וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה צפויה לאשר ביום רביעי את חוק הפטור מגיוס. גנץ לנתניהו: "עצור והתעשת"

עודכן לאחרונה: 11.5.2024 / 21:33

"הבאת חוק כזה היא טעות גדולה בכל זמן, הבאתו כפי שאתה מתכנן, 48 שעות אחרי שנציין את גבורתם של נופלינו - תפגע קשות בחברה הישראלית ובחוסנה", מסר יו"ר המחנה הממלכתי. מזכיר הממשלה תקף: "ציוץ מפלג והאשמות חסרות שחר על פגיעה במדינה, בני - חזור בך"

מפגינים חרדים חוסמים צומת בירושלים במחאה נגד ההצהרות לקדם גיוס חרדים לשירות בצה"ל/דוברות המשטרה

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, תקף היום את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על רקע הכוונה להביא לאישור הממשלה ביום רביעי את חוק הגיוס החדש: "ראש הממשלה, בזמן שחיילי צה"ל ומפקדיו נלחמים ומחרפים את נפשם, ערב יום הזיכרון הקשה מאז קום המדינה, אתה פועל בכדי להביא חוק שלא מקדם שירות הוגן במדינה, יפגע בגיוס לצה"ל, בביטחון ובחוסן הישראלי", מסר גנץ.

"אני קורא לך לעצור ולהתעשת", הוסיף, "הבאת חוק כזה היא טעות גדולה בכל זמן, הבאתו כפי שאתה מתכנן, 48 שעות אחרי שנציין את גבורתם של נופלינו - תפגע קשות בחברה הישראלית ובחוסנה. ראש הממשלה - אל תפרק את החברה הישראלית בזמן מלחמה משיקול פוליטי. עוד לא מאוחר להעביר את מתווה השירות הישראלי".

הפגנת החרדים נגד מתווה הגיוס, 11 באפריל 2024. רויטרס
הפגנת החרדים נגד מתווה הגיוס, 11 באפריל 2024/רויטרס

בממשלה מתכננים להביא להצבעה ביום רביעי הצעת חוק לפטור מגיוס של צעירים חרדים, שגובשה בשבועות האחרונים בשיחות בין מזכירות הממשלה לסיעות החרדיות ללא שיתוף משרד הביטחון, וללא הסכמת המחנה הממלכתי כפי שדרש שר הביטחון יואב גלנט.

הצעת החוק, שתוגש באופן חריג על ידי ראש הממשלה ולא שר הביטחון, תובא לאישור הממשלה יממה לפני שהממשלה נדרשת להגיש את תשובתה לבג"ץ הגיוס.

מזכיר הממשלה יוסי פוקס הגיב להודעתו של גנץ: "כמזכיר הממשלה שאמון על מתווה הגיוס, נדהמתי לקרוא בצאת השבת את הציוץ המפלג של שר בממשלה, ערב יום הזיכרון, שבו הוא תוקף את הממשלה על חוק גיוס עלום, על 'סדר יום' של הממשלה ביום רביעי שטרם נקבע, תוך שימוש ביום הזיכרון כקרדום לחפור בו, והאשמות חסרות שחר על פגיעה במדינה. בני - חזור בך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully