויזיון, תמיד הכיר את כל המשתתפים, אני לא יכולה לחדוב על זה שהוא היה מאוד נהנה לצפות הערב בתחרות. אבל אם לא היה נחטף אני בטוחה שהיא מחרף נפשו להציל את החטופים. קיבלתי פניות רבות להשתתף בטקסי זיכרון, אבל הטקס היחיד שהייתי צריכה להיות בו המדינה לא נתנה לי. הממשלה לא החזירה גופה ולא הסכמנו לקבור חפצים ולשבת שבעה. המדינה לא סיימה את ההתחייבות שלה".

רובי חן, אביו של החטוף איתי חן-  ״עצם הפגישה עם ראש הממשלה חשובה, שהוא יושב ומדבר איתנו. זה דבר טוב שקרה". ללא, אתר רשמי
"אנחנו רוצים קבר ללכת אליו ביום הזיכרון, כמו שיש ליוני נתניהו". הוריו של איתי חן/אתר רשמי, ללא

"אנחנו תלויים באוויר בצורה אכזרית ביום הזיכרון. אנשים רבים הופתעו שלא הייתה קבורה או שבעה ולכן אין אזכרה להגיע אליה. אף גורם ממשלתי לא פנה אלינו לשאול מה קורה איתנו ביום הזיכרון. אני פונה לראש הממשלה בנימין נתניהו - הגיע הזמן שתחזיר את כולם. את החיים לשיקום, את החללים לקבורה מכובדת".

"אני מצפה ומבקש מראש הממשלה כשהוא עומד בטקס ביום שני שיחשוב בהיסטוריה על היום שהוא וההורים שלו קברו את יוני, גיבור ישראל. שיזכור טוב טוב את הפרצופים של ההורים שלו, שהייתה להם הלוויה ממלכתית, קבר, לאיפה ללכת ביום הזיכרון. אנחנו רוצים אותו דבר", דרש רובי.

הפגנה נגד הממשלה ובעד קיום בחירות בקפלן תל אביב 11 במאי 2024. ללא, אתר רשמי
הפגנה נגד הממשלה ובעד קיום בחירות בקפלן תל אביב 11 במאי 2024/אתר רשמי, ללא

ממטה המאבק "חופשי בארצנו", ממארגני ההפגנה נמסר: "בשבוע הקרוב מדינת ישראל תציין את יום עצמאותה ה-76 כאשר ראש הממשלה נמנע במכוון מכל אירוע בהשתתפות אזרחים. ממשלה מופקרת שדואגת רק לשרידותה בזמן שעשרות אלפי אזרחים עדיין פליטים בארצם והריבונות על חבלי ארץ שלמים אבדה. מעל ל-600 חללי צה"ל חירפו את נפשם מאז 7 באוקטובר - ודווקא בשבוע קשה זה ממשלת החורבן שוקלת להצביע על חוק הפטור מגיוס בדיל מושחת עם נציגי המפלגות החרדיות. 132 חטופים וחטופות עדיין נמקים במנהרות חמאס וממשלת הזדון שוברת שיאים חדשים של ניתוק מעם ישראל. ממשלת ישראל הפכה לגוף עוין למדינת ישראל ואזרחיה - וחייבים להחליף אותה באופן מיידי".

מפגינים חוסמים את כביש 85 בכרמיאל. קוראים לבחירות ולשחרור החטופים 11 במאי 2024. סעיף 27 א', אתר רשמי
מפגינים חוסמים את כביש 85 בכרמיאל. קוראים לבחירות ולשחרור החטופים 11 במאי 2024/אתר רשמי, סעיף 27 א'

אלפים הפגינו בחיפה

בחיפה הפגינו אלפים בצומת חורב. בועז זלמנוביץ', תושב העיר ובנו של אריה זלמן זלמנוביץ' החטוף המבוגר ביותר שנחטף מניר עוז בשבעה באוקטובר ונרצח לאחר 40 יום בשבי, תהה רטורית בהפגנה: "מי יודע כמה מיקירינו ישרדו עד שיפעלו להשיבם במקום למלמל עד אין קץ את הביטוי חסר המשמעות -'הניצחון המוחלט'".

"אנחנו יודעים וגם ערלי הלב יודעים למרות שלא אכפת להם - מעטים יחזרו מבור תחתית אפל", אמר בנאומו, "התהום שבו הם והן נמצאים הוא עמוק, קודר ואכזרי יותר מהאפלה השוררת על פני הארץ והמכסה את פני מדינת ישראל ויותר מהבושה שצריכה לכסות את פני אלה שנטשו את החטופים ואשר חטפו אתנו, אבל לטווח הארוך זהו שילוב קטלני והרסני". הוא קרא לממשלה, "נכשלתם בלהחזיר את החטופים, נכשלתם בהנהגת המדינה, שחררו אותנו".

הפגנה נגד הממשלה ובעד עסקת חטופים בחיפה 11 במאי 2024. אילת מרקוביץ Eilat Markovitch, אתר רשמי
הפגנה נגד הממשלה ובעד עסקת חטופים בחיפה 11 במאי 2024/אתר רשמי, אילת מרקוביץ Eilat Markovitch
הפגנה נגד הממשלה ובעד עסקת חטופים בחיפה 11 במאי 2024. יואב רונן, אתר רשמי
הפגנה נגד הממשלה ובעד עסקת חטופים בחיפה 11 במאי 2024/אתר רשמי, יואב רונן

הפגנה משמעותית נוספת התקיימה כאמור בקיסריה, שם הגיעו מאות בני אדם לדיונות שמאחורי מעונה של משפחת נתניהו, כשאיתם "הטנק" עשוי הקרטון והקלקר של לוחמי מלחמת יום הכיפורים. "מוקד קיסריה" קיים במקום טקס לקראת יום הזיכרון.

יעל אלון, ששכלה את אביה ב-1973 ואת בנה ב-2023, הקריאה "כתב האישום האישי והישראלי", ואמרה: "אני מאשימה אותך, בנימין נתניהו, בנפילת בני, יקירי. דור שלי נפל בקרב שהיה אפשר וצריך למנוע אותו. כן, היה אפשר לעשות הרבה דברים כדי למנוע גם את האובדן הזה, אבל חיי הילדים שלי ושל האחרים לא שווים בעיניך. אני מאשימה אותך במחדל השבעה באוקטובר", אני מאשימה אותך בכך שיש 132 ישראלים חטופים בעזה, ואתה מסכל ומחבל בניסיונות להחזירם. אני מאשימה אותך בכך ש-1,500 ישראלים נטבחו, היא הוסיפה, "התפקיד שלנו כאזרחים הוא לוודא שיגיע סוף לסיוט המתמשך שמובילים נתניהו וסייעניו. אני איבדתי את אבי ואת הבן שלי. צאו והיאבקו כדי להציל את הילדים והנכדים שלכם".

הפגנות בקיסריה סמוך לביתו של נתניהו למען החזרת החטופים ונגד הממשלה 11 במאי 2024. בני משי Benny Meshy, אתר רשמי
הפגנות בקיסריה סמוך לביתו של נתניהו למען החזרת החטופים ונגד הממשלה 11 במאי 2024/אתר רשמי, בני משי Benny Meshy
אלוף (מיל.) עמירם לוין על הטנק של לוחמי כיפור בהפגנות בקיסריה סמוך לביתו של נתניהו למען החזרת החטופים ונגד הממשלה 11 במאי 2024. בני משי Benny Meshy, אתר רשמי
אלוף (מיל.) עמירם לוין על הטנק של לוחמי כיפור בהפגנות בקיסריה סמוך לביתו של נתניהו למען החזרת החטופים ונגד הממשלה 11 במאי 2024/אתר רשמי, בני משי Benny Meshy

ד"ר יולנדה יבור, מפעילות המחאה בקיסריה, מורחקת משם לחצי שנה ולאחר שנעצרה בצומת כרכור, בצו בית משפט נאסר עליה לחסום כבישים. מסיבה זו, הערב היא נאמה בצומת נהלל שם קראה לאקטיביזם, ואמרה כי הגיע הזמן להעלות הילוך במאבק וכי "אי אפשר להמשיך ולהיות נחמדים, אסור לנו להיות נחמדים מול חבורת העבריינים שחטפה מדינה שלמה". היא פנתה למפגינים בשאלה, "איך זה שבעיצומו של חורבן הבית השלישי אנחנו עומדים כאן מנומסים ושומרים על החוק", שאלה.

"המלחמה על ישראל לא מתנהלת בעזה כבר הרבה זמן אלא בצומת נהלל, צומת כרכור, קיסריה, על האילון ובכל כביש וצומת ברחבי הארץ ועל מנצ לנצח את המלחמה הזו ולהתחיל לשקם את החברה המדממת שלנו אנחנו חייבים להעז יותר ואנחנו חייבים לזכור שלא אנחנו שמפרים את הסדר, אלא חבורת העבריינים שהשתלטה על המדינה. אותם צריכה משטרת ישראל לעצור. לא אותנו", היא הוסיפה. "בנימה אישית, אין לכם מה לפחד מהמשטרה. אין לכם מה לפחד מעימותים איתה. מעצרים זה לא מפחיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully